| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| Jan Bruijn |
Geplaatst - 01/05/2006 : 09:14:18 Geachte forum leden,
Heeft iemand van jullie geprobeert een T2 te koppelen met CUbase SX3.1 externe sequencer met de bedoeling op te nemen realtime via de T2 naar Cubase SX3.1. Ik bedoel de gehele song opnemen incl. accomp, styles enz enz. met de bedoeling wijziging aan te brengen in de song en daarna terug te kopieren naar de T2.
Zo Ja, dan zou ik graag willen weten hoe je de T2 en Cubase Sx3.1 moet instellen om dat te bereiken.
Ik heb wel iets bereikt door in funktie mode, de LOCAL OFF in te stellen voor de song, styles accomp enz. en de midi clock uit te zetten en masterkeyboard te kiezen, maar dan? Het werkt niet goed ik krijg de meest wilde geluiden te horen.
Uiteraard heb ik Cubase and the tracks op Yamaha USB midi 01 gezet.
Sorry, voor deze lang vraag. Hopelijk is er iemand die precies weet wat ik moet doen.
Bij voorbaat dank
Jan Bruijn |
| 4 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| Jan Bruijn |
Geplaatst - 01/05/2006 : 23:54:51 Wim,
Dat is nu precies het probleem. Ik kan nergens vinden hoe de TYROS2 ingesteld moet staan om via een PC rechtstreeks te kunnen communiceren met Cubase SX3.
Tot nu heb ik alleen maar bereikt dat ik zie dat er signalen binnenkomen in Cubase SX3 maar dat de muziek als chaos klinkt. Vermoedelijk moet er nog veel meer in T2 ingesteld worden.
Ik zal verder zoeken op het internet. De antwoorden zijn beslist te vinden.
Jan |
| tyro |
Geplaatst - 01/05/2006 : 20:16:01 Jan
Speelt cubase de T2 niet goed af of helemaal niet?
Wanneer de instelling van de midifile niet goed zijn. Kun je de midifile ook in de T2 laden en dan even starten en weer stop zetten. Eerst wel stop in de drukken om aan het begin van de song te starten. Als het goed is staan dan de instellingen in de T2 goed.
Groetjes Wim
|
| Jan Bruijn |
Geplaatst - 01/05/2006 : 19:41:17 Wim
Dank voor je snelle reaktie. Importeren van de T2 midi file in Cubase SX3 is geen probleem m.d.v. dat je niet meteen kan testen en luisteren naar de wijzigingen die zijn aangebracht. Je moet dan altijd weer de midi file terugzetten in de T2 na wijziging. OK. Dat is te doen.
Jan
|
| tyro |
Geplaatst - 01/05/2006 : 17:16:07 Beste Jan,
Heb je in cubase de tyros2 ins file geladen?
Ik heb een tijdje met cubase gewerkt maar vindt dat cubase teveel instellingen en sys/excl uit de midifile filtert.
Mijn ervaring is dan ook niet realtime via usb op te nemen maar een midifile in cubase te importeren.
Kijk als de midi filter sys/excl er niet uit filtert. Zorg dat je geen midiloop krijgt. midi cofigutatie in tyros aanpassen zodat alleen midi A actief is.
Ik gebruik midi B voor het aansturen van accomp en right en midi A voor songs / midifiles.
Ik gebruik tegenwoordig Sonar 5, dit werkt goed. Alleen als je easyrecord gebruikt wordt deze data er uit gefiltert. Accoorden worden wel weergeven in midifile.
exporteer je midifiles in cubase als midi 0.
Het kan zijn dat cubase sx wel goed werkt maar ik weet dan ook niet welke instellingen ik moet maken daar cubase sx te complex voor mij is geworden en sonar 5 prima werkt.
Trouwens in cubase krijg ik ook de lyrics niet goed.
hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes TYRO (Wim)
|