O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Sneakyman |
Geplaatst - 27/12/2009 : 11:12:36 Hallo,
Paar weken geleden kwam iemand naar mij toe om te zeggen dat mij keyboard stoort. Wij gekeken wat er nou aan de hand was, andere kabels geprobeert maar kregen het wel minder maar niet echt weg.
Het probleem zit hem dus in de output. Elke keer komt er een kleine zoem uit de boxen. Dit kan erg irritant zijn. Als je geluid harder zet komt het er ook harder uit, zachter komt het er zachter uit.
1 kabel gaat van output L/R naar een D.I. boxje tussen (of hoe dat ook heet). Hieruit gaat een kabel naar het mengpaneel toe. En vanuit het mengpaneel gaat het weer naar de monitoren en de andere boxen.
Ik kom er niet meer uit en daarom vraag ik het ook maar op dit forum: Hoe kan ik dit oplossen? Of is mijn keyboard output stuk of zo?
Hoop dat het zo duidelijk is,
Gr. Menno |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 02/01/2010 : 01:06:25 Ho eens ... teveel details
Mods... tijd voor actie een keertje?
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
Heiko |
Geplaatst - 01/01/2010 : 11:59:01 ......Mijn uitgang geeft ook een beetje storing af en toe.... dat heb je met erwtensoep.... |
theplayer |
Geplaatst - 30/12/2009 : 15:52:19 Hoi Menno,
Probeer dan ook eens een contactdoos zonder randaarde. Het komt nog wel eens voor dat er een lus ontstaat. Dat geeft dan ook zo'n brom. Ook TL verlichting of een koelkast op dezelfde groep willen nog wel eens de boosdoener zijn. Let er in ieder geval op dat je kabels hebt met een goede afscherming. Succes en groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Sneakyman |
Geplaatst - 30/12/2009 : 13:49:06 Daar ben ik blij om , zal ik even uitzoeken waar het dan wel aan kan liggen. Was al bang dat dit mij veel zou gaan kosten
Bedankt voor al jullie hulp en zal eind deze week al deze tips even uitproberen.
Gr. Menno |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 29/12/2009 : 00:23:21 Hey Sneakyman,
Ik gebruik zelf ook de Z2300 van Logitech. Heb die ook op de Line-out aangesloten. Had destijds met mijn Tyros 1 dat probleem ook. Uiteindelijk bleek het aan de kabel te liggen en nadat ik die vervangen had was er niets meer aan de hand.
Tegenwoordig zit mijn Tyros 3 (Tja, Tyros 1 op sterven na dood... ander verhaal) via een mengpaneel op dezelfde Z2300 speakers. Nergens last van gehad, op welke out's dan ook.
Ik zou zeggen, als je op je Z2300 geen problemen hebt, ligt het niet aan je keyboard. In dat geval zou je het ook thuis moeten horen.
Waarschijnlijk zit het in dat DI (of is het PI) boxje wat ertussen zit, gezien je kabels allemaal goed zijn. Het mengpaneel zal het wel niet zijn, aangezien daar waarschijnlijk meerdere instrumenten op aangesloten zijn, en die dan ook storing zouden moeten geven.
Succes met je zoektocht naar het defect!
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
Sneakyman |
Geplaatst - 28/12/2009 : 19:35:59 Oke, bedankt voor de reacties
Ik zal het mono nog proberen. De kabels zijn allemaal goed, heb verschillende kabels geprobeerd soms was het wel opeens wat minder maar het was er altijd wel. Of het goed geaard ga ik ook nog wel even naar vragen/ kijken, we hebben wel vaker dingen gehad die veel zoemde etc... We gaan er wel van uit, maar je weet het nooit he . Nu heb ik nog even wat meer uitgezocht:
Ik kwam namelijk opeens (was ik helemaal vergeten) tot de ontdekking dat ik thuis ook op line out zit. De boxen die ik hiervoor gebruik zijn de Logitech Z-2300. Thuis heb ik nergens last van. Zelfs niet als ik hem heel hard zet of zo.
Hierdoor kan het toch niet aan mijn keyboard liggen? Of toch wel? Anders moet ik namelijk maar even een keer naar Muziekcentrum Oostendorp om hem te laten reparen, want waar ik hem gekocht heb is garantie al lang voorbij en is ook iets te ver weg (belgie namelijk, woon in Friesland ) Misschien weten jullie hierdoor mssn wel precies waar het aan ligt
Gr. Menno |
eddy vanzee |
Geplaatst - 28/12/2009 : 10:37:00 Hallo,
controleer alle kabels en stekkers, kan een (lichte) kortsluiting zijn. Kabel misschien geplet geweest onder een wieltje van bureaustoel ? Eventueel afgeschermde kabels gebruiken ? Controleer de aarding, misschien slecht geaard ?
Vr Gr eddy |
Rene |
Geplaatst - 27/12/2009 : 15:58:50 Haal het DI blokje er even tussen uit. Probeer vervolgens het keyboard rechtstreeks op de mengtafel aan te sluiten d.m.v. twee mono kabels ( wel de goede outputs nemen op het keyboard )
Ook ik heb nooit een storing kunnen ontdekken op al mijn Tyrossen.
Soms hoor ik wel iets geks, maar dan speel ik zelf vals.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
Soneg |
Geplaatst - 27/12/2009 : 13:27:32 Zou even naar de Dealer gaan om hem na te laten kijken,ik hab nog nooit storende geluiden gehad in al mn Tyrossen (123)en of verschillende omstandigheden.
Soryt |