O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
guyske |
Geplaatst - 22/09/2008 : 18:49:00 Beste vrienden, ik heb een tweede keyboard aan mijn T2 hangen, ik moet elke keer een aantal midi instellingen aanpassen voor ik kan beginnen te spelen. Op zich niet zo erg maar gemak siert de mens nietwaar, ik heb al tig keer geprobeerd om de instellingen mee op te slagen in een registratie maar dat werkt niet, ik heb alles aangevinkt maar niks 
Ik heb ook gezocht of het probleem vroeger aangekaart is en ja hoor, maar toen is er geen antwoord op gekomen.
Guy
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
4 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
guyske |
Geplaatst - 23/09/2008 : 20:12:08 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe jij je 2 keyboards gebruikt.
Je het je 2e keyboard als slave, dus je bestuurd met je tyros het andere keyboard. (Midi out van tyros in midi in 2e keyboard)
Nee midi out Roland naar T2, en ook midi out van T2 naar midi in van de Roland
citaat: Gebruik je dan geen automatische begeleiding? of hoe bespeel je dan dit?
Ja met automatische begeleiding & left voice, ik speel die nu op de Roland, dan heb ik het hele klavier voor mijn solo op de T2
citaat: Trouwens kanaal 4 is alleen Richt 1 en dus je rechter hand. Gaat het om de midi instelling zo als jij dat noemt, van de midi setup : function > midi Hier kun je jouw midi instellingen bewerken en opslaan in het user geheugen, dus niet in een registratie. Registratie zijn voor andere doeleinden zoals aangeven in registration memory contens.
Zo doe ik het omdat daar veel mogelijkheden zijn en dat perfect werkt, ik zou die instelling willen opslagen, hier kan je me mischien even uitleggen hoe dit moet.
citaat: Ikzelf heb mijn T2 aangesloten op een Triton synth. Dus Triton master en Tyros 2 slave.
Ik doe hetzelfde met mijn Roland maar de T2 is de master.
citaat: Ik heb in mijn Triton ook een splitpoint gemaakt en kan nu de Tyros 2 bespelen + het geluid van de triton.
Niet gedaan omdat de klanken van de Roland niet zo goed zijn en niet passen bij de T2 klanken.
citaat: Op zowel de Tyros als de Triton heb ik een expresie pedaal en kan zo onafhankelijk het volume regelen van bijde apparaten.
Heb ik niet, alleen een volume op de T2 en nog twee pedalen die als pseudo piano pedalen dienst doen.
citaat: Ik gebruik gewoon een midi setup waar bij Midi B > CH1 = keyboard. Zo kan de Tyros voledig bespelen met het toetsen board van de Triton, die een stuk beter speeld dan het toetsenboard van de Tyros 2 ik gebruik pitch en modulatie ook van de Korg Triton daar ik dit een stuk prettiger vindt.
Heb ik niet nodig omdat ik alleen probeer heel het toetsenbord van de T2 vrij te maken zonder dat het nog hoeft gesplitst te worden,
Bedankt voor de moeite die en tijd die je neemt om te helpen. 
tyro |
Geplaatst - 23/09/2008 : 19:26:02 Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe jij je 2 keyboards gebruikt.
Je het je 2e keyboard als slave, dus je bestuurd met je tyros het andere keyboard. (Midi out van tyros in midi in 2e keyboard)
Gebruik je dan geen automatische begeleiding? of hoe bespeel je dan dit?
Trouwens kanaal 4 is alleen Richt 1 en dus je rechter hand.
Gaat het om de midi instelling zo als jij dat noemt, van de midi setup : function > midi
Hier kun je jouw midi instellingen bewerken en opslaan in het user geheugen, dus niet in een registratie.
Registratie zijn voor andere doeleinden zoals aangeven in registration memory contens.
Ikzelf heb mijn T2 aangesloten op een Triton synth. Dus Triton master en Tyros 2 slave.
Ik heb in mijn Triton ook een splitpoint gemaakt en kan nu de Tyros 2 bespelen + het geluid van de triton.
Op zowel de Tyros als de Triton heb ik een expresie pedaal en kan zo onafhankelijk het volume regelen van bijde apparaten.
Ik gebruik gewoon een midi setup waar bij Midi B > CH1 = keyboard. Zo kan de Tyros voledig bespelen met het toetsen board van de Triton, die een stuk beter speeld dan het toetsenboard van de Tyros 2 ik gebruik pitch en modulatie ook van de Korg Triton daar ik dit een stuk prettiger vindt.
Gr. Wim
|
guyske |
Geplaatst - 22/09/2008 : 20:13:41 Tyro, ik kan wel begrijpen dat je meer details vraagt, echter ik zie het meer als een algemene oplossing om midi instellingen op te slagen met een registratie.
Mijn midi instellingen werken zijn dus juist, het tweede keyboard is slave en ik gebruik dat om akkoorden (linkerhand) en left instrument te spelen zodat ik een octaafje winst maak voor mijn rechterhand, maar nogmaals dat is allemaal in orde. Ik gebruik kanaal 4.
Het enige probleem is hoe kan ik de midi instellingen opslagen in een registratie, daar doe ik iets verkeerd of kan het niet ?
Zoals vermeld heb ik nu alles aangevinkt bij het wegschrijven van een registratie.
tyro |
Geplaatst - 22/09/2008 : 19:18:36 begin eens met eenduidelijke omschrijving van je probleem.
Gebruik je het 2e keyboard als master of als slave.
Gebruik je de juiste midi configuratie?
Wat zijn je midi instelingen?
Gebruik je wel de midi kabel i.p.v de usb?
Heb je midi filters, sys/ex filters aanstaan in je 2e keyboard.
Wat is je 2e keyboard?
Wat wil je in de registratie opslaan?
Werk de registratie wel op het opslaan na?
gr. Wim? |
|
|