O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Flamingoboy |
Geplaatst - 28/06/2007 : 14:39:55 Hoi,
Wat zijn de voordelen door het vergrooten van het dimgeheugen van standaard naar 256???
Ik werk veel met de HDR en nu duurt het inladen van een hdr song 2 seconden.Of moet ik het voordeel puur zoeken in importeren/ exporteren van grote bestanden via de pc???
gr Johan |
4 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Johntel |
Geplaatst - 29/06/2007 : 10:44:07 He Johan
Als je veel op je hardeschijf wegschrijft of weggooid kan je hem best regelmatig ook eens opruimen en defragmenteren via je pc. Dan gaat hij weer wat sneller.
Muzikale groeten Johnny |
Flamingoboy |
Geplaatst - 28/06/2007 : 23:25:53 Oke jongens,bedankt voor de info.
Ik was bang dat il straks problemen zou krijgen als er bv 10 gb aan data op de harde schijf staat dat deze dan het karretje niet meer trekt.
gr johan |
theplayer |
Geplaatst - 28/06/2007 : 21:33:35 quote: Originally posted by T-Rossie Het geheugen is (voor zover mij bekend) voor extra voices (handleiding pagina 223 en 229) Zowel Harddiskrecording als PC transfer gebruiken het helemaal niet.
Hallo,
Dat klopt helemaal. Je hebt de dimms alleen maar nodig als je extra voices wilt gebruiken. De lange laadtijd van de Harddisk songs komt gewoon doordat die bestanden vrij groot zijn. (ong. 40 à 50 MB) Daarom is het verstandig om indien mogelijk zoveel mogelijk met midi te werken. (hooguit 0,1 MB) Groetjes,
Frans (die weer terug is uit de warmte en het nu koud heeft. Hahaha)
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
T-Rossie |
Geplaatst - 28/06/2007 : 16:09:56 Johan, 'Standaard' is dacht ik GEEN Dimm-geheugen.... alleen de 3,2 Mb intern RAM. Uitbreidingen bestaan altijd uit twee identieke strips. Volgens mij is de kleinste upgrade 2 x 256 MB = 512 MB totaal
Het geheugen is (voor zover mij bekend) voor extra voices (handleiding pagina 223 en 229) Zowel Harddiskrecording als PC transfer gebruiken het helemaal niet.
|