O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
n/a |
Geplaatst - 04/02/2006 : 15:58:59 Hoe krijg ik de muzieknotatie (score) in beeld? Ik volg de handleiding exact, maar krijg een lege muziekbalk! |
2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
fboss |
Geplaatst - 04/02/2006 : 17:22:34 Beste Jeanette;
Allereerst een Hartelijk Welkom hier op het forum.
Het is heel leuk dat je ook op onze oproep reageert, om mee te doen met ons forum, en dat je hier je eerste vraag stelt. Ik hoop dat velen je goede voorbeeld zullen volgen.
De eerste keer is er misschien wat moed voor nodig, maar weet dan, dat we allemaal met vragen zitten. De Tyros2 is nou eenmaal een hele uitgebreide muziekmachine.
Robin heeft gelijk, je kunt de betreffende midi kanalen appart instellen omdat je dan iedere partij kunt zien die je wilt.
Zelf zoek dan meestal de solopartij, (en vaak de Bas erbij) die ik dan beide meespeel. (soms met, en soms zonder het midi-geluid aan).
Helaas staat de solopartij niet altijd op hetzelfde kanaal, in de midifile, en dan wordt het zoeken.
Onder "score" - "setup", wordt onder "auto" bedoelt, dat de Tyros2 als eerste de score van dat kanaal weergeeft, wat door jou wordt ingesteld onder "Function" - "song setting" - onder "Channel setting" en dan bij left CH of Right CH (mits je "Auto CH set" instelt op "on".
Zo dat wordt minstens twee keer lezen volgens mij!! Maar als je het op de Tyros2 uitprobeert zul je het wel begrijpen.
In de loop van de tijd heb ik met het (gratis) programma PSRUTI (elders op het forum staat de downloadpagina vermeldt) De midi kanalen in mijn midifiles zo gewijzigd, dat ik de Solo altijd op kanaal één heb staan, en de Baspartij op vier. En mijn "auto" staat dus op 4 (left) en op 1 (right) ingesteld.
Aangezien ik enige duizenden mooie midifiles heb verzameld in de loop van de jaren, is dat een hele kluif werk, en is dat dan ook nog niet bij alle files zo ingesteld.
Maar zo af en toe doe ik er weer een paar, en speel ze meteen dan maar weer eens een keer. Zo blijft er voortdurend variatie. Ook worden deze settings (als je "song" aanvinkt) in de registratie bewaart.
Veel plezier hierbij en...
weer de groetjes van; fboss.
|
n/a |
Geplaatst - 04/02/2006 : 16:17:28 Een midibestand bestaad meestal uit verschillende instrumenten (channels). Het keyboard moet weten welk instrument omgezet moet worden naar muzieknotatie. Vaak kiest het keyboard het goede kanaal zelf, maar soms moet hij geholpen worden.... Dit doe je zo: Ik het notenscherp klik je rechtsonderin (SETUP). Je krijgt een nieuw schermpje waarin je de kanalen kunt kiezen voor de linker en de rechterhand. Probeer een ander kanaal om te kijken of die beter is.
succes! |
|
|