O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
corvdh |
Geplaatst - 16/12/2005 : 22:53:04 Als ik een song opneem met de songcreator en tijdens de opname de transpose + - knop indruk hoor ik dit niet terug als ik de song afspeel. De toonhoogte veranderd dus niet als ik de song afspeel terwijl ik dit wel heb opgenomen, staat er soms een instelling niet goed? |
3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
fboss |
Geplaatst - 18/12/2005 : 22:10:32 Hallo corvdh en allemaal;
Maakt het mogelijk de toonhoogte omhoog of omlaag te transponeren in stappen van halve noten. Als hier 'MASTER' wordt ingesteld, wordt het totale geluid van het instrument getransponeerd, terwijl bij 'SONG' het songafspelen wordt getransponeerd en bij 'KEYBOARD' de toetsenbordtoonhoogte, alsook dat van het stijlafspelen en de Multi Pads (aangezien deze ook worden beïnvloed door het toetsenbordspel in het linkerhandgedeelte).
Zoals hier links beschreven zijn er, in aanvulling op de Master Transpose instelling, nog twee extra transponeerregelingen: Keyboard Transpose en Song Transpose.
Deze kunnen worden gebruikt om zowel de song als het toetsenbord aan een bepaalde toonsoort aan te passen. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat u zowel wilt meespelen als meezingen met een bepaalde opgenomen song. De songdata staan in F, maar u voelt zich het best thuis bij het zingen in D, en u bent gewend het toetsenbord te bespelen in C. Zet om dit te bereiken Master Transpose op '0', Keyboard Transpose op '2' en Song Transpose op '-3'. Hierdoor gaat de toonhoogte van de toetsen omhoog en dat van de songdata omlaag, precies aangepast aan het bereik van uw stem.
Dit bovenstaande uit de Tyros2 handleiding.
Ik zelf gebruik gaarne de funtie "Mixing Console"- "Tune" - en dan linksonder zie je "Transpose"
Ik gebruik daar de "KBD"
ALs ik een Song speel en de solopartij staat in meer dan 2# Kruisen, of meer dan 2b mollen dan transponeer ik het Keyboard met meer of minder halve tonen. Verhoog of verlaag "KBD" De Song blijft orgineel spelen, en ik speel de solopartij in C. of in G kruis of D twee kruisen. ofwel met de mollen in C 1mol, in F 2mollen.
Probeer het maar uit, maar ik vind songs met de score aan (te zien op mijn grote 19" Monitor) en getransponeerd naar max 1 of 2 kruisen of 1 of 2mollen hartstikke leuk.
Succes ermee en groetjes van fboss
|
corvdh |
Geplaatst - 18/12/2005 : 14:33:57 Instelling stond op Master, dit aangepast naar Keyboard en het werkt. Bedankt. Nog een klein vraagje: Wat heeft deze instellingsmogelijkheid eigenlijk voor functie behalve dat het mijn probleem oplost? |
theplayer |
Geplaatst - 17/12/2005 : 09:09:53 Hallo,
Dat ligt inderdaad aan een instelling. Druk op direct-acces en dan op transpose-. Zet dan de transpose instelling op Keyboard. Daarna moet het probleem verholpen zijn. Succes en groetjes,
Frans |
|
|