O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
n/a |
Geplaatst - 01/02/2006 : 22:18:46 Hallo allemaal,
Ik ben Dennis Jansen, kom uit Rotterdam,en ben 39jaar(miepmiep).
De laatste jaren was mijn grootste wens om keyboard te gaan (leren) spelen. Ik heb heel wat jaren geleden zo'n ding gehad, en er wat op gepingeld maar dat betekende niet veel. Het was geloof ik een Yamaha 70, dus dat zegt genoeg.
Nu dan eindelijk een Tyros2 aangeschaft met alles erin en erop. Geld speelde even geen rol door een leuke tantiem en een sponsering van mijn pa. Het keyboard is er, nu alleen het spelen nog. Ik heb me al opgegeven bij keyboardles,en ben lid van de Toetsenclub Rotterdam.
Dit forum heb ik de laatste maanden ook gevolgt, zo kom je veel te weten over het instrument. Ik hoop mijn bijdrage ook te kunnen geven.
Nu ga ik gauw weer wat oefenen
Dennis een trotse Tyros2 bezitter (helaas nog zonder speakers) |
2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
n/a |
Geplaatst - 03/02/2006 : 20:23:57 Beste fboss,
Bedankt nog voor je reactie.
Gisteren naar mijn eerste keyboardles geweest, eerste wat ze zij;" alles vergeten wat je jezelf hebt aangeleerd". Wat ik mezelf dus een beetje had aangeleerd was, akkoorden opzoeken van een nummer, en dan de rechterhand op gehoor spelen. Dus dat word flink blokken op de notenleer, en vooral doorzetten. Het eerste jaar schijnt dus het moeilijkste te zijn.
Voor wat betreft de Dvd, als ik wat hoor hou ik je op de hoogte.
Dennis een trotse Tyros2 bezitter (nu met speakers) |
fboss |
Geplaatst - 02/02/2006 : 12:35:51 Beste Dennis;
Hartelijk welkom bij dit forum. En erg veel succes toegewenst bij de keyboardstudie.
Gelukkig klinkt de Tyros2 zo uitnodigend, dat je wat makkelijker de moed erin houd bij het (soms) wat taaie eerste jaar.
Ook ik ben pas op latere leeftijd keyboard gaan spelen, (ik speelde alwel al vele jaren bas in een orkest) en dat begin, dat valt niet altijd mee. Pas na meer dan twee jaar kon ik de melodielijn spelen in het tempo zoals het hoorde. maar dan wordt het ook echt heel leuk.
Ik had het geluk, dat Toine v.d. Klundert uit Oisterwijk, (mijn keyboardleverancier) mij koppelde aan een goed opgeleide geweldig aardige muziek-lerares, die mij de eerste jaren door de moeilijke momenten heen heeft geholpen.
Ik ben haar hier nog altijd dankbaar voor. En adviseer iedereen, als je begint met keyboard of piano, zoek vooral een inspirerende leraar(res). Het leert dan sneller, beter, vakkundiger en geinspireerder.
Je info over de DVD bij de Toetsenclub vind ik heel interessant, en misschien kun je ons hiervan op de hoogte houden.
Ik ben overigens wel lid van het forum van de Toetsenclub in Rotterdam, maar het is lastig om meerdere forums steeds intensief bij te houden. Temeer dat ik ook op twee Duitse en twee Engelstalige forums actief ben.
Voor mij zou het een uitkomst zijn als we in Nederland één Tyros2 forum zouden hebben, en dat de vakhandel zich hierin aaneen zou sluiten voor sponsoring en onderhoud.
In Duitsland wordt het Tyros-PSR-forum onderhouden door Yamaha, en draait het ook op hun computers. (de Moderators zijn gewone onbetaalde Tyros-hobbyisten) Dat dit een succes kan zijn, blijkt daaruit, dat er meer dan 5000 leden intensief gebruik van maken.
Dat is dan ook de reden dat er in Duitsland veel meer informatie is te vinden over de Tyros(2) dan in Nederland. (en dat er ook véél meer Tyrossen worden verkocht) !!!
Als de vakhandel zich hiervoor wil sterk maken, en gezamelijk de bestaande Nederlandse forums als één groot forum gaat ondersteunen, is dat op den duur alleen maar in het voordeel van deze vakhandel, en al meteen ook voor ons, als Tyros(2) gebruiker.
Iedereen hierbij weer de groetjes van; fboss.
|
|
|