Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 tyros 2-3 zangsound

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
suprano Geplaatst - 25/07/2008 : 13:07:08
na alles uitgebrobeerd te hebben met de tyros 2 interne vocalizer
nu eindelijk een goeie zangsound ,door aanschaf van tc helicon
de t1-t2 heeft voor onstage een slechte vocalizer on board
waar niet mee te werken valt.
daarnaast is de lak om de bedienings toetsen erg slecht
hopelijk zal dit verbetert zijn in de t3
jammer voor dit verder goede instrument.

tyros 2,jupiter 8,Tc helicon, maccie, K&S

jkruip
10     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
suprano Geplaatst - 03/08/2008 : 14:02:35
hall louis ,zeker heb ik die gebruikt.
Louis Geplaatst - 02/08/2008 : 13:05:39
Niet dat het er nu eigelij nog wat toe doet, nu je blijkbaar gebruik maakt van een TCHelicon Voiceworks, maar dan blijft natuurlijk wel de vraag, daar de Tyros 2 geen XLR aansluiting heeft, heb je wel een gebllanceerde kabel gebruikt?

m.vr.gr. Louis
suprano Geplaatst - 02/08/2008 : 10:37:17
hallo sis ,jij weet precies waar het overgaat.
n/a Geplaatst - 30/07/2008 : 12:28:26
De tyros 2 interne vocalizer is eigenlijk niet geschikt voor P.A.gebruik, daarvoor is er te weinig headroom op de ingang en geen XLR aansluiting
sis

1 x Tyros2, 2 x RCF ART 525 A , 1 sub RCF TTS12A ( goed voor 2.500 watt ) mengtafel: Dynacord CMS 1000 + een berg micro's ( Shure ) en kabels tasker, neutrik pluggen
suprano Geplaatst - 29/07/2008 : 08:09:19
ook die instellingen van M V al geprobeerd dit zal voor de huis kamer wel goed zijn
maar op het podium komen er andere factoren bij zoals de akoestiek van de zaal,tent ,enz
je moet er van uitgaan dat je op een goede pa alle toonregelingen op 0 dB moet kunnen afstellen om een goed geluid te produceren
de master toonregeling van de T2 ook op 0 dB dan heb je het behoorlijk goed.
als je dan kijkt hoe de T2 voice toonregeling ingesteld staat is dit verre van recht .
b.v 10 khz wordt 10 db opgehaald ,dit samen met shure sm58 veroorzaakt dit bij mij in de zaal een feedback.
hopelijk zal dit bij de T3 veranderd zijn.
Sneakyman Geplaatst - 28/07/2008 : 13:58:28
Michel Voncken heeft er toen eens flink mee zitten knoeien met die settings etc., en die heeft het voor mekaar gekregen een erg goede realistische zang geluid eruit te krijgen. Je hebt erg veel wat er veranderd kan worden etc.

Kan niet geloven dat het zo slecht is als je zegt, want heb het gehoord etc. en was gewoon realistisch! Zet het toch even neer, voor de mensen die het misschien nog willen verbeteren

Ik heb het even opgezocht, er zit zowiso een tutorial voor Tyros 1 bij , maar is volgens mij bijna hetzelfde!

Hier zijn de instellingen, die hij gebruikt voor de Tyros 2 :
http://www.michelvoncken.com/pages/downloads.php

(DIRECTE LINK: http://www.michelvoncken.com/media/T2Mic.gif )

Hier video Tutorial over Vocal Harmonie etc. (TYROS 1)
Voor goede kwaliteit videos, moet je deze nemen:
http://www.myvideo.de/news.php?rubrik=gorjp&searchMember=749462

Hier begin je dus bij VH_T1_1, VH_T1_2 etc...

En als je het wil downloaden:
http://www.michelvoncken.com/pages/videos.php

En dan pak je degene onder: Vocal-Harmony Workshop für Tyros (© Thilo)

Er is echt vreselijk veel uit te halen, er zijn erg veel settings etc. Maar natuurlijk weet ik ook wel, dat iets wat 900 euro is veel beter zal zijn. Maar de Tyros 2 is hier zeker niet slecht in!
( Had boven gezegt dat ik nog nooit getest heb, heb hem volgens mij 1 keer eraan gehad, en dat was gewoon goed )

Gr. Menno
suprano Geplaatst - 28/07/2008 : 13:39:48
ja dat zal wel zo wezen maar in de korg keyboardsserie zit wel een tc voice chip geintregeerd en klink wel goed en is ook nog goedkoper dan t2 de korg pro heb ik uit voerig getest en vergeleken met de t2 + shure sm58Beta
sluit ik de micro rechtstreeks op de mengtafel aan heb ik een volle goede sound, doe ik hem in de t2 wordt de sound dun en rafelig
als je de gain terugdraait blijft er geen dynamiek meer over
dat is mijn ervaring

hierbij wil ik er toch wel even op wijzen dat het niet allemaal pracht en praal is zoals wel in de reclame campagnes en verkopers
wordt aangegeven
T-Rossie Geplaatst - 25/07/2008 : 19:33:10
Suprano,
De TC Helicon Voiceworks (plus) is inderdaad kwalitatief beter dan de ingebouwde vocalist, maar om nou te zeggen dat de T2 'slecht' is lijkt me even iets te ver. Er zijn met de T2 prima resultaten te behalen, maar je moet er mee kunnen zingen/omgaan.

Vergeet niet dat een TC al meer dan een kwart van de Tyros2 prijs kost, zo'n 900 Euro !
De Tyrossen zijn PRIMAIR keyboards en dat Yamaha er een vocalist in doen is eigenlijk een extraatje.

Maar eerlijk is eerlijk.... ik heb zélf ook de TC Voiceworks Plus, dat heeft een bijkomend voordeel : De zanger kan hem zelf bedienen onafhankelijk van de Tyros2.
Sneakyman Geplaatst - 25/07/2008 : 19:06:33
Heb zelf nog nooit de voice stuk geprobeerd, kwam er nooit van .
Maar wat mis je dan zo erg hier etc., dat jou Tc Helicon wel geeft?

Zie erg vaak toch dat veel mensen het erg perfect af hebben gesteld, en met effecten etc. kom je verder dan een mengpaneel! Waarschijnlijk ook met het verstellen van de stem etc., alleen is het erg lastig (heb er namelijk wel naar gekeken etc.)

Ik zou ook graag de naam wel willen weten, misschien dat ooit in de toekomst, ik er nog wat aan heb!

Gr. Menno
Louis Geplaatst - 25/07/2008 : 18:44:37
Suprano, TCHelicon is de fabrikant van vele producten, wat heb je aangeschaft waar je zo tevredeb over bent ?

m.vr.gr. Louis

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000