O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
rwilliam |
Geplaatst - 06/12/2005 : 00:45:16 hallo tyros forum; de vocalist van de T2 is een stuk beter dan bij de T1 en bij de T1 had ik al ondekt dat als je de balans op negen uur zet ,het oversturen weg is, ook met een shure 58 groeten WIM |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
n/a |
Geplaatst - 14/12/2005 : 13:39:08 Wat aangaande dat XLR chassisdeel + plug ben je bij de elektronica zaak heel goedkoop uit, dat zal maximaal 10 euro kosten, buiten het werk uur dat je er aan zult hebben, maar dan heb je dan ook een professionele XLR aansluiting voor bekabeling, op een prof. Keyboard.
Wat die aanslag aangaat Frans dat is wel zo, maar van 360 x per jaar er in en er uit trekken, zou het ook weer gaan slijten waardoor de verbinding speling zou krijgen, met alle gevolgen van dien!
P.s. Ik gebruikte vroeger ook vaak neutrik stekkers. |
theplayer |
Geplaatst - 14/12/2005 : 09:59:01 quote: Originally posted by sis
Nu is het zo , ik doe +/- 180 optredens per jaar, dus dat is 180 x inpluggen en 180 x uitpluggen = 360 keer in en uit
Je moet maar zo denken: Hoe vaker ze gebruikt worden, hoe minder aanslag dat er op komt. Niet gebruiken is vaak slechter. Groetjes,
Frans |
n/a |
Geplaatst - 14/12/2005 : 08:56:11 Beste Cees, Ik gebruik : neutrik-stekkers, tasker, klotz en mogami kabels, dus niet van de minste wat kwaliteit betreft !! Nu is het zo , ik doe +/- 180 optredens per jaar, dus dat is 180 x inpluggen en 180 x uitpluggen = 360 keer in en uit Nu zijn er ook nog de weersomstandigheden die een rol spelen : warm, koud, vochtig, vriestemperaturen enz... Dus op een zeker moment gaat de jack-micro-ingang een oxidatie krijgen, waardoor je af en toe een slecht contact krijgt, dat gebeurd trouwens ook bij mengtafels en andere prof-audio apparatuur !! Dat is eigenlijk de reden waarom ik een XLR verkies boven een jack-plug omdat die beter aansluit op de pinnen
En zeg nou zelf, de meerprijs van een XLR t.o.v.een jack 6.3 is eigenlijk te verwaarlozen
Maar goed het is nu zo en we moeten het ermee doen
Misschien toch maar eens een mailtje doen naar yamaha dat ze er rekening mee houden bij de """" Tyros 3 ?????? """" sis |
Berend |
Geplaatst - 13/12/2005 : 22:38:39 Hallo,
Het is mij alleen niet duidelijk of er nu 2 of 3 polige connectoren in de T2 moeten. Op de tekening in de handleiding staat een 2-polige. Misschien weet iemand hier de pin functies ? b.v. als ik een 2 polige connector aansluit met een schakelaar. Dan zou ik zelf een footswitch kunnen maken. Maar hoe.....als het een 3-polige connector moet zijn. En hoe zijn de pinfuncties als ik een zwelpedaal wil maken. Met een fotocel of ldr en led? ik "dacht" het volgende: éérste ring (gnd) = - één van de twee overige ringen waar spanning op staat: + (led) de resterende ring waar géén spanning op staat: + (fotocel). Of zie ik het verkeerd ?
Groetjes Berend
|
n/a |
Geplaatst - 13/12/2005 : 19:54:13 Nou zijn er ook goede jackplug aansluitingen hoor, die goedkope met die twee ijzertjes er aan, één op de top, de ander op aarde, die dingen zijn slecht, die ijzertjes verbuigen en dan gaan ze haperen.
De goede zijn een vierkant blokje met een gaatje er in, gemonteerd aan de binnenkant van een apparaat (b.v. Tyros) waar je dan aan de buitenkant een 6,3 mm jackplug in kan steken, en dan is dat blokje" ook van binnen zo goed afgewerkt dat het een stevige en solide jackplug verbinding is, die zitten meestal in mengpanelen gemonteerd, en daar heb je dan ook vele jaren ongestoord plezier van.
Een andere mogelijkheid is by de elektronica zaak een XLR chassisdeel met een plug kopen, en dan zelf een XLR plug monteren, maar dan vervalt wel de garantie van je mooie Tyros 2 denk ik. Met een ouder apparaat zou je dat wel kunnen overwegen, mits er ruimte voor is aan de binnenkant. Heb zelf ook wel XLR pluggen in apparaten gemaakt.
Mvgr. Cees.
|
n/a |
Geplaatst - 13/12/2005 : 16:10:19 quote: Originally posted by T-Rossie
Het verschil is balanced/unbalanced of symetrisch/asymetrisch, stereo-/mono steekplug ?
Klopt, weet ik ook, ik maak al mijn kabels zelf ! maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat een XLR veel meer betrouwbaarder is dan een jack , kwa storingen en duurzaamheid op langere termijn !! sis |
T-Rossie |
Geplaatst - 13/12/2005 : 15:31:52 Het verschil is balanced/unbalanced of symetrisch/asymetrisch, stereo-/mono steekplug ? |
n/a |
Geplaatst - 13/12/2005 : 14:11:14 Jammer dat ze geen kans gezien hebben om er een XLR in te bouwen sis |
n/a |
Geplaatst - 13/12/2005 : 08:41:47 Wat heet, ik heb het verschil ook gehoord heb mijn shure op beide aangesloten T 1 en T2, de T2 was duidelijk harder en mooier van geluid, maar er zit volgens mij ook vershil in de aansluiting.
. |
|
|