O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Adrie |
Geplaatst - 04/09/2010 : 13:20:02 Hallo Allemaal, Mijn naam is Ad en ik overweeg om een Tyros 2 aan te schaffen. Zijn er nou specifieke punten waar je op moet letten als je een Tyros 2 gaat bekijken. Zelf heb ik een KN 2000 maar deze is inmiddels wel wat gedateerd maar ik heb er altijd met veel plezier op gespeeld. Als er onder jullie Tyros 2 spelers zijn die mij nuttige tips kunnen geven dan hoor ik die graag. Alvast bedankt voor de moeite. Met Vriendelijke Groet, Ad |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
tyros2 |
Geplaatst - 04/09/2010 : 20:16:38 Hallo Ad.
Het is zoals men zegt, gewoon plaats nemen achter de T2 en je komt er vanzelf achter wat deze machine kan. Zelf was ik een KN fanaat, jaren de KN3000 gehad en daarna de KN7000 en sinds lange tijd de T2. Maar wat een wereld van verschil de stylen de intrumenten en de mogelijkheden van de T2 Ondanks dat de T3 uitkwam en nu de T4 ben ik nog lang niet uitgespeeld op de T2. Wanneer je een T2 aanschaft zorg dan wel dat er een harde schijf en minimaal 512 mb geheugen inzit wil je met custom voice's gaan werken. Je moet er wel rekening mee houden dat de T2 geen ingebouwde luidsprekers heeft dus dat komt er apart bij. Veel succes met jouw besluit maar dat is niet echt moeilijk.
Muzikale Groet Henk |
Adrie |
Geplaatst - 04/09/2010 : 17:51:02 Heej Frans, Bedankt voor je snelle reactie en ik zal jou wijze raad opvolgen en de Tyrros 2 eens uit gaan proberen.. M. vr. Gr. Ad |
Adrie |
Geplaatst - 04/09/2010 : 17:48:04 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door fransonline
Inderdaad: probeer achter een T2 te gaan zitten in een vrije ruimte of zet een koptelefoon op. Neem wat bladmuziek mee bijv. van nummers die je graag speelt, of je moet uit je hoofd kunnen spelen. Begin gewoon te spelen en gebruik de A-D variaties van een style. Hiermee krijg je al snel een indruk van wat de T2 voor jou kan betekenen.
Het alleen al luisteren naar de Intro's 1, 2 en 3 kan een bron van inspiratie zijn om met de T2 om te gaan.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl
|
fransonline |
Geplaatst - 04/09/2010 : 17:42:36 Inderdaad: probeer achter een T2 te gaan zitten in een vrije ruimte of zet een koptelefoon op. Neem wat bladmuziek mee bijv. van nummers die je graag speelt, of je moet uit je hoofd kunnen spelen. Begin gewoon te spelen en gebruik de A-D variaties van een style. Hiermee krijg je al snel een indruk van wat de T2 voor jou kan betekenen.
Het alleen al luisteren naar de Intro's 1, 2 en 3 kan een bron van inspiratie zijn om met de T2 om te gaan.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
Wouter1972 |
Geplaatst - 04/09/2010 : 14:48:59 Beste Ad, Ik heb niet echt specifieke punten te noemen. Ik heb destijds mijn PSR3000 ingeruild voor de Tyros2 omdat ik de grotere toetsen prettiger vond spelen en en uiteraard de verbeterde klanken en mogelijkheden tot opnemen etc.etc.
Ik kon bij Oostendorp altijd het instrument zelf uitproberen, wat volgens mij het allerbelangrijkste is. Hoe voelt het instrument aan, waar zitten de knoppen, wat kan ik er zelf allemaal in terug vinden. Wat wil ik ermee of wat kan ik ermee op de langere termijn (of heb ik voldoende aan wat mijn oude keyboard kan doen).
Dat alles aangevuld met wat ik er verder op het internet kan terugvinden aan specificaties, demo's, gebruikerservaringen en uiteraard de informatie die je krijgt bij Oostendorp zelf.
Kortom, als ik je een goede raad mag geven: ga eens langs en probeer het instrument zelf uit. Je kunt je suf praten over wat een instrument kan maar er zelf achter zitten is een ervaring die zich niet makkelijk laat verwoorden. Succes! |