O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
fransonline |
Geplaatst - 02/06/2009 : 15:38:17 Ik ben er nog niet helemaal uit, wat het verschil in gebruik is tussen registrations en OTS. Wie kan me dit, met een voorbeeld, duidelijk maken?
Groetjes, Frans www.mijntyros2.nl www.fransonline.nl |
11 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
T-Rossie |
Geplaatst - 08/06/2009 : 20:00:07 OK dus wel één registratie per song. Elke bank gebruik ik voor 8 presets/songs ...ook handig |
psioneer |
Geplaatst - 08/06/2009 : 09:03:48 @T-Rossie: Ik maak wel één registratie per song. Dat is dus één bank met één preset. Ik hoef dus geen andere stijl te zoeken; de custom stijl met aangepaste OTS wordt geladen met de preset.
@Bensel: Dat is waar, geldt ook voor de OTS settings. Maar aangezien ik negen van de tien keer notatie weergave op het scherm heb staan zie ik tijdens het spelen niet wat er in de volgende OTS of REG zit. Met de gecodeerde OTS settings is dat makkelijk te onthouden. Met REG kan het uiteraard ook.
De T2 laat idd geen OTS of REG info zien, T3 wel. |
bensel |
Geplaatst - 06/06/2009 : 18:06:24 Tja, dat is jammer.
Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt! Bezoek ook eens mijn website. |
theplayer |
Geplaatst - 06/06/2009 : 17:11:42 Hoi Ben,
Ik dacht niet dat de Tyros2 die mogelijkheid heeft. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
T-Rossie |
Geplaatst - 06/06/2009 : 11:34:22 Bensel,
Bedankt voor deze ZEER wwardevolle tip!! |
bensel |
Geplaatst - 06/06/2009 : 10:38:07 Psioneer,
Ik weet niet of het volgende ook op een T2 mogelijk is, maar ik vermoed van wel eigenlijk. Als je in een registratiebank zit en je drukt op INFO, dan krijg je een schat aan informatie over de inhoud van de 8 banken.
Gr. Ben
Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt! Bezoek ook eens mijn website. |
T-Rossie |
Geplaatst - 05/06/2009 : 15:38:32 Psioneer, Het #1 voordeel van registraties is de handomdraai waarin je kunt omschakelen naar een andere song. (enkele seconden) Hoeveel tijd ben je nodig om een andere style te zoeken? |
psioneer |
Geplaatst - 03/06/2009 : 12:06:36 Ook dat heb ik wel uitgeprobeerd. Alles heeft z'n voor- en nadelen uiteraard. Ik ben er weer vanaf gestapt omdat je dan weer redelijk gebonden bent aan de volgorde van de sequence tenzij je alsnog met de registratieknoppen werkt tussendoor. Maar dan klopt de sequence niet meer. Overigens is mijn werkwijze ook maar een voorbeeld om aan te geven dat er ook andere mogelijkheden zijn dan registraties die bijna net zo uitgebreid zijn. Als je papieren bladmuziek gebruikt kun je uiteraard ook gewoon met pen aangeven waar je welke registratie of OTS wil gebruiken in een stuk. Zoals gezegd is de moraal van het verhaal vooral het consequent gebruiken van de gekozen werkwijze zodat je bij gebruik van tientallen of honderden songs weet wat er gebeurt en niet plotseling voor verassingen staat omdat je een paar maanden geleden toevallig een registratie hebt gemaakt die totaal afwijkt van andere.
|
theplayer |
Geplaatst - 03/06/2009 : 09:13:42 Hoi,
Bij het gebruik van meerdere registratie voor een song, kun je gemakkelijk alle registraties in een bepaalde volgorde oproepen met een registrationsequence. Druk op DirectAccess en het knopje Memorie. Op mijn site kun je er onder Tyros2 > tips > Registrationsequence meer over lezen. Ik heb er ook nog eens een filmpje over gemaakt. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
psioneer |
Geplaatst - 03/06/2009 : 08:55:22 Hoewel ik de mogelijkheden en voordelen van registraties ken maak ik over het algemeen veel gebruik van OTS. Temeer omdat deze net zo goed aangepast kan worden als een registratie. Welliswaar hoofdzakelijk voices en instellingen (inclusief effecten en transpose) van voices en geen pedaalsettings bijvoorbeeld. Maar mijn praktijk wijst uit dat ik de pedalen, effecten en transpose vooral als algemene settings zie die ik voor vrijwel alle registraties hetzelfde houd. Het is ook lastig om voor alle registraties te onthouden wat ik allemaal veranderd heb. Tijdens het spelen vind ik het ook makkelijker om even met de linkerhand de style knoppen te bedienen (of via MFC10) dan de registratieknoppen. Zal vooral komen doordat ik niet zo snel ben om tijdens het spelen met de rechterhand alle knopjes te bedienen en verder te spelen. De MFC10 is dan ook een geweldige uitkomst. Dat betekent dat ik over het algemeen één registratie(-bank) per song hanteer waarbij wel de voices en voice settings in OTS zijn opgeslagen (gesaved als custom style). Met de pedalen kan ik de notatie weergave bedienen (pagina up of down) en met de MFC alle andere settings zoals style, harmony, DSP,... Verder heb ik één registratie waarin al de algemene settings zijn opgeslagen zoals ik ze wil gebruiken. Dat is mijn vertrekpunt voor elke nieuwe registratie. De naam van de registratiebank is de naam van de song, de naam van de preset is meestal iets als OTS 1-3-4. Op die manier weet ik de volgorde van OTS in de song en ook dat ik OTS 2 niet moet gebruiken. Waar ik wel meer registraties gebruik per song is dat om verschillende versies te kunnen spelen met bijvoorbeeld verschillende drumkits, andere effecten, verschillende styles in één song... Een andere manier die ik geprobeerd heb is inderdaad meer registraties per song waarbij ik codes gebruikte voor elke preset om aan te geven hoe de preset in elkaar zat (ooit gelezen op een forum). Ook daarin moet je heel consequent zijn en onthouden hoe de code in elkaar zit. Nadeel vond ik dat je constant het registratiescherm op het display moet hebben en je voor de rest niets kunt zien. Dit in combinatie met notatieweergave vond ik niet handig. De mogelijkheden zijn oneindig. De moraal van het verhaal is eigenlijk dat je het best uit alle mogelijkheden eentje kiest en die consequent hanteert. Hoe meer songs en registraties je hebt des te makkelijker is het als je weet hoe de volgende song en settings in elkaar zit. |
theplayer |
Geplaatst - 02/06/2009 : 18:39:11 Hallo Frans,
Het belangrijkste verschil is dat OTS gekoppeld is aan een style. (dus altijd hetzelfde.) Met registrations kun je je eigen combinaties maken. Maar ook eventueel een ander instrument in de style toepassen zonder dat je een nieuwe style hoeft te maken. Ook kun je Pedaalinstellingen, Effecten en transpose toepassen en meesaven. Als je één bank per song gebruikt, kun je voor alle coupletten en refreinen een verschillende instelling maken. En zo zijn er nog veel meer voordelen. Groot voordeel is ook dat je je hele repertoire kun zien aan de hand van je registrationbanken. Je kunt er oneindig veel maken. Dit is voorlopig genoeg. Groetjes,