O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
ruudje |
Geplaatst - 12/03/2006 : 12:03:49 hallo tyros freaks!!
Kent iemand het merk(speakers)RCF? het gaat om het type art series 322A is het geschikt voor de tyros? en zang?als iemand ervaring heeft met dit merk of iemand die er wat meer van af weet?reacties zijn welkom
groeten van ruudje!
|
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Soneg |
Geplaatst - 16/03/2006 : 14:42:38 Zal je toch naar de Musikmesse moeten gaan ,Alle muziekbeurzen in nederland zijn ondertussen door te weinig publiek verdwenen. Of Bose nederland moet ergens een demo opstelling hebben staan ??
Groet, Arno.
|
theplayer |
Geplaatst - 16/03/2006 : 09:16:15 quote: Originally posted by Cees Ik hoop het geluid van bose ook nog eens te kunnen beluisteren, voorlopig zijn er alleen demo's in het buitenland.
Hoi Cees, Vergaat mij net zo, want ik ben ook zeer nieuwsgierig naar deze 'wonderset'. Niet dat ik ontevreden ben over mijn Dynacordset. Het geluid vind ik tot nu toe nog steeds het beste (warmste) dat ik gehoord heb. Daar zitten per kanaal 1 x 18", 1 x 15" en 5 hoge tonen speakers in. Speakers zijn van Electro Voice. Het geheel aangestuurd door een Dynacord processor gestuurde versterker. Het enige nadeel is de omvang en het gewicht van het geheel. Als dus het geluid van dat bose setje, waarvan je er dan naar mijn idee dan wel twee van moet hebben, overeen komt, wordt het toch wel aantrekkelijk. Wie weet, komt er nog wel eens een demo in de buurt. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
n/a |
Geplaatst - 15/03/2006 : 08:24:22 Wel leuk zo'n luidspreker systeem van bose, nog nooit gehoord, maar lijkt mij toch niet geschikt om een luid brullende beatband op aan te sluiten. Moet geschikt zijn voor een zaal met 400 personen, als je de zaal dan kan vullen met een 100 db geluidsterkte is het toch een goed systeem. Kan nergens vinden hoeveel "Wat" zo'n systeem nu leverd, in vergelijking met een gewoon systeem. Stereo effect maakt het geluid wel mooi, maar op grote PA installaties speelde men vroeger toch vaak mono omdat echt stereo zeer moeilijk te verwezenlijken is met een veelheid aan instrumenten aangesloten op een PA. Is dat veranderd? Ik hoop het geluid van bose ook nog eens te kunnen beluisteren, voorlopig zijn er alleen demo's in het buitenland.
|
n/a |
Geplaatst - 15/03/2006 : 05:49:29 quote: Originally posted by paulmuz
Hallo Ruudje Vandaag de RCF Art 325A gekocht , ik kan er maar één ding over zeggen,ze klinken super, zeer evenwichtig van klank, de lage tonen zijn netjes aanwezig alsook het mid en het Hoog. mvg Paul
Een zeer goede keuze, hopelijk heb je hier jaren plezier van  Succes sis
één van de weinige beroepsmuzikanten met EAW en de tyros 2 |
T-Rossie |
Geplaatst - 14/03/2006 : 19:41:44 Ja leuk hè ?
|
Soneg |
Geplaatst - 14/03/2006 : 18:48:31 Als je alles bij elkaar zet, kan je Ahoy vullen met geluid 
Mooie lijst met apparatuur mannen 
Gebruik in band momenteel een Dynacord powermate 1000 in de rep ruimte,en voor optredens 2 actieve subs erbij 
Groet, Soryt |
ruudje |
Geplaatst - 14/03/2006 : 18:35:09 haha nee heb nog niks gekocht maar zit te genieten van jullie gesprekken!!!! wat kan een simpele vraag over een paar speakers toch wat los maken bij de mensen he groetjes ruudje uit zwolle |
paulmuz |
Geplaatst - 14/03/2006 : 18:33:00 Hallo Ruudje Vandaag de RCF Art 325A gekocht , ik kan er maar één ding over zeggen,ze klinken super, zeer evenwichtig van klank, de lage tonen zijn netjes aanwezig alsook het mid en het Hoog. mvg Paul |
n/a |
Geplaatst - 14/03/2006 : 12:34:57 T-Rossie, mij zo plagen en kietelen   Maar OK, ik zie aan jou lijstje dat je zeer compact werkt , en terecht  Ik wou dat ik ook zo'n klein speakersetje had ( zit trouwens te denken aan een HK-audio MAX )de nieuwste dus !voor de kleinere feestjes ! maar mijn probleem is dat ik veel grote zalen en tenten doe ( met en/of artiesten ) vandaar moet ik ook meer vermogen hebben . Ik rij met een VW transporter en die zit dus goed volgepropt  Ja ik moet blijkbaar meer sleuren dan jij Succes hé groeten sis
T-Rossie |
Geplaatst - 14/03/2006 : 12:10:31 hi hi Sis,
Natuurlijk weet ik wat je bedoelt met de voetregel...ik wou je alleen maar even plagen/kietelen en da's gelukt 
Inmiddels sta ik 35 jaar op de bühne heb nooit reserve-materiaal mee- gezeuld en eigenlijk nooit pech gehad. Ik ben (waarschijnlijk) nog trotser om mijn lijstje dan jij op jouw lijst : Tyros2 2 x Mackie SRM450 1 x active sub Mackie 1402 VLZ PRo TC Voiceworks 2 Shure SM58 In ear monitoring (Shure gewoon met snoertje) Minidisk Sony gewone zelfgemaakte kabels
thats all ! Past in een luxe wagen, staat in 5 minuten...en werkt altijd... wat wil een muzikant nog meer ?
Maar... we dwalen af ! Ruud heb je al wat beluisterd/gekocht ? |
n/a |
Geplaatst - 14/03/2006 : 06:54:52 quote: Originally posted by T-Rossie
Sis, Begrijp me niet verkeerd, maar ik krijg steeds meer moeite met jouw postings.... voor mij geen touw aan vast te knopen 
Eerst meld je een 1640 te hebben, even later moet je nog een Onyx 1220 bestellen.... Dan weer is AEW het 'beste' en Mackie 'niks' omdat het made in China is, even later zijn AEW en Mackie partners en beiden 'topmateriaal'. Mackie is eigenaar van RCF op papier, maar niet in de praktijk ... huh?
Dan weer vermeld je één van de weinige 'beroepsmuzikanten' te zijn, terwijl ik redelijk zeker weet dat er heel wat zijn... ook in Belgie!

Kortom : Je moet niks hebben van 'made in china' spul, maar gebruikt wel Behringer en Mackie .... een beetje vreemd 
PS. De noodzaak van het hebben van een dubbele installatie is nul als je een dealer hebt, die goede service levert. Dit soort dealers heeft een storingsdienst en uitleenapparatuur voor klanten in noodsituaties.
Ik zal het even verduidelijken : EAW en Mackie werken samen ! Toen mackie begon te produceren ( mengtafels, speakerkasten enz...) werd alles in America gemaakt . Getuige daarvan zijn mijn : HR 824 monitoren, mengtafel CFX 12 en nog een VLZ serie Nu worden deze producten in China gemaakt , en ja daar heb ik moeite mee omdat ik destijds bijna het dubbele betaald heb dan de huidige prijzen + dat de kwaliteit er niet op vooruit gegaan is ! zo zijn ook de luidsprekerboxen ( nieuwe generatie ) niet meer van dezelfde kwaliteit dan toen ze in de USA werden gemaakt Zo is er deze kast : http://www.mackie.com/products/sa1521z/ waar andere componenten in gebruikt worden dan toen in America Ik kreeg mails van jongens die al 2 x 15" speakers hebben opgeblazen, dit terwijl ze nog niet eens in de limit zaten Zo is er ook de SRM 450 die koelings problemen heeft als hij als monitor op het podium gebruikt wordt
Wat die ONYX betreft dit was een foutje, en heb ik rechtgezet En ja, er zijn veel beroepsmuzikant maar NIET met EAW, dat is eigenlijk wat ik wil zeggen, als eenmans-orkest !
Wat betreft mijn reserve, ja dat heb ik altijd bij Hierbij een lijstje van mijn materiaal waar ik mee optreed :
4 x EAW SB 150 r 1000 watt rms 4 x EAW JF 100 e 295 watt rms 1 processor EAW MX 100 + 1 reserve 1 Behringer DEQ 2496 EQ + een DBX in reserve 1 compressor-limiter , geen reserve, is niet echt noodzakelijk . 1 MD sony E-10 19" + 1 sony MDS-JE480 reserve 1 Mackie CFX 12 die wordt straks reserve als de ONYX in gebruik is 1 Tyros 2 + een psr 8000 in reserve 1 TC electronics M 300 galm + een alesis midiverb4 reserve 1 Versterker QSC PLX 3002 1 Versterker QSC powerlight 1.4 + 1 reserve 2 EV monitors voor podium of als PA Een arsenaal aan kabels allemaal KLOTZ en TASKER Hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg ?
En ja hoor van mij mogen ze allemaal in China produceren als ze maar de kwaliteit blijven behouden met de originele componenten, en DAT is lang niet het geval, dat bedoelde ik dus met China meuk Als de ONYX niet voldoet op langere termijn dan vliegt hij buiten en dan koop ik een MIDAS venice 160
T-Rossie, je mag altijd eens langskomen, ik zal jou met open armen ontvangen en dan kunnen we eens een goeie bak Belgische frieten eten mee een goeie pint
groeten sis
T-Rossie |
Geplaatst - 13/03/2006 : 22:40:37 Sis, Begrijp me niet verkeerd, maar ik krijg steeds meer moeite met jouw postings.... voor mij geen touw aan vast te knopen 
Eerst meld je een 1640 te hebben, even later moet je nog een Onyx 1220 bestellen.... Dan weer is AEW het 'beste' en Mackie 'niks' omdat het made in China is, even later zijn AEW en Mackie partners en beiden 'topmateriaal'. Mackie is eigenaar van RCF op papier, maar niet in de praktijk ... huh?
Dan weer vermeld je één van de weinige 'beroepsmuzikanten' te zijn, terwijl ik redelijk zeker weet dat er heel wat zijn... ook in Belgie!

Kortom : Je moet niks hebben van 'made in china' spul, maar gebruikt wel Behringer en Mackie .... een beetje vreemd 
PS. De noodzaak van het hebben van een dubbele installatie is nul als je een dealer hebt, die goede service levert. Dit soort dealers heeft een storingsdienst en uitleenapparatuur voor klanten in noodsituaties. |
Erwin B |
Geplaatst - 13/03/2006 : 17:48:31 Fraai, kost ook een beetje 1999,00 per stuk
Groente
Erwin B |
Soneg |
Geplaatst - 13/03/2006 : 17:48:24 Op synthzone zijn al diverse meningen gegeven over het Bose Pa systeem,ik heb ze gehoord tijdens een demo in utrecht en ze klinken ongelofelijk mooi. Maarrrr. . .het is met stereo gebonden instrumenten (Keyboard's & synth)moeilijk om een goed stereo effect eruit te krijgen omdat het een mono systeem betreft. Dus elk instrument ,gitaar, bas , blazers etc hebben ieder een eigen set nodig, en dat loopt dan aardig in de papieren. Misschien moet je wel 2 sets hebben om een keyboard super te laten klinken.
Groet, Arno
|
theplayer |
Geplaatst - 13/03/2006 : 17:11:14 Hallo,
Zijn er al mensen die enige ervaring hebben met het BOSE-PAS system?
 Dit schijnt een enorme geluidssprijding te hebben met een zeer hoogwaardige klank. Meer info: http://muzikanten.bose.nl/bose_system/index.html Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
|
|