Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 les

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
U.H.F. Geplaatst - 20/05/2006 : 18:11:55
een hoop mensen zullen me wel voor gek verslijten, maar ik heb nu een week een keyboard geleend en ben helemaal verslaafd, ik slaap amper nog en oefen zo veel mogelijk, en neej ik ben niet iemand met een bevlieging.
Komende week zal ik richting Wezep vertrekken voor de aanschaf van de tyros2, waarom met minder genoegen nemen? Nu komt mijn vraag, is er iemand in de buurt van voorthuizen die tijd/zin heeft mij een aantal malen te helpen met de eerste basis???
Uiteraard tegen een passende vergoeding.

Met vriendelijke groet,
Barry.
12     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
n/a Geplaatst - 27/05/2006 : 14:42:00
quote:
Originally posted by U.H.F.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik heb m gister opgehaald bij de firma Oostendorp en de 1e slaaploze nacht zit er op hahaha.

Ja leuk hé , het is net een geboorte van een kindje
groeten
sis

één van de weinige beroepsmuzikanten met EAW en de tyros 2
U.H.F. Geplaatst - 27/05/2006 : 14:27:53
Thnx Marlie,

mn 1ste stapjes zijn voorzichtig gezet, en met behulp van de functie die je de noten correct laat spelen klinkt t ook al leuk.
Wat een mogelijkheden heeft dit apparaat zeg, heb m gisteren op mn beamer aangesloten en met mn kids de karaoke functie uitgeprobeert, lachen gieren brullen natuurlijk, daarna de kids naar bed gebracht en gespeeld tot t licht werd, daaraan wist ik eigenlijk pas hoe laat t was, 1,5 uur geslapen en daar waren de kids al weer, toen maar opgestaan en weer verder gaan prutsen, spelen mag ik het denk ik nog niet noemen haha.
Marlie Geplaatst - 27/05/2006 : 14:12:47
Hallo Barry,

Wat goed om te horen dat je ook tyros 2 hebt gekocht. Dat is wel een heel erg goed begin.
Als je goed geluid en kwaliteit met ook nog een goede service wil hebben, zit je bij Oostendorp ook wel heeeeel erg goed !!!

Ik kom zelf uit het zuiden des lands (Limburg) en heb bij de firma OOSTENDORP ook de tyros 2 gekocht, om dezelfde reden: heel snel geleverd, goede begeleiding van wat voor een probleem ook en een erg vindingrijk forum, waar ik ook al veel hulp van heb gekregen. Ook de workshop DVD van de firma Oostendorp is erg fijn. Dit lijkt me dus een hele goede beslissing.

Vanaf de eerste dag dat ik tyros2 thuis heb staan, speel ik elke dag erop. Zo leer je hem het beste kennen. Gewoon uitproberen. Als het dan niet lukt zijn er inderdaad genoeg mensen die je verder willen helpen.

Ik wens je heel erg veel plezier met het leren !!!!

Groetjes,
Marlie
U.H.F. Geplaatst - 27/05/2006 : 10:26:59
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik heb m gister opgehaald bij de firma Oostendorp en de 1e slaaploze nacht zit er op hahaha.
U.H.F. Geplaatst - 21/05/2006 : 12:12:35
goedemorgen allemaal,

wat een reacties binnen 24 uur, ik merk wel dat ik hier aan het juiste adres ben, en dat alles erg leeft onder de gebruikers.
Erg leuk allemaal, Aart zodra de tijd rijp is neem ik direct contact met je op, het lijkt me geweldig om straks mn eerste nummer foutloos te kunnen spelen haha.
Mensen alvast bedankt voor de reacties, maar denk/hoop dat er nog wel meer zullen volgen haha.

greetz Barry
theplayer Geplaatst - 21/05/2006 : 07:49:57
quote:
Originally posted by U.H.F.
maar zodra ik een style aanzet op het geleende keyboard moet je in de maat gaan spelen en ben dan na 3 noten alles volledig kwijt, een beginner ten voeten uit dus.
Barry

Haha Barry,

Nu snap ik waar de schoen wringt!
Het wordt dus gewoon veel oefenen om die vingertjes wat los te krijgen en ze op de juiste tijd op de juiste plaats te krijgen.
Nu heeft de Tyros daar ook nog een hulpje voor.
Je kunt hem zo instellen dat je kunt oefenen, samen met een willekeurige midifile, terwijl hij wacht totdat je de goede noot hebt aangeslagen.
Dit heet de guide-functie.
Je kunt daar natuurlijk ook weer verschillende instellingen voor maken.
Dat kan dus een hulp voor je zijn.
Maar gelukkig zag ik dat ook Aart je op weg wil helpen.
Kortom, "je hebt nog niets, maar bent al een aardig eind op pad".
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
T-Rossie Geplaatst - 21/05/2006 : 01:51:58
Als je hem koopt bij Henk.... krijg je vast de workshop DVD's erbij!
(erg leerzaam en leraars on demand)
aberendse5 Geplaatst - 20/05/2006 : 23:37:46
Hoi Barry,

Ik denk dat je geluk hebt. Ik kom uit nijkerk en wil je best als oud orgel leraar wegwijs maken op de t2. Ik weet ook absoluut niet alles maar samen met onze vrienden hier komen we een heel eind waardoor je kunt genieten van de klanken van de t2. Kortom als je zover bent geef maar een mailtje.

ps goede keuze om bij henk te kopen.

groeten aart
U.H.F. Geplaatst - 20/05/2006 : 23:08:06
Hallo aan alle lezers,

correctie, het keyboard dat ik geleend heb is een psr1000 en daar gaat mn tijd nu in zitten, en dat veel mensen me voor gek zullen verslijten was om het feit dat ik nog amper een toon correct kan aanslaan en een tyros2 ga aanschaffen. Dat ik bij Oostendorp de tyros2 ga kopen staat voor mij wel vast, ik ben vorige week bij een conculega geweest, en die man wist hoe die aan moest en waar de demoknop zat, verder mocht ik zelf wel even proberen, ik kreeg daar overigens wel meer korting, maar wat moet je met korting als ik straks vragen heb en vast loop op het te kort aan service? Vandaar dat ik na het lezen van het gastenboek en de goede recenties op het forum besloten heb niet enkel en alleen voor de prijs te gaan, maar voor een stukje meerwaarde. Zo dat was een heel verhaal hahaha.

greetz Barry
Berend Geplaatst - 20/05/2006 : 20:23:20

Barry,

Niemand zal je hier voor gek verslijten omdat je er zo veel uren in steekt.
De meeste Tyros2 bezitters hebben deze "gekte" ;-).....
Ik woon in het zuiden des lands en heb mijn Tyros2 aldaar gekocht.
Achteraf heb ik nu spijt dat ik hem niet bij Henk heb gekocht.
Alleen al om de goede service en extra's zoals de DVD's.
Ik begrijp alleen niet dat iemand zijn Tyros2 zomaar uitleent.

Verder denk ik dat Frans wel gelijk heeft, door de handleiding goed
door te lezen, kom je een heel eind. Als je ook de Forums leest,
is dat meestal een prima aanvulling en goede vraagbaak.

Veel succes,

Groetjes, Berend

U.H.F. Geplaatst - 20/05/2006 : 20:05:17
Hallo Frans,

hartelijk dank voor uw reactie, het gebruik van de tyros zelf ben ik niet zo benauwd voor ik ben gek op dingen uitproberen en met de handleiding erbij moet ik idd een heel eind kunnen komen, wat mij meer zorgen baart is het spelen zelf, ik heb in deze week een hele boel akkoorden geoefend, en geprobeerd een beetje vaardig te worden met noten en dergelijke, maar zodra ik een style aanzet op het geleende keyboard moet je in de maat gaan spelen en ben dan na 3 noten alles volledig kwijt, een beginner ten voeten uit dus.
Vandaar mijn vraag voor wat basisuitleg mbt tot het spelen zelf.

Barry
theplayer Geplaatst - 20/05/2006 : 19:54:48
Hallo Barry,

Gefeliciteerd met je weloverwoge besluit.
Jij gaat in de toekomst veel plezier hebben.
Maar maak je geen zorgen over de eerste basis.
Style kiezen en OTS gebruiken
Lees daarna verder eens goed de handleiding door, dan kom je een heel eind.
Voor verdere vragen kun je altijd hier of op mijn site terecht.
Groetjes en succes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000