O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
theplayer |
Geplaatst - 03/02/2006 : 11:02:44 Hallo,
Op verzoek van fboss heb ik voor de liefhebbers weer een file op mijn site gezet. Er zitten een aantal multipads in. Ze blijven er weer één week staan. Klik dus even op de link. http://home.hccnet.nl/f.lijflander/tyros2/tyrosmultipads.zip
Natuurlijk wel even eerst unzippen!!!!!! (pas ook bijna een dag met iemand bezig geweest. Die had styles gedownload, in de tyros gezet en kon ze nooit meer terug vinden. Na diverse mailtje heen en weer kwamen we er achter dat ze niet 'unzipt'waren. 'Zippen'???? Nog nóóit van gehoord!!!!!)
Groetjes,
Frans |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
theplayer |
Geplaatst - 12/02/2006 : 13:01:42 Hallo,
quote: Ik heb de DIMM's bovendien aangeschaft
Tip voor iedereen die nog geen dimm's heeft. Het wordt steeds moeilijker om de juiste dimm's te vinden/kopen. Als je ze nog niet hebt, denk er dan eens over na of het misschien toch slimmer is om ze nu wel aan te schaffen. Straks heb je ze nodig en zijn ze er niet meer. Groetjes,
Frans |
rwmschei |
Geplaatst - 11/02/2006 : 14:54:06 quote: Originally posted by oswinvs
Ik heb gemerkt dat er een hoop mensen zijn die een Tyros2 hebben maar heel erg veel moeite hebben met het apparaat. Het is een pracht machine die ontzettend veel kan, maar dat betekent ook dat je er zelf moeite voor moet doen om mogelijkheden te willen ontdekken en lekker mee rommelen tot je zelf de oplossing hebt gevonden.
De handleiding biedt hulp maar is nooit zaligmakend. En als je een Tyros2 zonder harddisk en voldoende geheugen hebt aangeschaft om de extra functies allemaal te kunnen gebruiken, moet je ook even nadenken voor je begint.
Ik denk dat de workshops van Oostendorp een hoop mensen goed op weg zullen helpen omdat het voor een aantal gebruikers ingewikkeld blijkt te zijn om met de Tyros2 overweg te kunnen. De vele mogelijkheden van de Tyros2 maken het een prachtige machine waar menig trots bezitter met veel plezier mee werkt.
Wil je echter allerlei handigheidjes en truukjes leren dan is het volgen van Workshops zeker aan te bevelen. Da's niet om Henk de hemel in te prijzen, maar vooral om de beginnende gebruikers op weg te helpen en een beetje voorkomen te voorkomen dat er allerlei vragen gesteld worden uit gemakzucht.
Yamaha 4 Ever
Beste oswinvs,
Bedankt voor de tip, maar ik denk wel dat er sprake is van een klein misverstandje. Ja het klopt ik heb mijn Tyros2 pas korte tijd en ik ben nieuw in dit forum. Ik heb de DIMM's bovendien aangeschaft, maar heb ze alleen nog niet ontvangen en een HD heb ik niet nodig (geen recording). Tevens ben ik zeker niet nieuwe in de keyboard top-modellen en in het dagelijks leven een systeem-beheerder. Ik heb dan ook tot nu toe geen enkel probleem met mijn instrument. Van gemakzucht is hier dus zeker geen spraken, maar af en toe heb je gewoon een klankbord nodig om een oplossing te vinden. Als ik tegen dit probleem aan kan lopen, kunnen andere mac-gebruikers die een Tyros bezitten, dat ook. Ik ben het wel met je eens dat een workshop inderdaad heel handig kan zijn om je instrument te leren kennen.
Toch hele vriendelijke groeten,
Rene |
rwmschei |
Geplaatst - 11/02/2006 : 14:37:33 Hallo Allemaal,
Mijn probleem is opgelost!!
Het is misschien een ongelofelijk verhaal, maar toch. Op mijn mac het ik een Windows emulatie draaien (VirtualPC), met behulp van deze emulatie heb de ZIP's gedownload en ge-unzipt. Vervolgens heb je dan een gezamelijke "Public" map waarin ik de mappen heb geplaatst. Vanuit deze map heb de multipads en songstyles op mijn USB-stick gezet.
En jawel hoor, HET WERKT !!!
Bedankt allemaal en groetjes,
Rene |
oswinvs |
Geplaatst - 11/02/2006 : 11:24:12 Ik heb gemerkt dat er een hoop mensen zijn die een Tyros2 hebben maar heel erg veel moeite hebben met het apparaat. Het is een pracht machine die ontzettend veel kan, maar dat betekent ook dat je er zelf moeite voor moet doen om mogelijkheden te willen ontdekken en lekker mee rommelen tot je zelf de oplossing hebt gevonden.
De handleiding biedt hulp maar is nooit zaligmakend. En als je een Tyros2 zonder harddisk en voldoende geheugen hebt aangeschaft om de extra functies allemaal te kunnen gebruiken, moet je ook even nadenken voor je begint.
Ik denk dat de workshops van Oostendorp een hoop mensen goed op weg zullen helpen omdat het voor een aantal gebruikers ingewikkeld blijkt te zijn om met de Tyros2 overweg te kunnen. De vele mogelijkheden van de Tyros2 maken het een prachtige machine waar menig trots bezitter met veel plezier mee werkt.
Wil je echter allerlei handigheidjes en truukjes leren dan is het volgen van Workshops zeker aan te bevelen. Da's niet om Henk de hemel in te prijzen, maar vooral om de beginnende gebruikers op weg te helpen en een beetje voorkomen te voorkomen dat er allerlei vragen gesteld worden uit gemakzucht.
Yamaha 4 Ever |
fboss |
Geplaatst - 11/02/2006 : 00:22:21 Beste Rene. en Iedereen;
Er is inderdaad zo te zien niets mis met je installatie op de Tyros2, omdat je de files kunt zien, en met de goede extensies.
Ik zou je toch adviseren om de aanwijzing van Frans op te volgen.
Op een PC te unzippen, en vanaf die PC op je stick zetten.
Het enige wat ik nog zou kunnen toevoegen, om zeker alle problemen uit te sluiten, zou ik zeker de de USB stick vooraf formatteren met de Tyros2.
Veel succes en weer de groetjes van; fboss. |
theplayer |
Geplaatst - 10/02/2006 : 17:32:49 Hallo Rene,
Het heeft totaal niets met de dimm's te maken. Dat is alleen als je samples wilt gebruiken.
Het zou aan die MAC kunnen liggen. Probeer het gewoon nog een keer opnieuw. Anders kun je eens proberen bij een ander te unzippen. Groetjes,
Frans |
rwmschei |
Geplaatst - 10/02/2006 : 16:51:38 quote: Originally posted by theplayer
Hallo Rene,
Daat ben ik weer. Bovenstaande file gedownload, unzipt en getest. Ze doen het allemaal, dus daar ligt het niet aan. We gaan horen hoe het bij jou verloopt! Groetjes,
Frans
Hallo Frans,
Ja dat klopt het zijn is inderdaad de zip van jou site. Zou het misschien daaraan kunnen liggen dat ik een MAC gebruik om de file's te unzippen? Ik krijg echter geen gekke melding of zo.
Maar waarom doet 1 multipad het dan wel, is toch raar of niet?
Ik had er misschien ook eens aan gedacht dat het misschien er aan lag dat ik nog geen extra DIMM's erin heb. Hebben jullie dat wel?
Bedankt en groetjes,
Rene |
theplayer |
Geplaatst - 10/02/2006 : 14:01:39 Hallo Rene,
Daat ben ik weer. Bovenstaande file gedownload, unzipt en getest. Ze doen het allemaal, dus daar ligt het niet aan. We gaan horen hoe het bij jou verloopt! Groetjes,
Frans |
theplayer |
Geplaatst - 10/02/2006 : 13:32:20 Hallo Rene,
Het klopt dat er niet meer dan 500 files in je mappen zitten. Was dat wel het geval, laat de Tyros er niet één zien. Overigens mag je ze best in dezelfde map zetten, zolang je het max. aantal maar niet te boven gaat.
Vraagje: Over welke files hebben we het? Die van mijn site?
De melding die je krijgt geeft aan dat de file niet helemaal juist is. Dat kan gekomen zijn met het downloaden of unzippen. Download ze gewoon eens opnieuw en probeer het dan nog eens een keer. Zal ze zelf ook eens proberen.(heb er zelf nog niets mee gedaan) Daarna zal ik even aangeven of het goed ging. Groetjes,
Frans |
rwmschei |
Geplaatst - 10/02/2006 : 12:32:14 quote: Originally posted by rwmschei
quote: Originally posted by fboss
Beste Rene;
Welkom, en leuk dat je ook mee wil doen met dit forum.
Soms komen antwoorden ineens, en goed, soms moeten er meer achtergronden bekend zijn alvorens bij iemand het kwartje valt.
Om mee te kunnen denken zou er wat meer achtergrondinformatie nodig zijn.
Zijn de Songstyles en de multipads in apparte directory's op de stick gezet.?
Zou je eens aan willen geven, hoe op de USB-stick de benaming is? (zowel van de directory alswel de files)? Hoe heten hier de file-extensies? (de drie letters na de punt)
Zijn er soms méér dan 500 files in een directory?
weer de groetjes van; fboss.
Sorry, had ik niet aan gedacht.
Als je bijvoorbeeld naar de multipad kijkt, dan heb ik op de stick een mapje multipads en in dat mapje zitten de file's. Deze hebben een naam gevolgd door een punt met daarchter een nummer met daarachter ".pad". De SongStyles zitten in een apparte map die dan weer verdeeld is in mappen (vanwege het grote aantal styles), waarin de styles op alfabet gerangschikt zijn. De files hebben eerst een naam gevolgd door een punt en een nummer met daarachter ".STY". In geen van beide mappen zijn er volgens mij meer dan 500 files, maar in de multipad-map zeker niet. Over de stick kan ik zeggen dat er van de 128MB ongeveer de helft gebruikt is.
SORRY FBOSS,
WAS ME VERGETEN TE BEDANKEN!
Groetjes,
Rene |
rwmschei |
Geplaatst - 10/02/2006 : 12:29:56 quote: Originally posted by fboss
Beste Rene;
Soms komen antwoorden ineens, en goed, soms moeten er meer achtergronden bekend zijn alvorens bij iemand het kwartje valt.
Zou je eens aan willen geven, hoe op de USB-stick de benaming is? (zowel van de directory alswel de files)? Hoe heten hier de file-extensies? (de drie letters na de punt)
Sorry, had ik niet aan gedacht.
Als je bijvoorbeeld naar de multipad kijkt, dan heb ik op de stick een mapje multipads en in dat mapje zitten de file's. Deze hebben een naam gevolgd door een punt met daarchter een nummer met daarachter ".pad". De SongStyles zitten in een apparte map die dan weer verdeeld is in mappen (vanwege het grote aantal styles), waarin de styles op alfabet gerangschikt zijn. De files hebben eerst een naam gevolgd door een punt en een nummer met daarachter ".STY". In geen van beide mappen zijn er volgens mij meer dan 500 files, maar in de multipad-map zeker niet. Over de stick kan ik zeggen dat er van de 128MB ongeveer de helft gebruikt is. |
fboss |
Geplaatst - 10/02/2006 : 11:56:31 Beste Rene;
|
rwmschei |
Geplaatst - 10/02/2006 : 02:31:03 quote: Originally posted by Fred Noorlander
Hallo Je kan ze ook op een usb stick zetten , dan kan je ze gelijk uit proberen , en selecteren wat je wel en niet er op wil hebben . zo bespaar je weer ruimte Fred
Hallo allemaal,
Ik heb geen HD in mijn Tyros en heb de multipad en de elders in dit forum verkregen TyrosSongStyles op mijn tot nog toe probleemloze USB-stick gezet. Als ik echter een multipad wil selecteren krijg ik de volgende fout-melding:
"Data hasn't been loaded properly." [OK]
het gekke is dat de multipad "Acoustic-Guit" en enkele SongStyles wel werken, maar de rest van de multipad en 99,9% van de SongStyles geven deze foutmelding en werken dus niet.
Weet iemand een oplossing hiervoor, alvast bedankt,
Groeten,
Rene |
theplayer |
Geplaatst - 06/02/2006 : 11:12:01 Hoi Fred,
Daar heb je helemaal gelijk in. Het moeilijkste van alle software vind ik ook altijd: "bewaar ik het niet of wel en zo ja, waar"!!!!!! Dat moet iedereen natuurlijk voor zich zelf uitmaken. Gelukkig heb ik ruimte genoeg dus daar maak ik me geen zorgen over. Je kunt wel 100.000 filetjes kwijt op 5 Gb, dus dat is het probleem niet. Belangrijker is: Hoe ga ik de vervuiling van m'n opslag tegen. Zeker voor zo'n slordevos als ik. ( Hahahahha) Groetjes,
Frans |
Fred Noorlander |
Geplaatst - 06/02/2006 : 10:21:10 Hallo Je kan ze ook op een usb stick zetten , dan kan je ze gelijk uit proberen , en selecteren wat je wel en niet er op wil hebben . zo bespaar je weer ruimte Fred |
|
|