O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
marclinssen |
Geplaatst - 15/02/2006 : 17:05:25 Hallo T2 fans,
Heeft iemand het volgende al eens gehad ? Na snel wisselen van registraties kreeg ik de volgende melding: "Registration Memory full", waarna mijn T2 nergens meer op reageerde. Alleen aan- en weer uitzetten hielp. Ik heb op dit moment zo'n 8 banken gevuld, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Het is een vervelend probleempje, dat me tot nu toe al twee keer tijdens een optreden is overkomen. ***lig als je midden in een set zit. |
13 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
fboss |
Geplaatst - 15/02/2006 : 23:47:58 Beste Allemaal;
Natuurlijk zou het niet mogen, maar omdat ik denk dat de structuur van de hardware nog stamt uit de vorige eeuw, en dan hier en daar wel wat opgeschroeft, denk ik niet dat er een oplossing mogelijk is.
Dit is allen mogelijk met een totaal nieuwe moderne structuur van de hardware.(computertechnisch)
Zo blijf ik USB 1.1 en de amateurachtige wijzen van verbinding met de PC (geen interactie mogelijk met een spelende Tyros2) eigenlijk niet van de laatste technische stand. (Ik zeg het hier héél vriendelijk)
Zelfs Musitronics had vijf jaar geleden al een véél betere interface voor de PSR9000 en naderhand voor de Tyros ontwikkeld.
Al met al technisch niet helemaal van deze tijd, maar muzikaal vér vér vér voorop. En dat laatste is voor mij het belangrijkste.
Het zwaartepunt van de computertechnische ontwikkelingen ligt bij Yamaha op dit moment meer bij de proffesionele studioapperatuur.
De harde concurrentie, en de hoge ontwikkelingskosten en de relatief geringe omzet zijn hier de achtergrond. (Zie ook het afhaken van Technics)
Maar intussen blijf ik genieten, en pas me hier en daar noodgedwongen aan, aan de huidige technische mogelijkheden.
Allemaal weer de groetjes van; fboss.
|
T-Rossie |
Geplaatst - 15/02/2006 : 23:29:21 Frans: Vastlopers vind ik zéker geen kleinigheden, maar juist onacceptabel Traag geheugen.... wordt dat nog wel gemaakt? De traagheid (in de bediening) van de T2 is denk ik te wijten aan een zeer uitgebreid/groot Operating systeem. Waarschijnlijk hebben de interface-routines de allerlaagste prioriteit omdat het produceren van perfect geluid/styles zonder meer lukt.
Probleemloze software schrijven is nagenoeg onmogelijk, want je kunt immers niet elke voorkomende situatie testen. Windows XP (is stabiel) is óók niet in een paar maanden ontwikkeld, doch het heeft vele jaren geduurd en men heeft geleerd van de fouten van WIN95, WIN98, ME enz.
|
n/a |
Geplaatst - 15/02/2006 : 22:24:53 Ik ben het allemaal met jullie eens hoor, een super toestel ! Maar je mag toch wel zeggen of aannemen dat het software-matig niet helemaal snor zit bij de T2 ! zeker , mede de kennis op dit gebied die hem de laatste jaren heeft voorgedaan !! Als ik de evolutie zie in de opname-studio's waar ik werk, merk ik toch op dat ze bij Yamaha daar een steek hebben laten vallen !! Eigenlijk een klein beetje jammer, maar het blijft een subliem instrument !! sis
|
theplayer |
Geplaatst - 15/02/2006 : 20:36:42 Zo is het Mark. En dat is nog steeds het belangrijkste. Hij klinkt nog steeds als geen ander. Kleinigheden nemen we dan maar op de koop toe. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
Player |
Geplaatst - 15/02/2006 : 20:27:33 Hallo Frans,
Mijn VA7 is van 2000, dus als je daar ook nog wat tijd aan ontwikkeling meetelt had m.i. Yamaha hier toch een betere slag moeten slaan. Ik ben wel met je eens dat het wellicht niet zo eenvoudig is om op te lossen want anders was dat natuurlijk tijdens de T2 ontwikkeling wel gebeurd. Ik kan mij ook goed vooestellen dat de data-stroom bij de T-2 heel anders verloopt dan bij de VA7. Ik herinner mij nog goed dat Roland zelfs destijds een gratis hardware-update (voor een ander probleem) heeft georganiseerd. Hoe dan ook, het T2 probleem is natuurlijk heel betrekkelijk, en het is en blijft natuurlijk een top-apparaat!
Groet, Mark
|
theplayer |
Geplaatst - 15/02/2006 : 20:02:57 Hoi Mark,
Ik denk dat er gewoon een niet al te snel geheugen is gebruikt. Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat de ontwikkeling en samenstellen van hardware al enige tijd geleden begonnen is. Lezen gaat wel redelijk, alleen het schrijven duurt zo lang. Vraag me dus af of het wel met software op te lossen is. Groetjes,
Frans
Player |
Geplaatst - 15/02/2006 : 19:56:09 Geacht Forum,
Ik ben het met de mensen eens die zeggen dat dit euvel niet voor mag komen. Ik neem aan dat Yamaha de T2 vóóraf gedegen heeft getest, en moet toen reeds tegen deze bug aan zijn gelopen. Op mijn andere keyboard Roland VA7 wissel je ook steeds tussen 8 user registrations, en daar heb ik deze foutmelding nog nooit gezien! Ik hoop dan ook dat Yamaha wellicht in de volgende OS-Update iets voor ons kan betekenen.
Groet, Mark |
theplayer |
Geplaatst - 15/02/2006 : 19:52:21 Hallo Rossie,
Ik denk dat het een samenloop van een hoop zaken is. Want ook ik heb al eens geschreven dat de verwerking van het schrijven erg lang duurt. Dat is wel jammer, maar ik denk niet dat dat ooit nog eens verholpen zal worden. Maar wie weet?????????????? Groetjes,
Frans
T-Rossie |
Geplaatst - 15/02/2006 : 19:46:21 Het mag niet zo zijn dat een gebruiker rekening moet houden met het 'legen en vullen' van een geheugen. Het OS moet dit bewaken. Dit dient zeer wel opgepakt en opgelost te worden en een 'vertraging' als kunstgreep/workaround is niet te accepteren.
(Software)technisch zijn er wel degelijk goede oplossingen te bouwen. Persoonlijk denk ik dat het Operating Systeem wat onzorgvuldig is met het opruimen van de (niet meer benodigde) data : Garbage-collection.
Deze fout heb ik als klacht gedeponeerd bij Yamaha rond november 2005.
's kijken hoe lang de oplossing op zich laat wachten
PS. In het bijzonder voor de niet-beroepsmuzikanten moet dit opgelost worden
|
n/a |
Geplaatst - 15/02/2006 : 19:31:53 quote: Originally posted by marclinssen
Hallo T2 fans,
Heeft iemand het volgende al eens gehad ? Na snel wisselen van registraties kreeg ik de volgende melding: "Registration Memory full", waarna mijn T2 nergens meer op reageerde. Alleen aan- en weer uitzetten hielp. Ik heb op dit moment zo'n 8 banken gevuld, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Het is een vervelend probleempje, dat me tot nu toe al twee keer tijdens een optreden is overkomen. ***lig als je midden in een set zit.
Dit probleem heb ik ook al aangegeven in een ander topic ?? Ik kom dit regelmatig tegen op een optreden !! Je moet het zo zien : Ik ben beroepsmuzikant en moet regelmatig artiesten , zangers en zangeressen begeleiden ( partituur uiteraard en toonaard )wordt mij op de avond zelf geleverd !! Het is enorm vervelend , als je van de één naar de andere registratie moet over schakelen , en je krijgt zo'n ***** promp !!! Het wordt tijd , dat ze bij Yamaha dit euvel zo vlug mogelijk verhelpen Groeten sis
|
theplayer |
Geplaatst - 15/02/2006 : 18:35:28 Hoi,
Die view-mode kan wel een oplossing zijn, want daarin kún je gewoon niet snel werken. Ik hou het wel bij de normale mode en druk in één keer op het goede knopje. Dat is de beste oplossing. Groetjes,
Frans
fboss |
Geplaatst - 15/02/2006 : 18:13:37 Beste marclinssen, en Iedereen.
Zoals Frans zegt is er technisch geen oplossing.
Het geheugen kun je nu eenmaal niet TEGELIJKERTIJD !! zowel leeg, en ook weer vol laten lopen.
De enigste mogelijke patch is, om hier een vertraging in te bouwen, of om een nog sneller geheugen te gebruiken.
Ik denk dat beide opties niet interessant zijn. (temeer dat een sneller geheugen niet door de Yamaha processors wordt ondersteund).
Maar als je dit begrijpt, is er wel een oplossing om dit gewoon te voorkomen.
Hoe werkt het?
Als je werkt in het Registration Bank scherm, zet dan deze monitor in de "VIEW" mode, en laat hem daar altijd staan. (dit stel je in met de knop "View", de bovenste knop 7)
Nu kun je zo snel en zo hard als je wilt scrollen met het DATA-ENTRY wheel.
Scrollen, alléén met het DOORZICHTIGE aanwijs-venstertje.
Als het doorzichtige aanwijs-venster op de gewenste Registratie staat, laad deze Registratie dan in het geheugen met de ENTER toets. (het kleine ronde knopje naast het grote DATA ENTRY Wheel).
De kleur van de Registratie regel, wordt dan geïnverteerd van zwart/wit naar wit/zwart, en is dan gereed voor het gebruik.
Ik gebruik de "VIEW" instelling óók in de Song en de Style mode.
Weer de groetjes van; fboss.
|
theplayer |
Geplaatst - 15/02/2006 : 17:16:09 Hoi Marc,
Dit is een bekend euvel. Denk niet dat er iets aan te doen is, want er wordt zelfs in de handleiding voor gewaarschuwd. Als je wisselt wacht dan eerst even totdat de eerst gekozen registration geladen is. Anders probeert ie halverwege het laden en nieuwe te laden. Hij weet het dan niet meer en zegt: doe het zelf maar! Jammer, maar het is niet anders. Even rekening mee houden dus. Groetjes,
Frans