O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
soundman40 |
Geplaatst - 23/12/2005 : 09:17:56 Beste "tyros"players,
Wie kan mij helpen met de volgende vraag. Kun je "MP3 muziek van een cd ook overzetten naar midifiles ? Als dat mogelijk is, hoe gaat dat dan. Heb je hier ook te maken met het "Wave"programma. De bedoeling is om dit evt. via de pc naar de T2 over te brengen.
groeten Joop
|
1 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Ruud |
Geplaatst - 23/12/2005 : 10:56:12 Hallo Joop,
MP3 is een gecomprimeerd audiobestand. Midi-files bevatten data die o.a. teruggrijpen op klanken uit de T2. Heel erg simpel uitgelegd en er zijn nog meer verschillen, maar dat doet er niet zo toe voor de beeldvorming. MP3 zo 1-2-3 overzetten in midi-data om het vervolgens in de T2 te laden is in die zin dan ook niet mogelijk, maar ook niet nodig want het kan op een andere manier.
Eigenlijk op 2 manieren: 1) Je speelt de MP3 af met een kabelverbinding tussen de MP3-speler/PC en de T2 "Line In" en neemt het met HD Rec op in de T2.
2) Mijn voorkeur. Je zet de MP3 met bijvoorbeeld Nero Wave Editor (of een andere editor) om in een Wav-bestand met sample indeling 44.1 kHz en 16 bit. Vervolgens de wav-file importeren in de T2.
Dit laatste gaat eigenlijk hetzelfde zoals ik eerder in jouw topic "CD-inhoud via wave naar de Tyros2" heb beschreven.
Groet, Ruud |
|
|