O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Luuk van den Eijk |
Geplaatst - 31/03/2011 : 19:31:36 hallo daar; ik ontdekte bij het samenspelen met 2 gitaristen dat de tuning van mijn Tyros niet overeenstemt met die van hun stemapparaten. mijn transpose knop staat gewoon op nul. oftewel op de normale stand. het enige incident dat ik kan bedenken is dat ik in december 2010 mijn 'breake' knop heb laten vastzetten > ik had 'm per ongeluk ingeslagen door een te fanatieke swing van mijn hand. mogelijk zou er bij de reparatie iets gebeurd kunnen zijn. wie herkent dit en kan mij helpen? dank bij voorbaat, groet, Luuk van den Eijk, Nootdorp |
2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Luuk van den Eijk |
Geplaatst - 01/04/2011 : 16:28:29 he Rene het klopt precies. probleem opgelost! ik maakte me er best wel druk om want ik kon er niet achter komen wat ik nu precies fout zou hebben gedaan. hij stond op 432 Hz. nu weer op 440. ben natuurlijk nog wel benieuwd hoe dit nou kan, maar ja daar zal ik wel niet achterkomen. dank voor je tip, in ieder geval. ik weet nu hoe te handelen mocht zich nog eens zoiets voordoen. ben overigens nog steeds blij met de Tyros 2. maar wel benieuwd? hoeveel wijzer word ik van de 4? groet, Luuk van den Eijk
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Hallo Luuk, ( jij daar )
Allereerst welkom op dit leerzame forum. We stellen het altijd op prijs, wanneer mensen dit forum voor het eerst raadplegen, ook iets vertellen wat ze zoal doen met de Tyros.
Nu antwoord op jou vraag..........
Kijk even of de tuning nog goed staat. Deze kan je vinden in de mixing console. Even kijken welk tabblad. De tuning moet op 440 hz. staan. Dit is de juiste stemming. Wanneer dit zo is, en het is nog steeds niet goed, dan kan je nog de stemapparaten van de gitaristen nakijken of deze ook de juiste stemming hebben ( 440 hz ). Is dit wel het geval, dan heb je een echte storing in de Tyros, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.
Rene
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies
Luuk van den Eijk |
Rene |
Geplaatst - 31/03/2011 : 20:04:00 Hallo Luuk, ( jij daar )
Allereerst welkom op dit leerzame forum. We stellen het altijd op prijs, wanneer mensen dit forum voor het eerst raadplegen, ook iets vertellen wat ze zoal doen met de Tyros.
Nu antwoord op jou vraag..........
Kijk even of de tuning nog goed staat. Deze kan je vinden in de mixing console. Even kijken welk tabblad. De tuning moet op 440 hz. staan. Dit is de juiste stemming. Wanneer dit zo is, en het is nog steeds niet goed, dan kan je nog de stemapparaten van de gitaristen nakijken of deze ook de juiste stemming hebben ( 440 hz ). Is dit wel het geval, dan heb je een echte storing in de Tyros, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.
Rene
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies |
|
|