Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 importeren wave files

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
soundman40 Geplaatst - 09/04/2006 : 15:13:39
Hallo allemaal,

Via een mp3 converter programma heb ik een aantal nummers geconverteerd naar "wav" op een stick gezet Dat is geen probleem .Ook heb ik die sticknummers kunnen importeren in mijn keyboard.Dat ging goed Nu lukt dat importeren niet meer.De nummers die op stick worden gezet kan ik op de pc via de stick wel afspelen, maar het importeren lukt niet meer. Ik heb voor de zekerheid de stick geformateerd, maar geen succes.
Wie weet hier iets meer van??

Een muzikale groet,

joop
11     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Typhoon Geplaatst - 11/04/2006 : 08:28:22
Goede Morgen

T-Rossie ik zal dit even nazien ,alvast bedankt voor de tip.
Heb even gekeken maar staat niet aangevinkt, dus het probleem zal wel ergens anders zitten. Ik zoek verder want dit nummer wil ik op mijn T-2 hebben, we gaan gewoon verder zoeken.
Groetjes Mans

Play with your hart,
and it feels good.
T-Rossie Geplaatst - 10/04/2006 : 22:53:27
Mans,
Nog een tip :

Op jouw PC heb je waarschijnlijk een vinkje staan onder
Extra --> Mapoties ---> weergave ---> extenties voor bekende bestandstypes verbergen

Hierdoor geeft de PC niet aan of het een MP3 of WAV bestand is, maar wordt de naam getoond met een Audio-icoon. Daarom kun je in de veronderstelling leven dat je te maken hebt met een WAV, maar dat het een MP3 bestand is.
Door het vinkje te verwijderen verschijnt de extentie wél !

Typhoon Geplaatst - 10/04/2006 : 22:06:24
Bedankt voor de reacties, ik zal er morgen even mee bezig zijn om dit verder uit te werken.

Groetjes Mans

Play with your hart,
and it feels good.
oswinvs Geplaatst - 10/04/2006 : 19:22:57
Een hele goede indicatie (op het eerste gezicht) is inderdaad de bestandgrootte.

Als het bestand nog ongeveer 5 MB is moet je inderdaad eerst even checken of het wel een WAV file is. Over het algemeen worden MP3's omgezet naar 44.1 kHz en 16 bits aanzienlijk groter. Denk hierbij aan ca. 15 MB of meer zoals ook hierboven aangegeven.

Wat je nog kunt doen is effe sjekken:

Check de (eigenschappen) [ properties ] van je WAV file door er even met de rechtermuisknop op te klikken. Ga dan (in Winows XP) naar tabblad [ Summary ] en je kunt zien wat voor soort bestand je hebt. Er zou moeten staan:

Bit Rate 1411 kbps
Audio sample size 16 bit
Channels 2 (stereo)
Audio sample rate 44 kHz
Audio format PCM

Hoewel Channels 1 (mono) ook zou moeten werken.

De [ Summary ] properties van een MP3 zien er totaal anders uit (o.a. veel meer informatie van bij een WAV), maar kunnen wel weergeven dat de Audio sample rate 44 kHz is.

Zolang je bestand niet voldoet zal je PC die wel, maar de Tyros die niet zien.

Yamaha 4 Ever
T-Rossie Geplaatst - 10/04/2006 : 19:18:13
BINGO !!

Dit bestaat simpelweg niet. Een WAV file van deze tijdsduur moet minimaal 40-50 Mb zijn. Jouw file is waarschijnlijk een MP3 file.... en dat ken(t) de T2 niet aan.

Dus eerst omzetten naar wav
Typhoon Geplaatst - 10/04/2006 : 18:34:06
Het is een nummer wat 5.42 minuten is, het bestand is 5.2 mb.
Het is een fantastisch nummer met veel gitaarspel.

Heb bijna alles geprobeerd om hem op de T-2 te krijgen maar het lukt niet, heb hem via het programma db poweramp van mp3 naar een wav file geconverteerd staat wel op de stick maar vind het niet terug als ik hem in de T-2 wil laden.

Groetjes Mans

Play with your hart,
and it feels good.
T-Rossie Geplaatst - 10/04/2006 : 17:56:43
Oops..... de '1' deed het effe niet!

Hoogst vreemd dat het niet (meer) werkt. Ik probeer het zometeen ook even.
Mans weet je hoe groot jouw file ongeveer is ?

Typhoon Geplaatst - 10/04/2006 : 15:05:20
Heb 44.100 Khz en 16 bits ingesteld en het lukt niet.
Trouwens is het 6 of 16 bits, ik hou het maar op 16.
Groetjes Mans

Play with your hart,
and it feels good.
T-Rossie Geplaatst - 10/04/2006 : 13:38:52
Een PC zal in staat zijn om vrijwel alle formaten af te spelen omdat de mediaplayers zichzelf kunnen instellen op bijna alle mogelijke sample-frquenties.

Oswin gaf het al aan : T2 only eats 44.1kHz 6 bit
Typhoon Geplaatst - 10/04/2006 : 12:55:00
Ook ik heb een probleem met het importeren naar de T-2.
Heb een nummer van Brainbox Mobilea die via de usb stick wel afspeelt op mijn computer maar doe ik de stick in de T-2 dan geeft hij een blanco pagina. Wie weet hier het antwoord op?

Groetjes Mans

Play with your hart,
and it feels good.
oswinvs Geplaatst - 10/04/2006 : 09:19:34
Ik vermoed dat je wav bestand niet aan de Tyros2 verwachtingen voldoet.

De Tyros2 verwacht een WAV bestand wat aan de volgende eisen voldoet: 44,1 kHz, 16 bits. Ik heb ook lagere kwaliteit wav-files geprobeert te importeren maar dan zie je niks dus en lijkt het alsof je USB stick leeg is (volgens de Tyros2 dan)

Er zijn veel MP3 bestanden in omloop dit met een mindere kwaliteit zijn gesamepeld waardoor het bestand kleiner is. Met een programma als Soundforge kun je op elke gewenst formaat omzetten naar het vereiste type voor de Tyros2.

Yamaha 4 Ever

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000