Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Vocal Harmony in registratie opnemen

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Heiko Geplaatst - 04/11/2007 : 13:35:56
Hoi allemaal,
Ik ben nu vanaf vanmorgen 08.00 bezig mijn nieuwe songs met tekst in te voeren, revoicing (wow, dat klinkt héél anders!)en registraties maken.
Nu wil het ineens niet meer lukken om onder een serie registraties (van één song) bv onder knop1 de Vocal Harmony te programmmeren als 3UnisonHigh en onder de 2e knop AcapMenQuar. Als ik de 2e verander dan verandert de 1e preset ook....Helluppie...Have a break???
Grtzz, Heiko
10     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
ruudje Geplaatst - 10/11/2007 : 20:43:05
oke Frans

kan ik vanacht toch lekker slapen

groeten ruudje
theplayer Geplaatst - 10/11/2007 : 19:12:55
Hallo Ruudje,

Nogmaals, die vinkjes bepalen alleen wat er 'geschreven' wordt.
Ze hebben niets te maken met het lezen.
Probeer het maar eens.
Zet alle vinkjes uit en probeer dan maar eens je registrations te gebruiken.
Je zult zien dat alles gewoon klopt.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
ruudje Geplaatst - 10/11/2007 : 18:47:12
hoi mensen

nu snap ik het ecjht ff niet meer

dus als je een registrstie hebt gemaakt,dan kan je na die tijd gewoon alles uitvinken(freeze functie) en pakt hij het zelf dan op?
die registratie bedoel ik dan he?

gr ruudje
Heiko Geplaatst - 10/11/2007 : 13:09:37
Bij de generale repetitie voor vanavond ontdekte ik vanmorgen dat de effecten op de microfoon inderdaad beinvloed worden door de style die je hebt geselecteerd, ook al maak je daar op dat moment geen gebruik van, maar speel je "los" mee met een song. Vooral bij de ballads valt dit op!
Het geheel klinkt nu echt "Wow"! Ook al heb ik niet zulke dure speakers...
Grtzz, Heiko
Heiko Geplaatst - 06/11/2007 : 12:52:39
Toch nog even een vraagje:
Het kan dus toch zijn dat in songs (midi's)bepaalde registraties zijn opgenomen die de effecten op de microfoon beinvloeden? Bij het afspelen en meezingen van sommige files denk ik
"Wow, ben ik dat?" ( ) en bij een andere file is de bv delay zo traag dat ik mijn stem wel drie keer hoor en da's ne bietje veul van den goeie!
Of heeft dat te maken met welke style op dat moment geselecteerd staat? (Ik dacht dat je bij bv ballad een andere galm/delay krijgt dan bv een snel rocknummer) Maar, mischien staat dit helemaal los van hoe een microfoon klinkt....?
Grtzz, Heiko
Heiko Geplaatst - 05/11/2007 : 22:44:49
Ik weet zeker dat ik het nu helemaal snap...denk ik
....totdat het volgende bitje omvalt
Frans en Johnny bedankt!
Grtzz, Heiko
theplayer Geplaatst - 05/11/2007 : 20:34:52
Hoi,

Even voor de duidelijkheid, Dat is met alle vinkjes zo.
Niet alleen bij de registraties, maar ook bij de songs.
Ze bepalen alleen wat er geschreven wordt, maar hebben niets met het lezen te maken.
Dit nog even naar aanleiding van onze correspondentie per mail.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Heiko Geplaatst - 05/11/2007 : 18:34:54
....Ben ik weer...
Begrijpen doe ik nog niet helemaal, maar Johnny en Frans hebben toch wel gelijk. Op advies van Frans heb ik (dacht ik) nooit de microfooninstellingen in mijn registraties opgenomen. Die optie stond dan ook niet aangevinkt. Toch heb ik plm 230 registraties gemaakt waarbij regelmatig bij couplet en chorus gewisseld werd tussen unisono en een van de choirs. Snap u 'em, snap ik 'em!
Ik heb het net even uitgeprobeerd. Wanneer ik micr. instellingen aanvink werkt alles idd prima. Na het saven kan ik de micr. instellingen gewoon uitvinken, de registraties blijven bewaard....
Thanx en grtzz, Heiko
Heiko Geplaatst - 05/11/2007 : 17:06:51
Hoi Johnny,
De microfoon instellingen hebben er in dit geval niets mee te maken. Ik Heb nog nooit de microfoon instellingen meegenomen in de registraties. Dit om te voorkomen dat je steeds een andere sound van je mike krijgt.
Het gaat puur om de Vocal Harmony instellingen. Die worden door de registraties niet (meer) onthouden.
Toch bedankt voor het meedenken!
Grtzz, Heiko
Johntel Geplaatst - 05/11/2007 : 12:24:34
He Heiko

Zien als je de registratie saved dat bij groupselect een vinkje staat bij de mic setting.

Muzikale groeten
Johnny

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000