O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
hkelder |
Geplaatst - 27/09/2009 : 20:35:48 Zijn er onder de Tyros gebruikers wellicht meer muzikanten die de HD van de Tyros gebruiken voor het afspelen van audio?(samen met midifile) En ook het probleem ondervonden van de wat lange laadtijd van de audio-file? Wanneer er meerdere mensen zijn die met dit probleem worstelen kunnen we misschien gezamenlijk contact opnemen met Yamaha om het ipv. audio mogelijk te maken mp3's op te nemen en af te spelen met de HD. Een Mp3 van 192Kb/sec.is nauwelijks tot niet hoorbaar minder van kwaliteit dan een wav-file (samplefreq.44kHz) Zeker wanneer deze file samen afgespeeld word met een midifile, is het verschil te verwaarlozen. Voor Yamaha is het alleen maar even de software aanpassen via een firmware-update, waar we allen een heleboel plezier en gemak van kunnen hebben. Liefhebbers??
groet, Harry |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
theplayer |
Geplaatst - 19/11/2009 : 07:40:12 Hallo Marcel,
Om te beginnen ook een welkom bij de club. Een uitvoerige omschrijving van jouw vraag kun je vinden op mijn site. Ga dan naar Tyros2 > Tips T2 > Wave's maken. Hier vind je een volledige beschrijving van jouw vraag. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Ruud |
Geplaatst - 18/11/2009 : 19:35:27 Welkom op het leerzame forum, Marcel. Ik hoop dat je de antwoorden op je vragen hier kunt vinden.
Als je Tyros 2 is voorzien van een harddisk kun je de midi-file afspelen en daarvan een audio-opname maken op de harddisk. Vervolgens kan het opgenomen audiobestand worden geëxporteerd als wav-bestand.
Groet, Ruud |
Marcel Ananas |
Geplaatst - 18/11/2009 : 18:35:26 Goedendag,
Voor mij de eerste maal op het T2 forum, leuk en interessant om te zien dat iedereen zo enthousiast is over zijn of haar Tyros. Wat ik graag zou willen weten is hoe je een midi-file als .WAV uit je Tyros kunt halen, om zo als WAV bestand op de USB stick te zetten.
Is er wellicht iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Marcel |
vdburch |
Geplaatst - 03/10/2009 : 18:21:35 Misschien moeten we het Harrie niet kwalijk nemen zoals hij zelf vermelde is die al 122 en dat is byzonder oud toch Voorlopig hebben wij het allemaal goed naar onze zin op deze geweldig leerzame site. Groeten en fijn weekend Gerard
Gerard |
Ben |
Geplaatst - 01/10/2009 : 22:35:43 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Guyske,
Ook voor de duidelijkheid: Niemand heeft het nieuwe lid 'uitgekafferd', persoonlijke vetes zijn er niet want die kun je niet hebben met een onbekende. Het was juist de starter van deze draad die meent anderen wel even de les te kunnen lezen (zie zijn 2e post) Als klap op de vuurpijl vond hij het nodig om ons allemaal fors te beledigen..... en dat gaat te ver. Reden voor mij om de post te verwijderen en zijn account op slot te zetten. (IP is bekend) Dit is nog niet eerder noodzakelijk geweest.
Roel
Hoi Roel ,
Ik geef je groot gelijk dat je het zo hebt aangepakt. Het is gewoon jammer dat er zulke mensen zijn die het gewoon voor een ander willen verzieken. Ook op andere forums heb ik zoiets al vaker meegemaakt , volgens mij kikken ze er op om herrie te schoppen op internet omdat niemand ze hier kan zien of wat dan ook en dan durven ze gewoon meer. (ik noem dat gewoon kinderachtig gedrag) Dus dat slot op zijn IP adres vind ik terecht .
Groetjes Ben |
T-Rossie |
Geplaatst - 01/10/2009 : 22:03:11 Guyske,
Ook voor de duidelijkheid: Niemand heeft het nieuwe lid 'uitgekafferd', persoonlijke vetes zijn er niet want die kun je niet hebben met een onbekende. Het was juist de starter van deze draad die meent anderen wel even de les te kunnen lezen (zie zijn 2e post) Als klap op de vuurpijl vond hij het nodig om ons allemaal fors te beledigen..... en dat gaat te ver. Reden voor mij om de post te verwijderen en zijn account op slot te zetten. (IP is bekend) Dit is nog niet eerder noodzakelijk geweest.
Roel |
tyro |
Geplaatst - 01/10/2009 : 21:11:13 Even voor de duidelijkheid!
Het ging hier over een belediging tegen het Forum.
De belediging is verwijderd. Mijn reactie op deze belediging heb ik-zelf verwijderd.
Laten we een ieder in zijn waarde laten. En zich niet laten meeslepen door emoties en/of frustraties.
Het zijn wel enkele nieuwkomers op dit forum die zich hier resent schuldig aan maken.
Groeten Wim. |
guyske |
Geplaatst - 01/10/2009 : 21:01:04 Een nieuw lid wijs je de weg op een zachte manier, je kaffert hem niet uit. Persoonlijke vetes vecht je ergens anders uit en niet op het een forum dat over een vor ons allen geliefd instument gaat.
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
laakies |
Geplaatst - 01/10/2009 : 19:51:51 Hoi,
Het gaat lekker de laatste tijd op het forum
Mischien dat de moderator (Roel) wat strenger moet gaan worden, want van dit gehakketak wordt niemand wijzer van.
Ik heb het forum erg hoog staan, maar op dit moment nee sorry verre van vriendelijk
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
T-Rossie |
Geplaatst - 01/10/2009 : 18:44:43 Grove belediging geschreven door HKelder verwijderd! |
n/a |
Geplaatst - 01/10/2009 : 10:22:33 Ik denk dat het vooral belangrijk is om in de EERSTE plaats het keyboard te leren ontdekken, wat zijn mogelijkheden betreft of zijn. Daar bedoel ik mee ( ZELF SPELEN EN OEFENEN ).
Ik hoor bij velen ( en lees ook op verschillende forums )dat ze meteen die harddisc volduwen met midifiles, Wav's, nieuwe klanken enz... Dit terwijl ze bijna nog geen noot aangeraakt hebben, of de moeite genomen hebben om eens deftig iets life te spelen.
Velen zijn op deze manier totaal verkeerd bezig. Een HD , extra dimms enz... zijn allemaal leuk en een welkome aanvulling, maar niet de essentie om met deze leuke keyboards te werken.
T-Rossie gebruikt bvb zijn HD om o.a. pauzemuziekjes af te spelen ( als ik mij niet vergis ? ) . Dit vind ik persoonlijk een leuk idee en je hoeft geen extra CD, MD player mee te nemen.
Maar mij gaat het te ver om een keyboard te gaan gebruiken als MP3 player ( waar zijn we dan mee bezig , AUB zeg )even serieus blijven.
Morgen vertrek ik naar Vancouver en mijn T-2'tje gaat lekker mee. Dit zonder HD en extra RAM geheugen. Dit heb ik gewoon niet nodig en moet het ook niet hebben, punt.
Tot binnekort, sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
T-Rossie |
Geplaatst - 01/10/2009 : 00:41:25 Inderdaad worden hier wat zaken door elkaar gehusseld en getallen/eenheden onjuist gebruikt.
Voor zowel WAV- als MP3 bestanden is het maar de vraag of het 'audio' is Pas nadat de digitale data van de files door een DA-omzetter is gegaan en vervolgens de luidsprekers heeft doen bewegen is er sprake van 'audio' (geluid)
0 (Nul) dB is bij normalizing niet een eenheid van 'demping' maar betreft een referentie-nivo waarnaar de luidste passage wordt opgetild. De rest volgt evenredig mee omhoog.
Samplefrequentie voor (normaal) CD audio is 44.1 kHz (WAV formaat) CD audio is 16 bits-informatie dus voor stereo is de bitstream 16 x 44100 x 2 = 1411 kbps (zoals Wim aangeeft.
Ook bij MP3 is een bemonsterings-snelheid (samplefrequentie) van 44.1 kHz mogelijk, volledig onafhankelijk van de bitstream (doorstroomsnelheid in bits per seconde). Het is bij CD WAV formaat min of meer een vast gegeven dat elk sample uit 16 bits bestaat. Bij MP3 bepaalt de gekozen 'bitstream' samen met de samplefrequentie het aantal bits (de nauwkeurigheid) per sample......... net andersom dus.
Harry : Als jouw IP address niet anders zou zijn dan die van BertP dan zou ik aangenomen hebben dat jullie dezelfde persoon zouden zijn. Ook aan jou het verzoek om ietwat minder geirriteerd te reageren en iedere gewone reaktie te respecteren. Het is inderdaad een beetje flauw om je leeftijd niet naar waarheid in te vullen.
|
tyro |
Geplaatst - 28/09/2009 : 19:47:38 Nog een paar onduidelijkheden.
MP3 is ook audio (Bericht Titel : "MP3 ipv Audio") MP3 kan ook 44kHz zijn Wave voor Tyros/CD is 1411kbps.
Groeten Wim |
Rene |
Geplaatst - 28/09/2009 : 18:49:21 Nou nou heren............... Dit is een forum om te leren en te reageren. Het is denk ik niet nodig om elkaar de kast uit te vegen.
ps.
Harry, ik neem aan dat je nog geen 122 jaar oud bent ( zie profiel )
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
tyro |
Geplaatst - 28/09/2009 : 18:47:28 En Harry
Ik denk niet dat je met MP3 een snellere inlaadtijd van je Harddisk verkrijgt.
Als je MP3's op de tyros zou kunnen afspelen zou ik dat wel prettig vinden. Maar er zijn nog wel heel wat meer punten die ik belangrijker vindt.
Groeten Wim |