Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen. Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!
O N D E R W E R P B E K IJ K E N
jatim
Geplaatst - 22/01/2008 : 20:01:10 Beste Forumleden. Als nieuw lid wil ik me graag even voorstellen. Mijn naam is Jacques Timmermans en ik ben 62 jaar. Ik speel nu vijf jaar keyboard. Sinds een half jaar ben ik nu in het bezit van een Tyros-2. Ik ben onder de indruk van de vele mogelijkheden en ben het instrument nog dagelijks aan het uitproberen. Nu is me echter opgevallen dat bij bepaalde voices bijgeluiden optreden. Deze geluiden doen zich vooral voor bij de 'accordion' en 'organ' Bv als ik de french musette selecteer dan krijg ik onder de centrale G-toets een hoge boventoon. Zo ook voor de steirisch accordion. Bij de 'organ' voices zijn bij de 'even bars' en "vintage' lage resonanties te horen onder de Bes, B en de C-toets (rechts van het midden. Nu zou ik graag vernemen of jullie dat ook is opgevallen of dat het alleen mijn probleem is. Het is opvallend dat het slechts onder 1 of hooguit 3 toetsen voorkomt.