O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
inton |
Geplaatst - 12/03/2006 : 20:16:06 Hallo Tyros Fans
Ik volg al een poosje dit forum en zie regelmatig dat er gezocht wordt naar accapella. Misschien is deze site al bekend maar plaats toch maar even voor deze zekerheid deze link http://bootlegism.free.fr/acapellas/
s.v.p. graag even een reactie of jullie hier wat mee kunnen.
Mvgr.Tonnie |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
fboss |
Geplaatst - 14/03/2006 : 18:59:33 Hallo Allemaal;
Laten we gewoon allemaal trachtten een succes te maken van dit forum.
Daarvoor is het absoluut nodig dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om zijn of haar eigen "ei" kwijt te kunnen.
Bij de de diverse discussie's moet zeker niet iemand (gewild of ongewild) de moraalridder willen uithangen, waardoor leden zich niet vrij of onzeker voelen over hun adviezen of hun vragen.
De MODERATOR (HENK) bepaalt wat hij uiteindelijk wel of niet toelaat. Henk, heeft ons hierover letterlijk het volgende laten weten;
"We zijn volwassen mensen en iedereen mag zeggen wat hij wil. Illegale dingen uitwisselen mag niet op dit forum, maar als het een link betreft die publiekelijk op internet staat, dan is het niet mijn verantwoordelijkheid, maar van degene die de betreffende site in beheer heeft". Dat is dan het criterium, en laat ons alleen bezig zijn met het plezierig omgaan met elkaar en de Tyros(2).
Mijn teksten in deze topic lijken wellicht hier en daar wat grimmig, maar waren eigenlijk niet zo bedoelt.
Mij staat de open vrijheid op het forum voor ogen.
Mochten er leden zijn die zich niet "lekker" hebben gevoeld bij de discussie, dan wil ik die hierbij mijn verontschuldiging aanbieden. Zeker waren mijn teksten ook niet persoonlijk bedoelt.
Laat ons er samen een gezellige en vrij forum van blijven maken. Dat zal uiteindelijk het in ieders voordeel uitwerken.
Iedereen weer de groetjes van; fboss. |
Soneg |
Geplaatst - 14/03/2006 : 12:09:27 stichting brein schijnt officieel geeneens een juridische basis te hebben,is in het leven geroepen door de industrie.
Soryt |
inverbon |
Geplaatst - 14/03/2006 : 10:51:03 Beste fboss en overige forumleden,
Het was absoluut niet mijn intentie om de moraalridder uit te gaan hangen of met een vingertje te wijzen, sterker nog, ondanks dat ik zoveel mogelijk legaal werk, sluipt er hier en daar wel eens een bestandje tussendoor ;) . Ik wilde alleen maar wijzen op iets waarvan ik dacht dat de admin daarvoor wilde waken. Dit is niet mijn taak, en mischien had ik dit moeten overlaten aan de admin. Ik wil alleen maar zeggen dat ik er goede bedoelingen mee had. De onstane situatie had ik totaal niet voorzien. Mocht ik de plank hebben misgeslagen op welke wijze dan ook, hiervoor mijn oprechte excuses. Echter, ik denk dat we allemaal dondersgoed weten wat wel en niet mag, hoe ikzelf, de forumleden en de admin daar tegenover staan is een andere zaak.
Groet,
Iwan
Eyes that see don't grow old |
theplayer |
Geplaatst - 13/03/2006 : 22:55:21 Hallo allemaal,
Ik snap ook niet waarom de stemming zo grimmig werd. Het zal mij een worst zijn wie wat download en wat hij er mee doet. Wel vind ik het belangrijk en leuk om te weten wat nu wel of niet mag. Het is n.l. een duister gebied. Dan wel en dan weer niet. Je mag dit en dat weer niet. Ik heb nog maar eens verder zitten zoeken op het net om wat duidelijkheid te scheppen. En ik kwam het volgende tegen bij de stichting Brein http://www.anti-piracy.nl/Opinie/downloaden.html Wil je nog meer weten kijk je op http://www.anti-piracy.nl/ Lees dit eens rustig door. Daarna komt er wat meer duidelijkheid denk ik. Ga daarna rustig door met hetgeen je wilt doen! Muziek maken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
T-Rossie |
Geplaatst - 13/03/2006 : 22:10:58 Tonnie, Trek het je niet aan.... jij kunt er niks aan doen dat deze discussie even 'verhit' werd gevoerd.
Even bij de thread blijvend : Wie van ons gebruikt deze mogelijkheid daadwerkelijk ? (het laten meelopen van een zangstem) Persoonlijk vind ik de optie wel geinig, maar er echt gebruik van maken ? .... dat niet. |
fboss |
Geplaatst - 13/03/2006 : 21:55:40 Beste inton;
En dat is nou precies wat je NIET moet doen.
Wij hebbeb adviezen en aanwijzigingen nodig. Zoveel veel veel veel veel veel mogelijk.
En daarom mag niemand meer met zijn vingertje wijzen.
Ik hoop dat iedereen dat nu ECHT gaat begrijpen !!!!!!!!!!!!!
Weer de groetjes van; fboss. |
inton |
Geplaatst - 13/03/2006 : 21:33:33 Beste Tyros Fans
Ik zie dat ik me wel wat heb aangehaald met jullie die link te geven van Accapella songs. Legaal of illegaal iedereen die het nodig heeft wil het dolgraag gebruiken maar oke ik zal dit soort dingen niet meer vermelden en hou dit dan maar voor mezelf. |
T-Rossie |
Geplaatst - 13/03/2006 : 21:13:56 Goed plan : Laten wij ons zoveel mogelijk beperken tot de Tyros2 !
Kennis delen, elkaar helpen en elkaar als volledig gelijkwaardig beschouwen.... |
Soneg |
Geplaatst - 13/03/2006 : 17:39:10 Peace brothers    |
fboss |
Geplaatst - 13/03/2006 : 17:20:20 Beste Theplayer, en Iedereen.
Je onderwerp legaal of ilegaal.
Alles heeft te maken met het commercieel gebruik.
Als privepersoon is alles legaal.
Ik mag op straat een bekend liedje fluiten, zonder schennis van rechten. Ik mag prive ook bekende liedjes op mijn Tyros2 spelen. Ik mag prive ook zangstemmen en (on)bekende liedjes spelen op mijn Tyros2. Ik mag prive ook deze liedjes downloaden van het Internet. Ik mag ze daarna ook beluisteren en prive spelen.
Zo gauw prive wordt verwisseld met openbaar, en commercieel dan pas veranderd de zaak (daarvoor hebben we Buma)
Als ik auteursrechtelijke beschermde stukken op het Internet tegen een vergoeding te koop aanbied, dan behoren er rechten worden afgedragen. De koper mag er wederom prive FREE gebruik van maken.
Weer de groetjes van; fboss. (nu ben ik niet meer teleurgesteld) |
admin |
Geplaatst - 13/03/2006 : 17:18:56 Goedemiddag,
Echt 'ingrijpen' doe ik niet. We zijn volwassen mensen en iedereen mag zeggen wat hij wil. Illegale dingen uitwisselen mag niet op dit forum, maar als het een link betreft die publiekelijk op internet staat, dan is het niet mijn verantwoordelijkheid, maar van degene die de betreffende site in beheer heeft.
Laten we het wel gezellig houden. Ik heb al bij vele forums gezien dat leden vertrekken bij lak aan respect. Ook een offensieve mening mag geuit worden. Het hoeft niet allemaal lief en aardig te zijn, als je elkaar naderhand maar de hand kunt schudden.
Dit is het grote nadeel van forums, e-mail, SMS, MSN, enz. Het is moeilijk om de ander je emotie te laten zien bij je woord gebruik. Daardoor kunnen vijandelijke situaties ontstaan. Daarom vond ik het ook belangrijk om bij het profiel een foto te kunnen toevoegen. Dat maakt het toch weer iets persoonlijker. Van deze mogelijkheid is tot nu toe nog weinig gebruik gemaakt. Dus bij deze...
En jongens, hou het leuk hé 
MVG, Henk Oostendorp |
fboss |
Geplaatst - 13/03/2006 : 16:56:46 Beste Typhoon, en Iedereen;
Wat jij zegt is dan ook precies wat ik bedoel.
Laat alstublieft niemand meer HIER met het vingerdje gaan wijzen.
AL OF NIET TERECHT.
Aleen de MODERATOR mag hier op ingrijpen
Wij zijn geen Kerk, geen Staat, geen Politie, geen Buma.
Blijf met dat vingertje hier astublieft WEG!!!!!!!!
IEDEREEN zal hier ZELF wel uitmaken wat er GEADVISEERD wordt, en IEDEREEN zal ZELF wel uitmaken wat hij daar ZELF mee doet.
fboss. (geen groetjes, want ik ben echt teleurgesteld)
P.S. Bestandem uitwisselen met een duidelijk copywright, blijft op dit forum natuurlijk niet toegestaan.
|
theplayer |
Geplaatst - 13/03/2006 : 16:47:43 quote: Originally posted by inverbon maar ik durf met 99% procent zekerheid te zeggen dat deze bestanden wel degelijk vallen onder Copyright. Het zijn volgens mij de originele audiotracks van artiesten. Geen hobbymatige bestandjes.
Hoi,
Nar mijn mening zijn het de gewone CD-tracks, waarvan men de begeleiding heeft weggefilterd. Als je goed luistert, kun je hier en daar nog heel zacht stukjes van die begeleiding horen. Daarna is er volgens mij hier en daar wat (te veel) echo aan toe gevoegd. Leuk, maar geen denderende kwaliteit. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat daar toestemming voor gegeven is.
quote: fboss: Posted - 13/03/2006 : 11:19:22 Ik hoop dat iedereen nu echt BEGRIJPT, dat je alles op Internet mag downloaden. Zo veel als je wilt. Zo vaak als je wilt. En als je er niet voor hoeft te betalen, is het óók nog GRATIS. Je VERGIST je ernstig, de auteurswet, bepaalt alleen het commerciële gebruik van auteursrechtelijk beschermde produkten.
Legaal of ilegaal? Om muziekstukken of delen daarvan die op een CD staan te gebruiken, dient toestemming verkregen te worden van de betrokken platenmaatschappij. Deze bezitten n.l. samen met de artiest / schrijver de rechten van de song. Deze rechten vervallen, als de audiodrager ouder is dan 50 jaar. We zitten dus bij materiaal van vóór 1956. Helaas bestonden er toen nog geen CD's, maar zaten we met de LP's. Is nu zo'n oude LP weer opnieuw uitgebracht in b.v. 1980, mag je wel die oude LP gebruiken, maar zul je tot 2030 moeten wachten tot je dezelfde song die op de CD staat mag gebruiken. We spreken hier dan van naburig recht. Zo is het n.l. wel grappig om eens uit te zoeken of je wel zomaar de hele avond in het openbaar (zaal e.d.) liedjes van anderen mag spelen. O ja, Ook ik ben niet roomser dan de paus hoor. Ik erger me er al dood aan dat, als ik CD's koop om m'n foto's op te zetten, ik extra moet betalen voor evt. auteurs/copy-rechten. Maar ja, iedereen wil in 2006, overal waar het ook maar kan, een paar centjes (liefst veel) meepikken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
Typhoon |
Geplaatst - 13/03/2006 : 16:28:08 Mensen mensen
Met verwondering heb ik deze berichten gelezen, gaan we hier dezelfde kant op als bij het Keyboardforum??????
Daar is deze discussie over rechten van muziek ook al aan de orde geweest, een ieder moet zelf bepalen wat hij wel of niet wil downloaden cq gebruiken.
Als iemand een verwijzing heeft naar een of andere webside, gebeurd er mijns inziens niets verkeerds je bent zelf de baas over wat je wel en niet wilt zien op het internet.
Als er ook nog eens free bijstaat dan heeft ieder toegang om dit te downloaden, laten we dit forum gezellig houden en niet gaan kissebissen wat wel en wat niet mag, dit forum moet voor iedereen leuk blijven en leerzaam. Zo af en toe een verwijzing naar moet kunnen.
Dit forum is toch opgezet om de T-2 gebruikers te helpen indien dat nodig is, en waar je met je vragen terecht kunt omtrent het gebruik van je Keyboard.
Groetjes Mans
Play with your hart, and it feels good. |
n/a |
Geplaatst - 13/03/2006 : 12:41:14 quote: Originally posted by fboss
P.S. Overigens wordt hier op het forum NIETS gedeeld.
Ben je daar zeker van  sis
één van de weinige beroepsmuzikanten met EAW en de tyros 2 |
|
|