O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
JohanG |
Geplaatst - 30/06/2011 : 10:19:08 Hallo allemaal,
ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een (weliswaar 2°hands) Tyros 2. Vroeger een Technics KN600 keyboard gehad, bijna 2 decennia niet meer gespeeld en nu kids keyboard vanonder het stof gehaald hadden, terug de smaak te pakken. Beslist om ineens voor het betere werk te gaan en wat een verschil met mijn oude bak. Wat een mogelijkheden heeft deze machine aan boord, misschien wel teveel, want zo ontdekte ik gisteren dat mijn "walking bass" of wisselbas het niet meer doet zoals het hoort.
Ik heb al zelf zitten zoeken wat er aan de hand is, kids weten (zoals steeds) van niets, maar kan het euvel niet oplossen. Wanneer ik een ritme selecteer en bv. een C-akkoord speel dan krijg ik een wisselbas C-G, maar bij overschakelen naar een G-akkoord blijft de wisselbas uit en word er enkel een C-bas gespeeld.
Ik heb al alle mogelijkheden uitgeprobeerd van de "chord fingering" maar dit vervelende probleem blijft zich voordoen. In de "AI Full Keyboard" mode lijkt de wisselbas wel te werken.
Ik dacht eraan om een "system reset" te doen, maar bedacht me om eerst mijn licht hier eens op te steken. Ben ik bij zo'n reset (naar fabrieksinstellingen) al mijn settings en styles kwijt die er al in staan? Eerst backup maken?
Sorry voor de vele vragen en alvast bedankt voor een mogelijke oplossing.
Johan |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Hanswiel |
Geplaatst - 06/07/2011 : 12:36:47 Hoi,
OK. ik heb hem nu op All Parts staan (en gesaved). Bedankt voor de uitleg.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)den
Website: tognog-music.nl |
Ruud |
Geplaatst - 06/07/2011 : 11:50:31 Hallo Hans,
Je hebt al Function -> Midi geselecteerd. De diverse Midi-setups staan in het tabblad Preset. Het kan zijn dat Tabblad User bij je wordt geopend, waardoor je ze niet ziet. Tab < en je zit dan weer in Preset.
Groet, Ruud |
Hanswiel |
Geplaatst - 06/07/2011 : 08:12:58 Hoi,
Via FUNCTION - MIDI de instelling gewisseld van MIDI Pedal 1 naar All parts en mijn baslijn loopt weer vloeiend.
Dat probleem heb ik ook. Als ik via Function naar Midi ga zie ik van alles staan. Kun je nog even uitleggen waar ik midi pedal 1 kan zien en ook All Parts?
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)den
Website: tognog-music.nl |
fransonline |
Geplaatst - 04/07/2011 : 17:36:31 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
Hehe ik mis hem nu al onze Sis
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
laakies |
Geplaatst - 03/07/2011 : 18:25:58 Hehe ik mis hem nu al onze Sis
Ondanks dat het een goede muzikant is, heeft hij nog heel wat bijteleren om hoe omtegaan in geschreven tekst.
Iedereeen is geen beroeps-muziekant, maar speelt lekker op zijn eigen manier op de Tyros, een forum is ervoor om mekaar te helpen en niet om elkaar de grond in te stoppen, das hetgene wat er aan Sis ontbrak - iedereen in zn waarde laten -
Jammer dat het zo moet lopen....
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
New in town |
Geplaatst - 03/07/2011 : 11:05:17 Toch nog even deze reactie: Ik weet zeker dat heel veel mensen, volledig achter deze beslissing van T-Rossie kunnen staan.
JohanG, Deze ban lijkt heel abrupt uitgesproken te zijn. Maar dat is in het geheel niet het geval. Je hoeft maar een aantal van de berichten van deze meneer door te lezen, om te begrijpen welke irriratie deze persoon heeft opgewekt. En er was werkelijk niets aan te doen, omdat Sis blijkbaar ervan genoot om in de aandacht te staan. En is het geen positieve aandacht, dan maar negatieve aandacht. Ik denk dat er geen andere oplossing was.
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
T-Rossie |
Geplaatst - 03/07/2011 : 01:14:05 JohanG, Trek je dit aub niet aan! S. is geblokkeerd omdat hij na enkele malen gewaarschuwd te zijn blijft volharden in zijn voor irritatie zorgende manier van posten. Dit heeft hij puur aan zichzelf te danken.
|
JohanG |
Geplaatst - 02/07/2011 : 22:52:11 Zeg mannen,
had ik dat geweten, had ik hier geen onderwerpje gepost hoor |
n/a |
Geplaatst - 01/07/2011 : 15:04:46 Jongens, je moet wel even tegen een grapje kunnen hé. Dat is helemaal niet zo bedoeld sis
Edit moderator : De maat is vol Sis !! Account blocked |
tyros2 |
Geplaatst - 01/07/2011 : 14:58:12 Daar gaan we weer !!!! Laat een ieder toch in z'n eigen waarde.
Muzikale Groet Henk |
New in town |
Geplaatst - 01/07/2011 : 14:30:58 En ik sluit me volledig aan bij de mening van Soryt.
Ik vind deze forumvervuiling irritant en arrogant, en dan druk ik me nog netjes uit.
New in town.
Tyros 4 en Korg M3
|
Soneg |
Geplaatst - 01/07/2011 : 14:16:31 Belachelijk om jezelf tot "Goeroe' te benoemen,waarschijnlijk niet op de hoogte van de betekenis hiervan. Arrogantie ten top ! en tegelijk irritant ook !
Sis, Ga a.u.b. in belgie een forum oprichten om je ego te "kietelen"' Ik ben helemaal klaar met al je zgn. goedbedoelde opmerkingen en zogenaamde professionele adviezen op dit forum. In dit landje is de kreet ,Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg ' op de meeste mensen van toepassing,en daar voelen we ons prima bij.
Soryt
hier een kleine toelichting : Het woord goeroe staat voor een spirituele leraar of gids. De term wordt daarnaast in een aantal vakgebieden, zoals ICT en management, ook gebruikt voor bekende personen wier meningen een hoog aanzien genieten.
Etymologisch komt "goeroe" uit het Sanskriet. Het betekent letterlijk "zwaar" en illustreert hoe de positie van een leraar in de conservatieve brahmaanse traditie wordt opgevat. Een successie van goeroes en leerlingen heet parampara. Tibetanen vertaalden Goeroe met Lama, wat "onovertroffen" betekent.
Er zijn ook andere, populaire, niet-wetenschappelijke verklaringen voor de betekenis van het woord. Eén lezing stelt dat Goe staat voor Goekhar, wat wereld betekent en Roe voor Roekhar, god. Een Goeroe is volgens deze lezing iemand die de wereld van de goden kan binnentreden en na terugkomst zijn wijsheid met de mensen deelt. Een Goeroe is dus een voertuig om met de wereld van de goden in contact te komen. |
New in town |
Geplaatst - 01/07/2011 : 12:45:16 Sis,
Weet gij, wat het verschil is tussen sis en een goeroe?
Een goeroe heeft volgers... :-)
Ge moet wel tegen een grapken kunnen hè...
New in town
Tyros 4 en Korg M3
|
n/a |
Geplaatst - 30/06/2011 : 18:19:25 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JohanG
Beste Martijn,
vraag mij verdorie niet meer hoe ik het gevonden heb. Heb de handleiding van voor naar achter doorgenomen, fora en internet afgeschuimd en bij toeval (ik denk door op ACMP te zoeken) de oplossing gevonden. Dit probleem was inderdaad blijkbaar al eens eerder opgedoken in dit forum. Het filmpje voor youtube is er niet gekomen, camera stond klaar, maar de oplossing was er eerder.
Groetjes,
Johan
P.S. Waar vind ik de jukebox
Nou in de zoek functie kan je die wel vinden hoor. Maar pas op voor sis , de goeroe maar altijd eerlijk sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist including , producer http://clientprotos.com/webvert_intro/index.html |
JohanG |
Geplaatst - 30/06/2011 : 18:07:37 Beste Martijn,
vraag mij verdorie niet meer hoe ik het gevonden heb. Heb de handleiding van voor naar achter doorgenomen, fora en internet afgeschuimd en bij toeval (ik denk door op ACMP te zoeken) de oplossing gevonden. Dit probleem was inderdaad blijkbaar al eens eerder opgedoken in dit forum. Het filmpje voor youtube is er niet gekomen, camera stond klaar, maar de oplossing was er eerder.
Groetjes,
Johan
P.S. Waar vind ik de jukebox |