O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
ronweb1 |
Geplaatst - 22/11/2010 : 14:18:51 Hallo,
ik wil met mijn (pas aangeschafte) T2 de voices van mijn Motif Rack ES aansturen. Ik heb momenteel een setupje gemaakt waarin het me gelukt is mijn rack wel aan te sturen vanaf de T2, maar zodra ik mijn right 1 (die heb ik gekozen) dichtzet, ben ik ook het geluid van mijn rack kwijt.
Volgens Yamaha Benelux is dat ook logisch (ben dat eigenlijk wel met ze eens), maar is er een setup te maken, waarbij ik ondanks het dichtzetten van right 1, toch geluid op mijn voices van het Motif rack kan genereren?
Ik ben benieuwd of dit kan en als iemand dan ook kan vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.....??
Op voorhand alvast bedankt voor je reactie(s),
met vriendelijke groet,
Ron Weber
met vriendelijke groet,
Ron Weber. |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
ronweb1 |
Geplaatst - 24/11/2010 : 15:54:49 Hallo Wim,
helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gebracht. Ik ga er ook verder niet (meer) naar zoeken. Ik trek gewoon het volume van de T2-voice dicht op mijn mixer en dan heb ik ook wat ik wil.
Allen die de moeite hebben genomen mij te helpen, heel veel dank voor je moeite,
met vriendelijke (en muzikale) groet,
Ron
met vriendelijke groet,
Ron Weber. |
Ben |
Geplaatst - 22/11/2010 : 20:40:22 hoi Wim, Bedankt voor je duidelijke uitleg , dan heb ik dus 18 jaar moeilijk gedaan Haha Alhoewel ik vond het wel prettig zo, alles went
Groetjes Ben |
tyro |
Geplaatst - 22/11/2010 : 19:06:19 Je kan ze volgens mij wel aan sturen.
Ik werk zelf anders om ik stuur de Tyros met een ander keyboard aan (Triton). Als ik van de Triton het volume veranderd en ik geen sys/ex filter gebruik veranderd het volume ook van de Tyros. De Tros werkt dan gewoon prima , modulatie/pitchbend ook gewoon via de Triton te bedienen. Ik heb in de Tyros alle sys/ex uit staan. Ik gebruik voor de midi-receive bij MIDI/BUSB2 CH1 : (PART) KEYBOARD. Ik gebruik 2 expressiepedalen. kan zo bijde volume regelen.
Voor Ron geld het alleen anders om. Ik heb de Triton niet direct voor handen, anders had ik het even kunnen testen.
Ron je kan het in iedergeval even uitproberen.
Groeten Wim |
Ben |
Geplaatst - 22/11/2010 : 18:48:53 Hoi Wim, Wat jij zegt klopt inderdaad maar zoals ik het begrijp van Ron wil hij wel de rest kunnen aansturen met zijn Tyros , en als je sys/ex op off zet kan de rest van de midikanalen toch ook niet meer aangestuurd worden? Of zit ik nu fout? Het is alweer een tijdje geleden dat ik met midi heb gewerkt dus het kan best
Groetjes Ben
|
tyro |
Geplaatst - 22/11/2010 : 18:25:54 Als je in de midi-setup nu eens de sys/ex transmit op off zet? En/of in de motif een midifilter instellen dat er geen sys/ex binnen komt.
Groeten Wim |
Ben |
Geplaatst - 22/11/2010 : 18:19:10 Hoi Frans , Het is op de Tyros2 ook mogelijk midi setups te maken,alleen als je een extern apparaat aanstuurd zullen automatisch de gekoppelde midikanalen zich aanpassen aan de instellingen die je op de Tyros maakt.
Ik heb vroeger ook met een externe module gespeeld , alleen had ik daar bij het geluk dat het op die module mogelijk was om patches aan te maken per song die ik speelde. Dus ik kon op mijn keyboard gewoon van voices ,volume etc..veranderen zonder dat er iets veranderde aan de vooraf gemaakte patches. Uiteraard stuurde ik beide apparaten apart uit. En zo heb ik 18 jaar gespeeld zonder problemen.
Of er nog andere mogelijkheden zijn weet ik niet .
Groetjes Ben
|
ronweb1 |
Geplaatst - 22/11/2010 : 18:18:36 Hallo Ben & Frans,
beiden dank voor je sugeestie. Maar ik had deze uiteraard al zelf uitgevonden en werk zo nu dus ook. Maar met mijn T1 had ik (maar dat weet ik niet zeker meer) een optie om met de right 1 uitgezet, toch dhet rack aan te sturen. Ik heb het mailadres van de koper nog en zal hem een mail sturen of hij berid is om die setups (nog) aan mij door te geven.
En Frans, je hebt helemaal gelijk met dat voorstellen, maar....ik ben lid van diverse fora en je hoeft maar op mijn naam te googelen en je weet wie of wat ik ben.
Toch zal ik straks mij even presenteren op het forum, want ja....ook ik weet graag wat meer van mijn medeforumleden.
Ik ben al wel blij dat jullie de moeite hebben genomen om mij te willen helpen.
Jullie horen beslist meer van mij,
met vriendelijke groeten,
Ron Weber
met vriendelijke groet,
Ron Weber. |
fransonline |
Geplaatst - 22/11/2010 : 17:53:34 Welkom op dit forum en proficiat met je T2!
Je valt meteen met de deur in huis door het stellen van een pittige vraag. Daar is niks mis mee, maar het is hier gebruikelijk (en waar niet?) om jezelf eerst eventjes voor te stellen. Andere leden krijgen dan een beeld van je en voor je het weet voel je je hier meteen thuis en weten wij wie je bent.
De optie die Ben aangeeft is volgens mij ook de weg die je eerst eens moet bewandelen. Ik neem aan dat je bezig bent geweest met de Midi functies en setups die in de Tyros zitten ingebakken, alhoewel ik niet weet of dit bij de T2 al het geval was. Ik ben hier zelf soms ook mee bezig en herken dus jouw probleem en vind de vraagstelling interessant. Wellicht zijn er nog andere forumleden die je verder kunnen helpen.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
Ben |
Geplaatst - 22/11/2010 : 14:51:22 hallo Ron, Het is maar een idee he, maar als je beide nou eens apart uitstuurd naar je mixer dan kan je daar de keuze maken welke je wel en niet wil horen . Dit kan door bijvoorbeeld right 1 via de sub output te laten gaan.
Dit lijkt mij de simpelste oplossing Je zet dan niet meer right 1 dicht op je Tyros maar zet je kanaal op je mixer dicht dan blijft de andere sound wel hoorbaar want die zit dan op een ander kanaal van je mixer.
Ps: je kan ook nog overwegen om op beide lijnen te onderbreken door er per lijn een volume pedaal tussen te zetten dan heb je altijd je handen vrij
wat betreft die setup op je Tyros , dat kan dus niet omdat je motif rack es aanstuurd met je Tyros. En dan is het inderdaad logisch dat als je right1 dicht zet ook je motif deze opdracht door krijgt. In jou geval zou mijn idee wel eens een goede oplossing kunnen zijn. Succes!
Groetjes Ben |