O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
hemmie.hermsen |
Geplaatst - 18/02/2011 : 17:01:19 Hallo; Ik heb 'n probleem met de score van de tyros 2. Hij leest de melodielijn mooi met de vioolsleutel, maar als de melodielijn lager is dan de A2 gaat hij over naar bassleutel. Dit vind ik heel vervelend. Ik heb 1 midifile die ik ('n paar jaar geleden) gemaakt heb met de voorloper van de tyros die de G2 wel leest als vioolsleutel in de score van de tyros 2. Dus moet het ergens in te stellen zijn,in de tyros of in de midifile. Ik heb al van alles geprobeerd maar mij lukt het niet. Wie kan mij helpen met dit probleem? |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
hemmie.hermsen |
Geplaatst - 19/02/2011 : 17:21:10 Hoi,ik denk dat ik er uit ben. Ik ben 'n hele tijd bezig geweest met midifiles en ben tot de conclusie gekomen dat de score overslaat naar bassleutel als er meerdere noten onder de A2 bij elkaar staan. Bij die midifile die volgens mij goed was stond maar een G2. Toen ik er 'n paar G2 bij zette sprong hij ook over naar bassleutel. Ik heb nu van die lage noten 'n copy 'n octaaf hoger er bij gezet zonder geluid en nou blijft de score in ieder geval in de Gsleutel doorlopen. Ik denk dat er geen andere manier is,maar ik heb hier nu vrede mee. |
Ben |
Geplaatst - 18/02/2011 : 19:40:14 Hoi Wim,
Dankje voor de correctie, zat ik dus inderdaad fout
Sorrie Hemmie!
Groetjes Ben |
tyro |
Geplaatst - 18/02/2011 : 19:29:57 Volgens mij heeft het programma MEGAenhancer daar niets mee van doen. Dus ook geen verbetering voor de notatie. Het enige wat dit programma doet is uit non-megavoices, megavoices noten genereren bij voices die daar geschikt voor zijn. Vooral guitarvoices.
De Tyros kiest zelf de G of de F sleutel afhankelijk van de noot hoogte.
Je zou het spoor kunnen kopieren naar een ander spoor en deze een octaaf hoger transposen. En het dit spoor op channel off te zetten.
Groeten Wim |
hemmie.hermsen |
Geplaatst - 18/02/2011 : 19:18:56 Sorry dat ik me niet voorgesteld heb. Ik ben hemmie hermsen uit groesbeek en speel met mijn tyros bij het smartlappenkoor Ochaarm. Ik werk alle nummers in midifilevorm uit en we hebben op dit moment ongeveer 80 nummers. Ik werk in de score met de melodielijn,tekst en accoorden. Ben,bedankt voor de snelle reactie maar met dat downloaden weet ik geen raad mee.(ik vraag dat wel aan mijn schoonzoon als hij langs komt) maar volgens mij heb je het verkeerd begrepen want die ene midifile uit 'n vorig keyboard is juist wel goed en al die andere springen over naar bassleutel als de melodielijn lager komt dan de A2.groetjes hemmie. |
Ben |
Geplaatst - 18/02/2011 : 18:06:00 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door hemmie.hermsen@gmail.com
Hallo; Ik heb 'n probleem met de score van de tyros 2. Hij leest de melodielijn mooi met de vioolsleutel, maar als de melodielijn lager is dan de A2 gaat hij over naar bassleutel. Dit vind ik heel vervelend. Ik heb 1 midifile die ik ('n paar jaar geleden) gemaakt heb met de voorloper van de tyros die de G2 wel leest als vioolsleutel in de score van de tyros 2. Dus moet het ergens in te stellen zijn,in de tyros of in de midifile. Ik heb al van alles geprobeerd maar mij lukt het niet. Wie kan mij helpen met dit probleem
Hallo , Op de eerste plaats zou het wel zo netjes zijn als u zich eerst even voorsteld voordat u begint met vragen te stellen.
Maar download hier de MEGAenhancer en installeer deze op uw pc, haal vervolgens uw midifile uit het vorige keyboard door dit programma en gebruik vervolgens de nieuwe midifile op je Tyros2. Ik ga er vanuit dat uw probleem dan is opgelost. http://download.yamaha.com/search/product/?category_id1=16277&&category_id2=16084&product_id=107861
Groetjes Ben |