Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Logitech 5.1 set aansluiten op Tyros 2

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
arend Geplaatst - 27/08/2007 : 18:26:13
Ik las op dit forum dat mensen goede ervaringen hebben met het aansluiten van verschillende Logitech geluidssets op de Tyros 2. Zelf overweeg ik om een Logitech Z5450 set aan te sluiten, maar heb hierover enkele vragen. Wie kan mij verder helpen?

Zoek met name antwoorden op de volgende vragen:
1. Hoe is de geluidskwaliteit?
2. Welke extra stekkers ben ik nodig?
3. Krijg je bij een 5.1 set wel muziek over alle luidsprekers? Bij een PC wordt dit namelijk mede bepaald door de geluidskaart.
4. Of kan ik beter gaan voor een 2.1 set met enig vermogen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Arend
14     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
dave Geplaatst - 31/08/2007 : 17:37:38
als je mooi geluid wil hebben koop dan 2x top en 2 x bas speakers met versterkertje en mengpaneeltje

dave
Ezra Geplaatst - 30/08/2007 : 23:39:48
quote:
Originally posted by arend

Wat is er tegen mensen die in een vrijstaande woning wonen?

Niets, maar die hoeven geen rekening met de buren te houden, dus ook niet met de zwaarte van de bas; ik wel...

quote:
Als je dicht in de buurt van een MediaMarkt woont, zou je kunnen overwegen om het setje aan te schaffen. Als je de verpakking netjes houdt, mag je binnen 14 dagen je aanschaf terugbrengen. Dus geen risico. Gewoon proberen zou ik zeggen.

Ik had ze inderdaad zien staan bij Mediamarkt. Dat van die 14 dagen wist ik niet. Wellicht ga ik ze eens proberen binnenkort (zal wel volgende maand worden...hahaha).

Groeten,
Ezra

Wat een machine!!!
arend Geplaatst - 30/08/2007 : 20:18:45
Beste Ezra,

Wat is er tegen mensen die in een vrijstaande woning wonen?

Ik woon zelf ook in een rijtjeshuis en ja de bas is vrij stevig, maar niet overheersend/storend bij mijn Z-2300.

Zoals eerder aangegeven gebruik ik de T2 in een ruimte van 16 m2. Wellicht heeft het ook te maken met het type ondergrond.

Als je dicht in de buurt van een MediaMarkt woont, zou je kunnen overwegen om het setje aan te schaffen. Als je de verpakking netjes houdt, mag je binnen 14 dagen je aanschaf terugbrengen. Dus geen risico. Gewoon proberen zou ik zeggen.

Grtz,

Arend
Ezra Geplaatst - 29/08/2007 : 22:39:52
Ik zat er laatst ook over te denken om dit setje te kopen (Z2300), maar las in de reviews op Kelkoo of Kieskeurig dat heel veel mensen de bas als vrij zwaar ervaren en dat deze niet teveel teruggeschroefd kan worden. Ervaren jullie dit ook zo thuis (niet reageren als je niet in een rijtjeshuis woont)

Wat een machine!!!
arend Geplaatst - 29/08/2007 : 22:31:33
Prijs hoef je niet over te praten (de Logitech Z-2300 kost ongeveer 1/6 deel van de HS50).

Kwalitatief vast minder, maar nog steeds een hele verbetering t.o.v. de standaard meegeleverde set.

Aangezien ik de T2 bespeel in een ruimte van 16 m2 is dit voor mij voldoende.

Ik gebruik de de Z-2300 in combinatie met de standaard speakerset en dit klinkt uitstekend.

Grtz.

Arend
René Geplaatst - 29/08/2007 : 21:14:38
Hallo Tyros Fans,

Ik ben ook allen maar huiskamer muziekant en ik vond bij aanschaf van de Tyros 2 het origniele speakerset van Yamaha erg magertjes en een beetje ingeblikt geluid. Ik heb direct maar de Yamaha Stagepas 500 gekocht voor thuis en net sinds vorige week ook de originele setje van Yamaha er maar bijgehaald. Wanneer je gebruik maakt van de originele set+sub en anvullend de Stagepas dan krijg je echt fenominabel geluid behorend bij je Tyros zelfs ook als speel je uitsluitend thuis.. En als je echt helemaal even los wil .... is dat geen enkle probleem. De stagepass 500 geeft de geluiden zoveel beter weer als het originele setje. Zeker de moeite waard om dat eens bij een dealer te ervaren. Zeker een aanrader !

Groetjes,

René
Heiko Geplaatst - 29/08/2007 : 19:17:14
Vraagje:
Als je dat Logitech setje zou vergelijken met Die van Yamaha,
hoe is dan de verhouding ongeveer? (Praat ik even niet over de prijs)
Ik heb zelf namelijk nog ergens een 5-1 setje, die ik voorlopig (zeker de 1e 3 jaar) niet ga gebruiken. Dus dat zou dan ook een optie zijn. Maar ja, ik heb die Yamaha speakers gehoord bij Henk, en dat klonk wel héééééél erg goed!!
arend Geplaatst - 29/08/2007 : 19:13:41
Inmiddels de set aangesloten en ik moet zeggen hij gaat als de brandweer.

Allemaal hartelijk dank en veel speelplezier.

Arend
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 29/08/2007 : 11:39:22
Ik heb ook de Logitech Z2300 en ben zeer tevreden. Als je even even twee Jack -> tulp kabels haalt (de meeste muziekzaken hebben ze wel, meestal nog aan elkaar vast ook), kun je de meegeleverde console-adapter gebruiken. Dit is wat ik gedaan heb, en het geluid is geweldig. De jacks sluit je aan op de L+R Main Out, en dan het adaptertje in, daarna de Z2300 op de adapter en beuken maar met die sub.

Groeten,

Martijn

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen
T-Rossie Geplaatst - 28/08/2007 : 23:26:56
Hoi Arend,

Als eerste is af te raden om 2 totaal verschillende speakersets tegelijkertijd (parallel) aan te sluiten. Beiden hebben een zeer specifiek klankbeeld en een 'mix' van die twee zal alleen maar afbreuk doen aan de Tyros2 klankkwaliteit

Je zou kunnen kiezen voor een 'keuzeschakelaar' tussen de twee sets.
Een handige electronica hobby knutselaar maakt dit zo klaar.

Hoe het best op te lossen :
Schaf één goede *Yamaha speakerset (bijv. de HS50M) aan met subwoofer en je wilt nooit meer iets anders..... sprankelend, helder, warm, krachtig met échte Watten en vooral met 'diep'gang.

Gewoon de Main L+R out gebruiken zonder al die frutsels

arend Geplaatst - 28/08/2007 : 21:33:35
Beste T-Rossie en Jackyboy,

Ik heb vanavond de Logitech Z-2300 gehaald. Ziet er veelbelovend uit. Heb echter nog wel enkele vragen.

Mijn plan is om de Z-2300 naast de bestaande Yamaha speakerset te gebruiken. Ik wil deze dus koppelen aan de T2 via de main-out aansluiting van de T2. De Z-2300 heeft echter alleen een minijackplug. De satellieten worden d.m.v. twee tulpstekkers met de subwoofer verbonden. Main-out kent twee normale jacketingangen.In de handleiding las ik, dat je voor mono weergave de ingang L/LR moet gebruiken. Voor stereo weergave kun je de ingang R en de ingang L/LR gebruiken. Ik moet dus nog een verloopstekker of kabel aanschaffen.

Is het mogelijk om de minijack te laten splitsen naar het L en R kanaal of moet ik alleen de L/LR ingang gebruiken door een monojack verloopstekker er tussen te zetten, met als gevolg dat ik alleen mono weergave krijg?

Wanneer ik wel beide ingangen kan gebruiken door een verloop van minijack naar naar twee keer normale jack (vooropgesteld dat die te koop zijn) moet ik dan inderdaad een verloop van 1x keer minijack naar 2x stereo jack aanschaffen?

Tenslotte wil ik graag weten of ik verder nog instellingen moet aanpassen.

Hoop dat jullie me nog even kunnen aangeven hoe jullie dit hebben opgelost.

Met vr. gr.

Arend
arend Geplaatst - 28/08/2007 : 16:56:58
Mijn bedoeling was inderdaad om een setje naast de Tyrospeakers te gebruiken in een kamer van ca. 4 x 4 om op die manier een wat voller geluid te krijgen.

Ik zal dus gaan kijken naar een 2.1 setje met enig vermogen.

Hartelijk dank voor jullie adviezen.

Grtz,

Arend
T-Rossie Geplaatst - 27/08/2007 : 23:39:24
Arend,

Inderdaad kun je het best een 2.1 setje aanschaffen, 5.1 heeft geen toegevoegde waarde.

Verlooppluggen..... da's een 'vies woord' voor mij, omdat het absolute ondingen zijn die vrijwel altijd narigheid (storingen, gekraak, uitval geluid etc) veroorzaken.

Koop liever een goede kabel met aan de uiteinden de stekkers die nodig zijn.

Logitech is leuk, als het maar in de huiskamer wordt gebruikt. Grotere gelegenheden.... nou nee.
Jackyboy Geplaatst - 27/08/2007 : 22:13:25
Je kunt het beste een Logitech met een subwoofer en twee satelite speakers aansluiten zoals zovelen al hebben gedaan.
het geluid ik een stuk beter als van het Tyros setje .
Je moet alleen twee verloop Jacketpluggen kopen om de verbinding met je Mean Out van je Tyros te maken.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000