O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
roelofs |
Geplaatst - 08/01/2006 : 08:36:32 Moet men de subwoofer basbox elke keer uitzetten als men gespeeld heeft? (dus de schakelaar uitzetten) |
10 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
T-Rossie |
Geplaatst - 23/01/2006 : 10:50:18 Het 'probleem' van pieken moet ook niet al te zeer opgeblazen worden, want waar hebben wij het over qua vermogens ? De inschakelstromen zijn dermate klein dat er m.i. totaal geen gevaar is.
Het wordt wel anders als je het hebt over motoren of versterkers van enkele kilo-Watten (kVA's) want dáár zijn de stromen (ampčres) zeer aanzienlijk. Een Tyros met een versterkertje stelt helemaal niks voor.
Thuis gebruik ik een (Technics?) aktieve subwoofer met een auto-power uit/aan circuit : Ontvangt hij signaal laat hem de eindtrap/versterker inschakelen..... is het signaal enkele minuten weg, dan schakelt hij af.
Wat mij betreft is een gezamenlijke in/uitschakelaar een prima oplossing |
n/a |
Geplaatst - 23/01/2006 : 10:35:47 Ik vind dit wel een apart maar goedwerkend systeem van yamaha, is dit subwoofer basbox systeem een aktief of een passief systeem? Ik bedoel kan ik in de plaats van de subwoofer basbox, ook een passief luidspreker systeem aansluiten, of moet dat altijd via de lijnuitgang?
Cees.
|
Carlo |
Geplaatst - 23/01/2006 : 00:29:08 Hoi Frans
Inderdaad hij zou dan juist beter moeten weten. Maar Bert zegt wel dat er in de 3 1/2 jaar nog nooit iets is misgegaan. Het is ook zo het gaat 999 van de 1000 keer goed. Maar ja die ene... wanneer komt die. Gewoon alles op een stekkerblok aansluiten (denk aan het totaal vermogen) en een voor een de apparaten aanzetten. Gewoon op save spelen.
groetjes aan iedereen |
theplayer |
Geplaatst - 13/01/2006 : 07:35:03 Hoi Carlo,
Noemen ze dit dan: "Vragen naar de bekende weg"? Groetjes,
Frans |
Carlo |
Geplaatst - 12/01/2006 : 23:00:37 Hoi Bert
Beter te vaak gewaarschuwd dan... Het was ook met een beetje bedoeld voor al die andere lezers die geen electronica opleiding hebben gedaan hier op het Forum. Beter voorkomen dan genezen zeg ik altijd maar.
groetjes aan iedereen |
lacobo |
Geplaatst - 11/01/2006 : 08:17:06 Dag Carlo,
Zoals je in mijn berichtje kan lezen schakel ik de T2 apart aan en uit. Gebruik deze schakel methode al 3 1/2 jaar en er is nog nooit iets gesneuveld. En ja, ik heb ook een opleiding Elektro en Elektronica gehad, dus ik weet van de theoretische gevaren.
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
Carlo |
Geplaatst - 08/01/2006 : 15:10:32 Hoi Bert
Kijk uit met het allemaal tegelijk laten starten van diverse apparaten met 1 schakelaar. Door de start(piek)spanning geven sommige apparaten een soort reflectie terug op het net. Zie het maar als een balletje aan een elastiekje hard weggooien, dan komt hij ook hard terug. Hierdoor kunnen juist andere apparaten stuk gaan. Gezien de kwaliteit van Yamaha zal je Tyros2 wel de laatste kunnen zijn denk ik. Ook is het zo dat je met de startspanning een zekering eruit kunt laten springen, maar ik denk dat met de huidige apparaten dit niet snel zal gebeuren.
groetjes |
lacobo |
Geplaatst - 08/01/2006 : 14:52:48 Mijn hele Tyros2 systeem (T2, speakers, MFC-10, lampje etc) ligt aan een overspannings-beveiligt stekkerblok. Ik zet nog wel de T2 uit (of aan uiteraard) voor ik de schakelaar overhaal, maar de rest gaat via die ene schakelaar. Ideaal!
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
Johntel |
Geplaatst - 08/01/2006 : 10:53:36 Hallo
Het was nog makkelijker geweest als deze aan de Power On/Off van de T2 was gekoppeld.
Muzikale groeten Johnny |
theplayer |
Geplaatst - 08/01/2006 : 09:01:03 Hallo,
Ja, anders blijft er altijd spanning op staan en staat de versterker dus aan. (iets wat bij mij nogal eens gebeurd.) Leuker was het geweest, als er een klein ledje op had gezeten, zodat je ook kon zien dat ie nog aan staat. Groetjes,
Frans |