| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| fboss |
Geplaatst - 15/02/2006 : 00:08:40 Beste Allemaal;
Met verwijzing naar onderstaande "thread" blijf ik nog altijd op zoek naar; "Ingridje".
http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=184
Wie kan ons helpen aan een "Ingridje" ????
Weer Iedereen de groetjes van; fboss. |
| 15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| ROMANTIKO |
Geplaatst - 22/04/2006 : 12:44:31 hallo Frans,bedankt voor de vlugge reactie,maar hoe weet ik of deze acapella in wave bestand staat?ik heb deze via internet en er staat bij MP3 bestand?? dus kan ik deze dan niet inladen in mijn tyros?Ben niet zo sterk in computeren,sorry! |
| theplayer |
Geplaatst - 22/04/2006 : 07:44:28 quote: Originally posted by ROMANTIKO
hallo hier ROMANTIKO uit belgie ,ik volg regelmatig het forum en heb al veel bijgeleerd,alvast bedankt iedereen!!nu heb ik nog een vraagje,ik vind deze acapellas heel interessant alleen weet ik niet hoe deze in mijn Tyros te krijgen,misschien kan iemand mij wel helpen??
Hallo Romantiko,
Voorwaarde: de accapelle staat in het WAVE-format. Zet deze wave-file op een USB stick en doe die in de Tyros2. Druk nu bij harddiskrecorder op "select". In het menu onderaan zie je nu staan: Wave Import. (Zie je dit niet druk je op 'Change menu') Je kunt nu een wave selecteren. Ga naar je USB-stick en selecteer daar de gewenste Wave. Dan druk je op "Import" Je krijgt nu een popupvenster met de gegevens van de wave te zien. Druk dan op "YES" De wave wordt nu op de schijf gezet en zodanig 'omgebouwd' dat de Tyros er mee kan werken. Met Exit kun je er weer uit. Druk nu weer op Select en je ziet de door jou geďmporteerde file op de schijf staan. Selecteer hem en druk op Play. Pas eventueel het volume aan. Succes en groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
| Player |
Geplaatst - 21/04/2006 : 11:44:44 Hallo Aart,
Dik voor elkaar dat je een "Ingridje" hebt gevonden..is ze mooi....?
  Wat denk ik belangrijk is, is de kwaliteit van je midi file, dwz. opbouw van de song, tempo etc, want een WAV file moet eigenlijk in één keer goed zijn. Heel fijn dat het je is gelukt, en ik ben nu al benieuwd naar het resultaat.
Groet, Mark (ook aan "Ingrid.....") |
| ROMANTIKO |
Geplaatst - 21/04/2006 : 09:29:34 hallo hier ROMANTIKO uit belgie ,ik volg regelmatig het forum en heb al veel bijgeleerd,alvast bedankt iedereen!!nu heb ik nog een vraagje,ik vind deze acapellas heel interessant alleen weet ik niet hoe deze in mijn Tyros te krijgen,misschien kan iemand mij wel helpen?? |
| aberendse5 |
Geplaatst - 19/04/2006 : 21:23:50 Eindelijk een ingridje gevonden!! Ze komt 20 mei naar nijkerk om in te zingen en dan hebben we een stem, maar nu. Ik heb de midi van elthon john, don´t let the sun go down on me, die speel ik af via de koptelefoon? om haar stem op te nemen via de hard disk recording? om er zo een wav file van te maken.
Ben ik zo op de goede weg? groeten aart |
| fboss |
Geplaatst - 12/03/2006 : 16:21:13 Beste Iton;
Je moet het maar eens uitproberen, maar bijna alles in 4/4 maat past er bij, als een tempo van 130 ook bij de style past.
Ikzelf heb er in tegenstelling tot de Songklank als contrast een klassiek orkest ondergezet.
Ik had van de style "Romatic Ballad" een registratie gemaakt, waarbij de oorspronkelijke Songstyle registratie bedoelt is, om het Largo van Dvorak (uit de vier jaargetijden) mee te kunnen spelen. (Tempo 68) Deze registratie heet daarom bij mij; "Largo Symphony"
Hiervoor zijn in de Rights o.a. Concert Strings, en de DynamicStrings gebruikt. Als extra gebruik ik soms op right3 de Oboe, maar dan zet ik tegelijk de right2 uit. Op Left gebruik ik de Studio Strings.(vaak met Left Hold) Bij deze registratie wordt ook het Multipad "Ballade Pad" gebruikt.
Deze "Largo Symphony" registratie gebruik ik nu in het tempo 130 (de twee Tempoknoppen vast houden, en aanpassen met het Data Entry Wheel) voor de Klasieke begeleiding van "17 Again"
Ook is de song heel goed bespeelbaar met aléén de Multipad No. 2 van genoemde "Ballade Pad". Deze MultiPad maakte deel uit van een serie Pads die door mij, en met hulp van Frans al eens op het forum ter downloading is gezet.
Maar vele andere styles kunnen deze song óók begeleiden (dit ook vanwegen het constante strakke tempo) Inderdaad kun je met de akkoorden C, G, en F al een heel eind komen als je het keyboard +2 transponeert.
Veel plezier ermee, en...
weer de groetjes van; fboss. |
| Soneg |
Geplaatst - 12/03/2006 : 15:16:39 Blijft het toch jammer dat er geen aut,synchronisatie op het sample gebeuren zit zoals op de Solton keyboard's op den duur loopt de sample altijd net naast het ritme. Hopelijk kan yamaha hier een software update/modificatie voor maken.
Groet, Arno |
| inton |
Geplaatst - 12/03/2006 : 13:46:19 Beste Fboss
Ik ben blij dat ik ook een bijdrage kan leveren voor de Tyros Fans. Nu wil ik ook de song eens gaan uitproberen. Je schrijft dat het een ballad is met een tempo van 130 Graag zou ik even van je willen weten met welk type (ballad) Style je deze Accapella song speelt. Waarschijnlijk heb je al een accoorden schema uitgezocht voor dit nummer want zoals je schreef kun je ook spelen in C door het keyboard te transponeren met + 2 Transponeren ben ik nog niet echt mee bezig geweest, betekent dit dat het orgineel in bes staat.
Mvgr.Tonnie
|
| fboss |
Geplaatst - 12/03/2006 : 12:21:30 Hallo Allemaal;
Ik heb gisteravond wat acapella songs gedownload van de door "inton" geadviseerde Franse site (Tonnie, bedankt hiervoor)!! Daar was o.a. een song bij genaamd; (ACAPELLA) Eurythmics - 17 Again.mp3 en ik heb deze song op de Tyros2 uitgeprobeert.
Hier een rechtstreekse link naar de Directory van deze song; (om een of andere reden accepteerd dit forum geen langere link, dus dan maar linken naar de directory i.p.v. de rechtstreekse song)
http://bootlegism.free.fr/acapellas/avrilo5
Het is een mooie acapella song, als een ballad gezongen, Door een zangeres met een mooie zuivere stem. Ik vind hem heel geschikt om te begeleiden op de Tyros2.
De zangeres houd zich aan dezelfde toonhoogte Wil je de begeleidings-akkoorden in C spelen, dan het keyboad +2 transponeren.
De zangeres houd zich zo goed aan het tempo, dat je met een Tempo-instelling van 130 exact kunt meespelen.
Daarom is deze acapella-song ook heel geschikt om met een door jezelf gewenste style te begeleiden. Voor ons Tyros-gebruikers dus helemaal te gek.
Veel plezier ermee, en ik hoor gaarne jullie reacties op dit "Eurythmics Ingridje"
Iedereen weer de groetjes van; fboss
|
| fboss |
Geplaatst - 11/03/2006 : 13:34:25 Beste Iton, en Theplayer;
Zeer bedankt voor de hulp bij het downloaden.
De genoemde site van bootlegism.acappellas is precies wat ik bedoel, ik zal er diverse proberen, en kijken of er een continuë toonhoogte en Tempo in zit.
De eerste de beste download (Again 17) lijkt me qua zang al zeer geschikt zo te horen.
Eerst converteren en dan verder uitproberen.
Weer de groetjes van een blije; fboss. |
| inton |
Geplaatst - 11/03/2006 : 09:39:41 Hallo Tyros Fans
Ik volg al een poosje dit forum en zie regelmatig dat er gezocht wordt naar accapella. Misschien is deze site al bekend maar plaats toch maar even voor deze zekerheid deze link http://bootlegism.free.fr/acapellas/
s.v.p. graag even een reactie of jullie hier wat mee kunnen.
Mvgr.Tonnie |
| theplayer |
Geplaatst - 11/03/2006 : 08:09:22 Hallo,
Hij staat er weer voor een week. http://home.hccnet.nl/f.lijflander/tyros2/ingridje.mp3 Veel plezier er mee. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
| Player |
Geplaatst - 09/03/2006 : 17:24:03 Hallo fboss,
Heb de MP3, maar neem evn contact op per mail over je eigen mail-adres
Groet, Mark |
| Player |
Geplaatst - 09/03/2006 : 12:42:54 Hoi fboss,
Ik zou wel willen, maar je praat over 40 Mb (WAV), of ik moet eens kijken of ik de MP3 nog kan bemachtigen, en deze ongeconverteerd opsturen per mail.
Groet, Mark |
| fboss |
Geplaatst - 09/03/2006 : 11:15:53 Beste Player, en Theplayer;
Zou het misschien mogelijk zijn om de á capella "Killing me softly" (reeds geconverteerd) als wav-file tijdelijk ter download b.v. op de site van Frans te plaatsen?
Bij voorbaat dank,
Weer de groetjes van; fboss.
|