O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Sneakyman |
Geplaatst - 11/01/2012 : 15:07:18 Hallo Allemaal,
Als ik Line-out Left/Right gebruik zoemt mijn box. Heb alles natuurlijk compleet getest en weet het nu zeker. Weet iemand misschien wat dit is? En vooral hoe ik het op kan lossen. Garantie is als het goed is allang op... (Tyros 2)
Nu heb ik net op aux-out getest, maar daar doet hij dit niet. Verschil weet ik nu al (daar vroeg ik ook eerst om)
Is voor bovenste probleem een simpele oplossing? Ook al is het niet heel erg aanwezig en zal er altijd een beetje blijven. Het is wel even lekker als het weggewerkt kan worden zonder teveel uit te geven.
Gr. Menno |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
darren051 |
Geplaatst - 18/01/2012 : 20:51:04 Hallo,
ik heb dit probleem ook. Met een DI box is dit probleem minder. Ook te proberen is het volume van uw boxen verzachten en meer signaal geven van uw keyboard.
Succes |
Sneakyman |
Geplaatst - 13/01/2012 : 15:12:33 Ik wil iedereen bedanken voor de tips. Ik zal het allemaal uitproberen. Als dit niet werkt moet ik er maar mee leren leven. Dan zit het toch waarschijnlijk in het keyboard.
Ik zal dan sowieso even navragen hoe duur het dan zal zijn om dit te repareren. (m.b.t. wat T-Rossie zei over bedrading probleem of iets in die richting)
Ben blij dat er zo'n forum is :) |
tyro |
Geplaatst - 13/01/2012 : 07:36:51 Probeer de luidprekers eens achter een stopcontact zonder randaarde.
Een brom komt vaak door een aardlus.
Groeten Wim |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 12/01/2012 : 23:19:01 Ik heb ook de HS50, maar ik heb geen brom van m'n Tyros. Mijn speakers staan ook op 50%, maar de Tyros zit via een mengpaneel aangesloten, waar ook andere apparatuur op zit. Met geen enkel apparaat ondervind ik brom.
Wel heb ik de ruis als de speakers aan staan. Dat is heel lichtjes, maar wordt wel meer vanaf ongeveer 70% van het volume. (vandaag even gecontroleerd). Zelfs zonder kabels in de speaker is deze ruis aanwezig, dus het zou kunnen dat het bij de speakers hoort. Wat Menno ook al zei is dat het aan de stroomtoevoer kan liggen. Ik heb daar te weinig verstand van om daar iets over te kunnen zeggen.
Ook als ik Tyros op 100%, mengpaneel op 100% zet, heb ik geen brom. Wel hoor ik een soort van prutteltje uit de speakers als de harddisk leesacties uitvoert, maar da´s alleen op vol volume, waarop je eigenlijk nooit speelt.
Dat is de informatie die ik hierover kan geven met mijn HS50´s
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
T-Rossie |
Geplaatst - 12/01/2012 : 22:31:56 Ik zou de speakers naar 25% draaien en de Tyros op 75-80%... dan moet het aanvaardbaar worden lijkt mij.
Zelf beschik ik niet over de HS50, mogelijk zijn er andere leden die hetzelfde ervaren als Menno? |
Sneakyman |
Geplaatst - 12/01/2012 : 12:40:54 De brom wordt erger als de speaker volume omhoog gaat. Heb beide speakers op 50% staan en mijn keyboard rond de 40%.
Suizen blijft alleen wel gewoon aanwezig. Kan natuurlijk ook aan stroom liggen of zo maar wat ik altijd hoorde is dat dit altijd wel aanwezig is. Ook als ik linker box harder zet hoor ik het zachtjes komen. Maar linker is het volgens mij zelfs bij uit nog te horen (alleen niet duidelijk) |
T-Rossie |
Geplaatst - 12/01/2012 : 00:43:00 Menno,
Op zich zou je vrijwel geen ruis mogen horen uit de speakers, zeker niet als de volume regelaars op de kast lager dan 50% staat. Mijn MSP5 speakers staan half open met de Tyros eraan die gemiddeld tussen 50- en 80% open staat .... en absoluut ruis- en bromvrij.
Is het nivo van de brom afhankelijk van de volume knop op de speaker?
Het kan aan de T2 liggen, maar dan zal die onderzocht moeten worden, mogelijk een bedradings probleempje? |
Sneakyman |
Geplaatst - 11/01/2012 : 21:20:40 Zie al dat ik toch iets te snel iets neer heb gezet, ben zelfs de boxen naam vergeten. Ik heb de HS50M van Yamaha. Als ik ze alleen aan zet hoor je sowieso ruis, als dit ook weg te halen is hoor ik het graag :). Als ik kabels alleen in boxen zet blijft het gewoon hetzelfde. Als ik het dan ook in de keyboard doe dan is er in de rechterbox een brom en in de linkerbox helemaal niks.
Microfoon heb ik niet, alles dus ook uit. Master volume knop maakt geen verschil, ook niet in ruis. Als ik kabels omwissel dan is ruis/ suizen nog steeds aanwezig in beide boxen maar brom is naar de andere box gegaan. Dus ga ik ervan uit dat het aan de Line Out Right ligt. Maar weet dus nog niet wat het dan precies zou kunnen zijn en of het makkelijk op te lossen is.
|
T-Rossie |
Geplaatst - 11/01/2012 : 17:51:58 Menno, Bedoel je een bromtoon (50/100 Hz) of ruis? Staat de microfoon mogelijk helemaal opgedraaid? (gain of schuifregelaar in mixing console)
Ligt er mogelijk een kabel op/langs een net-adapter/voedingsblok?
Maakt het iets uit of de Master Volumeregelaar (draaiknop) links- of rechtsom is gedraaid? |