Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 verschil hd1 en userstation

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Gerrie Geplaatst - 04/12/2008 : 15:30:43
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen het hd1 station en het userstation.Waar moet ik wat opslaan? Waarom heb je extra dimm geheugen nodig. Kun je nieuwe voices niet in het Hd1 of userstation oplaan?
8     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Gerrie Geplaatst - 04/12/2008 : 19:58:59
bedankt voor jullie tips. Ik ga het een en ander eens uitproberen.

Gr. Gerrie
Rene Geplaatst - 04/12/2008 : 17:20:33
Hey Roel,

We zijn veel te goed voor deze maatschappij
Rene Geplaatst - 04/12/2008 : 17:17:57
Je moet bv. het Alpenpakket wel ergens opslaan, anders werken ze maar 1 keer. Zodra je dan de Tyros uitzet ben je alles weer kwijt, m.a.w. wel ergens opslaan in je Tyros.

Groeten
Rene
T-Rossie Geplaatst - 04/12/2008 : 16:29:56
Afhankelijk van welke je neemt.... een stuk of 5?
Gerrie Geplaatst - 04/12/2008 : 16:24:18
Wat een snelle reacties. Ik begin nu het een en ander wel te begrijpen. Maar nog een vraag. Ik heb geen extra dimm geheugen geplaatst. Hoeveel voices, bijv van het alpenpakket kun je dan laden. En als ik deze op de harde schijf kopieer. Kan ik ze dan wel gebruiken tijdens het musiceren.?

GR. Gerrie
T-Rossie Geplaatst - 04/12/2008 : 15:59:44
Hey René,

Gerrie heeft volgens mij qua beantwoording niets te klagen
Twee stuks op hetzelfde moment!
T-Rossie Geplaatst - 04/12/2008 : 15:56:38
Hoi Gerrie,

Standaard komt de Tyros (2 en 3) met een heel beperkt geheugen. Het is maar 3,6 Megabyte groot : Het USER geheugen(tje)

USER-geheugen:
Het grote voordeel van USER geheugen is dat het blijft bewaard ook als je de Tyros uitschakelt. Het is dus 'niet vluchtig' zgn. FLASH geheugen en snel.

Harddisk (HD1):
Een harddisk heeft een zeer grote capaciteit en wat erop staat blijft ook bewaard, maar het grootste nadeel is dat ie 'mechanisch' is omdat hij moet opstarten met ronddraaien (7200 toeren) en de leeskoppen moeten de data opzoeken.
Je voelt al..... dit kost allemaal tijd.

DIMM geheugen:
Dit is optioneel (extra) geheugen bovenop de 3,6 Mb USER.
Dit geheugen is zéér snel, maar verliest alle gegevens zodra je de Tyros uitschakelt. Je zult denken wat heb je er dan aan?
Het DIMM geheugen wordt tijdens het opstarten van de Tyros 'gevuld' met data (sounds, samples) die van de (trage) harddisk worden gehaald.
Eénmaal in DIMM is zijn de sounds en samples direkt bruikbaar, zonder dat de Harddisk iets hoeft te doen.

Het is aan de gebruiker zelf om te bepalen waar hij wat wil opslaan.
Ikzelf heb wat styles in USER staan (ca. 40)
Mijn USER bevat ook alle registraties. (ca. 38 blokken van 8 presets)

De Harddisk bevat alle extra styles, gegroepeerd in folders/mappen.
De harddisk bevat ook diverse andere folders zoals VOICES, MULTIPADS, MIDIFILES etc.

Het DIMM wordt gevuld tijdens opstarten met enkele extra voices, afkomstig uit de VOICES folder van Harddisk.

Hopelijk wordt het iets duidelijker voor je ?
Rene Geplaatst - 04/12/2008 : 15:54:55
Het usergeheugen is het interne geheugen van de Tyros. Dit geheugen is niet echt veel. Wanneer je bv. veel midifiles op zou slaan, is het user geheugen snel vol. Het user geheugen werkt ook wat trager.
Je kan het beste al je gegevens opslaan op je hardeschijf ( hd1 )
Dit werkt sneller en je kan gigantisch veel opslaan.
Het extra dimm geheugen heb je nodig voor samples ( wav. geluiden )
Voices kan je zowel in het user als op de hd1 opslaan, maar hier geldt weer hetzelfde, de hd werkt sneller.

Groeten
Rene

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000