| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| Janwillemboer |
Geplaatst - 01/02/2006 : 21:05:24 Ik heb 2 maanden geleden na 20 jaar geen Kyboard meer hebben gehad , voor het eerst weer een Kyboard Tyros 2 gekocht, ik wist niet wat ik hoorde, toen ik hem beluisterde, in een woord geweldig mooi, heel echte klanken, stemmen. Moet jenagaan ik heb 23 jaargeleden een van de eerste kyboard van Yamaha gehad, de PSR 55.Wat een verschil. Alleen ik heb zoi wijnig verstand van conputers en daar zit ik nu mee.Wand ik heb ook de voetpedaal gekocht van Yamaha, de MFC 10 . Wat ik wil namelijk is dat ik het vollumme van het hele Kyboard wil regelen, ik weet nit hoe dat moet, Het is een midi apperaat,Je kan ook alle richt en left partyen ook apart regelen, maar hoe , moet ik dan meerdere gaspedalen hebben?. Oja ik zit met nog veel meer vragen , eigelijk zou ik thuis iemand moeten hebben die het mij voor deet , want de NL gebruiks aan wijzing vind ik maar niets.hier kom ik niet uit. Gelukkig is er straks de work shops nog . Groeten Janwillem Boer Wezep
J.W.Boer |
| 15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| Berend |
Geplaatst - 28/04/2006 : 21:36:42 quote: Originally posted by Willy
Muziekvrienden,
Ook ik zit met het probleem dat ik het totale volume van de T2 met de MFC10 niet kan regelen met het volume pedaal dat op de MFC10 zit. Maar ik denk dat dit ook niet mogelijk is (wat ik dan wel jammer zou vinden) omdat in het Midi-MFC10 display staat *met uitzondering van Style Parts.Maar als iemand toch een oplossing zou weten,zou dat zeer welkom zijn.
Hallo,
Kreeg vanmiddag de bestelde MFC10 footcontroller binnen. Bestaande uit 1 controller, 1 voedingsadapter, 1 instructieboek en een velletje stickers. Midikabels zat er niet bij, had er gelukkig nog enkele hangen.
Het configureren "lijkt" allemaal simpel te gaan, alles werkt ook. Behalve.....wat ik hier al eerder las "het totale volume" van de Tyros2. Lefth 1,2,3 en Right werken wel met de volumeregelaar van de MFC10. De style niet :-( verder is de volumeregeling van parts L+R betrekkelijk. Volumes die ik in de registraties lager heb staan, zoals de strijkers, koor. Die gaan nu allemaal gelijk maximaal (127). Oo de OTS registraties worden verkracht, alles gooit hij naar maximaal. Kan me moeilijk voorstellen dat deze footcontroller het totale volume niet kan regelen. Anders voel ik me zwaar opgelicht. Feitelijk zou het er op neer komen dat ik verplicht een 2e volumepedaal zou moeten aanschaffen. Gelukkig heb ik og een nieuwe, maar hopelijk heb ik het mis en doe ik iets fout.
Voor de duidelijkheid: ik heb eerst de MIDI ALL PARTS ingesteld. verzonden naar de MFC10 en midi all parts opgeslagen in user memory.
Groetjes, Berend
|
| Berend |
Geplaatst - 28/04/2006 : 21:11:21 Jacson,
Mijn subwoofer staat ónder de Tyros2. ernaast is ook geen probleem. Maar houd liever alles zo compact mogelijk. De bedoeling was om de MFC10 ernaast te plaatsen, onder de Tyros dus.
Vanmiddag heb ik de MFC10 binnen gekregen en hij past er ruimschoots naast. Er zou zelfs nog een volume(of ander)pedaal naast kunnen staan.
Dus, weer een meevaller ;-)
Groetjes, Berend
|
| Jacson |
Geplaatst - 18/03/2006 : 15:05:14 Waarom niet? bij mij staat hij staat de Tyros 1 op een standaard daarnaast de subwoofer geen enkele probleem dus, maar het zou bij jou anders kunnen zijn de afmetingen van de mfc zijn 60 x 22 cm. Jac....
quote: Originally posted by Berend
Hallo,
Heb ook een MFC10 besteld, duurt nog even voor dat hij hier is. Maar ik heb toch alvast een vraagje ;-)
Past dat apparaat nog wel onder mijn Tyros mét de subwoofer eronder?
Groetjes, Berend
|
| fboss |
Geplaatst - 26/02/2006 : 20:32:53 Beste Bert;
Bedankt voor je reply, als ik de MFC10 in huis heb zal ik er ook eerst flink mee gaan expirementeren.
Ik zie trouwens dat je inmiddels weer een nieuwe MP3 hebt toegevoegd op je site.
Erg leuk, overigens vind ik je linkerhand bij "memory" erg sterk.
Ik kan iedereen de zelfgemaakte MP3 uitvoeringen op zijn site aanbevelen.
Weer de groetjes van; fboss.
|
| lacobo |
Geplaatst - 26/02/2006 : 15:40:00 De MFC-10 gebruik ik als volgt: 6 - OST1, 7 - OST2, 8 - OST3, 9 - OST4, 0 Harmony, 1 - Main1, 2 - Main2, 3 - Main3, 4 - Main4 5 - Break. Het volume pedaal gebruik ik voor de rechter-stemmen 1, 2 en 3 in volume te verhogen of verlagen van 70 - 128. Verder ga ik vanavond ook de pedalen aan de MFC-10 hangen (volume, sustain, SA-effecten), zodat de T2 er netjes uitziet, zonder al te veel snoeren er aan.
De FC-7 is gemaakt om het algehele volume te regelen, dat kan de MFC-10 niet (of vergis ik mij?).
Tot mijn genoegen merk ik dat ik de MFC-10 steeds minder nodig heb om breaks en fill-ins te maken, dat gaat inmiddels on the fly met de hand. Dus wellicht ga ik binnenkort de MFC-10 instellen voor de wat meer exotische functies.
(Updateje gedaan, de nummers van de MFC-10 waren verkeerd). _______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
| fboss |
Geplaatst - 25/02/2006 : 21:18:43 Beste Bert;
Je schrijft dat je de extra FC-7 als totaal-volume regelaar gebruikt.
Waarom is dit beter dan de pedaal van de MFC10?
Zou je misschien kunnen schrijven welke functies dat je hebt ingesteld voor de eerste 10 voetschakelaars? Zou je ook nog kunnen aangeven, waarom juist deze functie's?
|
| Berend |
Geplaatst - 25/02/2006 : 20:25:20 Hallo,
Heb ook een MFC10 besteld, duurt nog even voor dat hij hier is. Maar ik heb toch alvast een vraagje ;-)
Past dat apparaat nog wel onder mijn Tyros mét de subwoofer eronder?
Groetjes, Berend
|
| lacobo |
Geplaatst - 24/02/2006 : 19:21:05 MFC-10 is fijn, heb er zelfs 2. 1 Voor thuis, 2e voor optredens. 't Kost wat, maar je hebt dan ook wat. Ik gebruik een extra FC-7(?) als totaal-volume regelaar.
Configuratie op de T2 is kinderspel vergeleken bij de configuratie voor de 2000- of 3000 serie, toch is er op die instrumenten ook veel mogelijk met de MFC-10.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
| Willy |
Geplaatst - 24/02/2006 : 18:09:34 Muziekvrienden,
Ook ik zit met het probleem dat ik het totale volume van de T2 met de MFC10 niet kan regelen met het volume pedaal dat op de MFC10 zit. Maar ik denk dat dit ook niet mogelijk is (wat ik dan wel jammer zou vinden) omdat in het Midi-MFC10 display staat *met uitzondering van Style Parts.Maar als iemand toch een oplossing zou weten,zou dat zeer welkom zijn. |
| fboss |
Geplaatst - 23/02/2006 : 21:09:16 Beste Henk en Frans;
"Wat goed is komt snel" zegt het spreekwoord.
Bedankt!! Super!!
Ik ga de MFC10 Handleiding in stereo bestuderen.
|
| theplayer |
Geplaatst - 23/02/2006 : 18:45:35 Haha Henk,
Dat is toch wel toevallig. Nou Ja, kan ie stereo kijken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
| theplayer |
Geplaatst - 23/02/2006 : 18:44:12 Hoi fboss,
Het is wat moeilijk te zoeken, want het ding staat tussen de Gitaren. http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/synth/MFC10E.pdf Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Kunt in ieder geval vast beginnen met vertalen, want hij is er alleen maar in het engels. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
| admin |
Geplaatst - 23/02/2006 : 18:40:24 Beste Fboss,
Dank voor je support.
De handleiding van de MFC10 is hier te downloaden: http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/synth/MFC10E.pdf
MVG, Henk Oostendorp |
| fboss |
Geplaatst - 23/02/2006 : 18:14:36 Beste Henk;
Een super stukje service van jou en je bedrijf zou ik zo zeggen.
Soms is het uitleggen op een forum niet voldoende, maar dan heb je professionele hulp nodig.
Mooi voor jouw klanten dat ze zien dat jij dat aan je klanten wilt en kunt geven.
Binnenkort krijg ik de MFC10 uitgeleverd, en mijn vraag is; Bestaat hier een digitale handleiding van? en zo ja, zou ik die dan bij Jou of elders vast kunnen downloaden?
Weer de groetjes en een geweldig compliment voor je service door; fboss. |
| admin |
Geplaatst - 22/02/2006 : 21:07:10 Beste iedereen,
Sommigen waren reuze benieuwd wat het probleem kon zijn met de instellingen van de MFC10 van Jan Willem Boer. Het grootste probleem was dat het volume van zijn Tyros 2 niet gelijk ging met het volume van zijn extern aangesloten Content orgelmodule. Na onderzoek en bellen met de Content fabriek, bleek het probleem hardwarematig te zijn.
Het zit namelijk zo dat er verschil zit tussen een zwelpedaal en een expressie pedaal. Een zwelpedaal zit op klassieke orgels. De digitale orgels zijn gesampled van een echt kerkorgel. Een echt kerkorgel heeft de eigenschap dat het geluid nooit helemaal uit gezet kan worden. Ook niet als het zwelpedaal helemaal naar beneden is gedrukt.
De Content orgelmodule heeft ook deze eigenschap nagebootst. Dus wordt het pedaal op de Tyros 2 helemaal naar beneden gedrukt, dan hoor je geen Tyros 2 meer, maar wel zacht de Content module.
Dit is te verhelpen liet Content weten, maar dan moet er een paar uurtjes aan gesleuteld worden. De hardware moet dan opnieuw ingesteld worden.
Jan Willem heeft nu ook de rest van zijn instellingen goed staan. Het keyboard is weer bij hem thuis afgeleverd, dus kan hij vanavond weer naar hartelust spelen.
Dit antwoord mede door de terechte oproep van fboss.
MVG, Henk Oostendorp |
|
|