Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 music finder

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
ROMANTIKO Geplaatst - 02/05/2006 : 13:03:42
hallo,met romantiko uit belgie,ik zou graag de nieuwe musicfinder opslaan en in mijn tyros opslaan,maar hoekan ik mijn bestaande musicfinder vastzetten zodat deze niet verloren gaat?wie kan mij helpen,alvast bedankt!!
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Player Geplaatst - 03/05/2006 : 09:42:06
Hallo Forumleden,

Wat Johhny aangeeft is een goede optie. Verder moet een ieder voor zichzelf bepalen welke waarde de MFD heeft.
Wat ik zelf het grote voordeel vindt van het zelf registrations maken is dat je de effect en gebruikers parameters naar eigen smaak kunt aanpassen en vervolgens opslaat onder je registraties.
Bij het gebruik van de MFD ben je meer of min afhankelijk van de keus die door de Yamaha engineers is gemaakt. (overigens meestal niet slecht).

Groet, Mark
Johntel Geplaatst - 03/05/2006 : 08:46:35
He Romantiko

Maak gewoon een folder met al de verschillende MFD files in. Zet deze op de HD of een USB stick. Nu kan je inladen welke je maar wil.

Muzikale groeten
Johnny
Marlie Geplaatst - 02/05/2006 : 22:46:50
Hallo allemaal,

Ik ben het er niet helemaal eens.

Ik vind de musicfinder best een handig hulpmiddel!!!
Je kunt al snel een liedje spelen en dan er je eigen draai aan geven, door bijvoorbeeld een ander ritme of voice te kiezen. Dan kun je alles nog opslaan in de musicfinder, zodat je er wel je eigen muziek van kunt maken.

Ook krijg je dan ander ideeën, die soms beter zijn. Laatst had ik nog niet "unplugged" geprobeerd met een liedje, maar in de musicfinder stond het wel zo. Nu heb ik het zo laten staan, omdat het nog beter klinkt.

Volgens mij dus een goede uitvinding.

Groetjes,
Marlie
n/a Geplaatst - 02/05/2006 : 20:06:59
Dat knopje : musicfinder heb ik éénmaal gebruikt om eens te kijken wat er allemaal in zat !
Na 1 maal gebruik heb ik dat knoppeke niet meer nodig
Zelf registraties maken mannen, dat moeten we doen
sis

één van de weinige beroepsmuzikanten met EAW en de tyros 2
paulus Geplaatst - 02/05/2006 : 17:33:13
Hoi Romantiko,

Deze musicfinder.pre kun je gewoon opslaan zoals in de handleiding staat. Maar als je deze terugzet zijn de favorieten verdwenen! (volgens mij een bug).

Wat je het beste kunt doen is het programma MusicFinderView ophalen (versie 2.04) en daarmee diverse Musicfinder-bestanden bewerken en deze vervolgens in een map (bv. mfd) bij elkaar zetten.
Deze kun je dan naar believen eenvoudig via function, utility, system reset, musicfinder files snel en eenvoudig in de Tyros 2 invoeren met behoud van je favorieten. (wel replace i.p.v. append gebruiken)

Het programma is gratis en staat oa. hier:

http://www.svpworld.com/psr_software.htm

mvg,

Paul Keizer
ROMANTIKO Geplaatst - 02/05/2006 : 14:02:29
ja ok T.rossie,maar als ik naar musicfinder tabblat ga zoals beschreven,dan zie ik enkel maar musicfinder PRE staan?
T-Rossie Geplaatst - 02/05/2006 : 13:12:14
Al op pagina 171 van de handleiding gekeken ?

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000