Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Ketron SD2 aansluiten op Tyros2

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
arend Geplaatst - 28/02/2009 : 12:51:27
Beste Tyrosliefhebbers,

Heb een Ketron SD2 aangeschaft van MP met een duitstalige handleiding en deze aangesloten op mijn Tyros2. Heb daarbij het volgende gedaan: Verbinding gemaakt tussen Midi-in van Ketron en Midi-out B van de Tyros. Dubbele audiokabel verbonden tussen de Ketron SD2 en de Aux-in/Loop return ingang van de tyros. Verder heb ik alle bestanden naar de harddisk gekopieerd.
Blijkbaar is er iets in de instellingen niet goed, want ik krijg geen of erg vervormd geluid. Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan en/of helpen aan een stap voor stap instructie, hoe ik e.e.a. goede werkend krijg?

Hoor graag jullie reacties.

Arend
8     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Guido Geplaatst - 08/07/2021 : 20:47:56
Ik zoek ook de software om de Ketron SD2 te installeren op mijn Tyros2. Dus de Midi patch en de Sound patch. Ik heb namelijk een System Reset gedaan en nu is alles van Ketron verdwenen
donkjan Geplaatst - 01/11/2016 : 16:11:53
wie kan mij ook helpen aan de software voor de ketron sd2 naar tyros 2 zodat de sd2 sound op de tyros sound 3 komt
alvast bedankt
arend Geplaatst - 01/03/2009 : 16:59:37
Beste T Rossie,
De software die ik nu kreeg, had een andere indeling zowel qua de te installeren patches als de sounds. Ook was de installatieprocedure nu iets anders. Waar het verkeerd is gegaan weet ik niet, maar het werkt en dat is wat mij betreft het voornaamste.

Grtz,

Arend
T-Rossie Geplaatst - 01/03/2009 : 13:01:34
Ik begrijp nog niet welke software dat dan geweest is, maar in ieder geval veel (speel)plezier!!
arend Geplaatst - 01/03/2009 : 09:26:46
Beste T. Rossie,

Het bleek toch te zitten in de software die ik meegeleverd had gekregen. Er was iemand zo vriendelijk om mij, off topic, een andere versie van de software toe te sturen met een uitgebreide toelichting, waarmee het wel is gelukt.

En nu ga ik de pannen van het dak spelen.....

Arend

T-Rossie Geplaatst - 28/02/2009 : 20:00:19
Hoe is het nu opgelost Arend?
arend Geplaatst - 28/02/2009 : 19:53:25
Beste Tyrosvrienden.

Het probleem is inmiddels opgelost.
tyro Geplaatst - 28/02/2009 : 14:48:19
Je moet een externe geluidbron niet op de aux in aansluiten maar op de line in.
Draai eerst de trim en de input volume (boven de volume knop) op je juiste stand afhankelijk van je input signaal.
(Allebij ongeveer op 12uur)

Sluit maar 1 midi kabel anders kan een midi-loop ontstaan waardoor je dubbele geluiden krijgt en andere ongewenste toestanden.
Maar dit laatste had je volgens mij al goed aangesloten.

Groeten Wim

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000