O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Player |
Geplaatst - 07/03/2006 : 19:59:49 Beste Forumleden,
Door de workshop geinspireerd wil ik mijn registrations banken indelen alla Koen, maar hoe zit dat nu precies? Hij geeft aan alle banken een nummer, en volgens mij ook een letter. De letter "M"correspondeert volgens mij met midi file, De "S" met style enz. of heb ik dat verkeerd gezien?? Wie weet hoe het indelen in z'n werk gaat?
groet, Mark |
6 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Player |
Geplaatst - 08/03/2006 : 20:21:42 Ik denk om te kunnen zien of het gaat om bv. een geregistreerde style, midi of audio file. Maar nogmaals misschien heb ik het mis.. |
T-Rossie |
Geplaatst - 08/03/2006 : 20:18:47 Volgens mij niet.... waarvoor zou hij dat willen? |
Player |
Geplaatst - 08/03/2006 : 20:11:35 Hoi col..., ik bedoel T-Rossie,
Tot zover duidelijk, blijf ik alleen nog even met de vraag zitten of Koen er nog een lettercode in heeft zitten. 
Groet NAMark. |
T-Rossie |
Geplaatst - 08/03/2006 : 19:55:50 Hallo NAMark, 
Ik heb het als volgt begrepen : Per song (uit het repertoir van Koen) maakt/bewaart hij (en vele anderen) een registratie(bank) en benoemt deze gelijk aan de song. Als voorbeeld 'The Entertainer'. Snel selekteren van de regs kan in de list-view en daarna het nummer (linker kolom) intoetsen + ENTER. Nemen we even aan de 'The entertainer' op nummer 90 staat. Je kunt in het songbook bijschrijven "#90". Omdat de lijst standaard alfabetisch wordt gepresenteerd ontstaat een 'probleem' zodra je een song toevoegt, want alles schuift eentje omhoog. Voeg bijvoorbeeld toe 'Tango for two' en die staat vóór 'The Entertainer' .... die daarom nummer 91 is geworden.
Dit is op te lossen door simpelweg bij elke registratienaam de oorspronkelijke plaatsnummer als een soort Prefix (=voorletter) in de naam te zetten. Je hebt dan de garantie dat #90 dan de regs van '090 The Entertainer' oproept.
Sommigen zullen zeggen "Dan is mijn lijst met namen niet meer alfabetisch" (liep Koen ook tegenaan)... maar dat is m.i. helemaal geen probleem want je hebt immers het nummer in je songboek genoteerd 
Alfabetisch zoek is zowieso altijd lastig/moeilijk want hoet had je de song ook weer opgeslagen ? Als 'The Entertainer' of 'Entertainersong' of 'De Entertainer'??
De methode van Koen gebruik ik ook en bevalt me prima !
Hopelijk druk ik me begrijpelijk uit ? |
Player |
Geplaatst - 08/03/2006 : 18:42:16 Hallo fboss,
Klopt, er zijn meerdere wegen naar Rome, maar ik zoek eigenlijk naar de weg die Koen heeft bewandeld. In ieder geval bedankt voor je tip.
Groet, Mark |
fboss |
Geplaatst - 08/03/2006 : 16:22:40 Hallo Player, en iedereen;
Er zijn uiteraard meerdere wegen die naar Rome leiden. Zie voor indeling harddisk ook topic;
http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=202&SearchTerms=indeling
weer de groetjes van; fboss |