O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Tony |
Geplaatst - 11/07/2008 : 17:24:59 Even voorstellen: Hallo ik ben Tony en werk dagelijks met zeer veel plezier en tevredenheid met de T2. Als solo entertainer had ik tot voor kort wel 5 klappers bij mij tijdens een optreden,met als gevolg dat ik op de buhne in alle haast niet de teksten kon vinden,of dat de klapper uit mijn handen viel en natuurlijk helemaal uit elkaar op de grond plofte.
De manier van werken: Ik zing alle 2e en evt.3e stemmen zelf in op de HD recorder van de T2,dat vind ik belangrijk om dat het zo mijn eigen nummer wordt en ik mij niet hoef aan te passen aan de eventuele backing koortjes van bestaande banden met soms een ongunstige toonhoogte.
Overigens speel ik ook zeer veel liedjes zelf in met de bestaande styles maar ik ga hier een voorbeeld geven met midi's.
Ik start met een midi met lyrics en neem die realtime op in de audio recorder.(de 2e optie van bovenaf in de recorder). Dan zet ik de balans van de song op 0 en stel de recorder in op punch opnamen.(de onderste optie in de recorder).
Nu druk ik de start knop van de midi en van de audio gelijktijdig in en zing via de T2 de 2e stem op die plaatsen waar ik die wil hebben. Dan volgt eventueel nog een 3e stem. Heb je een fout gezongen dan druk je na de foute opname de undo knop en zingt de partij over. Vervolgens saven in de HD. De volgende stap is het maken van een registratie.
Zo heb ik al honderden liedjes op mijn T2 staan en ik hoef op de buhne alleen maar het registratie nummer te laden en na enkele seconden wachten(want een audio file heeft iets langer laadtijd nodig dan een midi) druk ik gelijktijdig op de start van sequencer en de HD recorder. Nog een tip: loopt de tekst net iets voor de muziek dan een seconde op stop en weer gelijk op start drukken bij de sequencer en alles is weer synchroon.Tip loopt de tekst iets te langzaam druk dan het tempo gewoon een paar stappen sneller en als de tekst op de juiste plaats is druk dan op tempo reset en voila . Meestal zal alles gewoon goed lopen maar het kan zijn dat je bij de eerste opnames zelf nog niet secuur genoeg bent met het gekijktijdig starten van het afspelen en het opnemen.
Conclusie: Gewoon super om zo te kunnen werken.Overigens heb ik een DVD speler met video ingang aangesloten voor de teksten te lezen want ik blijf tijdens het spelen veelvuldig van sound veranderen en dan is mijn interne scherm met tekst telkens weg terwijl op het DVD scherm alle teksten gewoon zichtbaar blijven. |
1 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
laakies |
Geplaatst - 11/07/2008 : 20:41:01 Hoi Tony
Een prachtig geschreven verhaal, en voor sommige zeker bruikbaar.
Graag een klein verzoekje ( al ben ik geen moderator van dit forum).
Zou je wat meer rust in je tekst kunnen brengen door gebruik te maken van allinia's / leestekens zodat het wat vlotter leest en geen teksten brei word.
Gr Toine
Tyros 2 + Stagepass 300 |