Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Totaal volume van een style aanpassen

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
corvdh Geplaatst - 19/03/2006 : 17:15:04
Ik heb wat styles van het internet gedownload, als ik één van deze styles selecteer en wil gebruiken vind ik deze te hard van volume in vergelijking met een preset style van de tyros2.
Nu weet ik dat je het volume van de style kunt aanpassen en dit dan kunt opslaan in een registration memory maar ik wil gewoon dat de style direct het juiste volume heeft als ik hem selecteer. (dus zonder gebruik te maken van de registration memory)

Kan ik het volume van de compleete style aanpassen en dan de style opslaan zodat deze altijd het juiste volume heeft?
Ik heb de style creator geprobeerd maar moet dan elk deel van de style selecteren en daar van elke part aanpassen in volume.
Kan dit niet eenvoudiger?

Ik kan in de style creator ook intro 4 en ending 4 selecteren en bewerken, kan iemand mij vertellen wat dit voor zin heeft als je maar 3 intro en ending knoppen hebt?
2     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
theplayer Geplaatst - 29/03/2006 : 23:08:15
Hallo Cor,

Ja, dat is natuurlijk niet leuk als je na 10 dagen nog geen antwoord of reactie hebt.
Ik heb er nog eens een tijdje over na zitten denken en ga proberen iets zinnigs te roepen.
Het zou natuurlijk makkelijk zijn als we aan het begin van een style alle instellingen konden maken en daarmee basta. Maar helaas.
Het kan natuurlijk, maar soms wordt er bij een andere variatie een andere instelling (of de orginele nog eens) neergezet. Dat houdt dan in dat bij die variatie het volume ineens weer verspringt.
Dan kunnen we nog, in plaats van de afzonderlijke tracks, proberen om de hele style-sectie van volume te veranderen. Daar zouden we evt. een sysex voor kunnen vinden.
Maar ook hier schuilt weer een nadeel aan.
Als je door middel van een sysex het volume hebt teruggebracht, zal de volgende style ook weer het juiste volume in moeten brengen. Kortom, je zult dan in álle styles die je gebruikt een sysex aan moeten brengen. Maar dat krijg je niet met de standaard styles voor elkaar, want die kun je niet veranderen. Dan zul je handmatig het volume aan moeten passen en ben je weer even ver.
Ik vrees dus dat de enige oplossing is alle parts aan te passen.

Natuurlijk heb je ook nog de mogelijkheid om een 'kijkoperatie' uit te voeren.
Als je de extensie van sty in mid veranderd, kun je de file in een sequence-programma bekijken. Hier kun je dan zien waar allemaal data staat.
Als dat dan bij één part is, verander je eerst dát part en kijk je hoe de rest reageert.
Breng wijzigingen áltijd aan met de stylecreator.
Er staat n.l. nog een heleboel informatie in een style, die 'n sequence programma laat vervallen. Ik heb het dan over het z.g. CASM-deel. Hier staat in welk track, wanneer, wat speelt.
Zo, ik hoop dat ik jou (en anderen) aan het nadenken heb kunnen zetten.
Misschien komt er nog iemand op een idee.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
corvdh Geplaatst - 29/03/2006 : 21:25:42
We zijn nu 10 dagen verder en nog geen antwoord op mijn vraag, ik neem aan dat iemand toch wel eens een style van internet gedownload heeft en deze vervolgens geprobeerd heeft met de tyros2?
Was die style dan wel direct het juiste volume?

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000