| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| apach |
Geplaatst - 20/05/2006 : 19:42:54 Heb een usb adapter stick van yamaha gekregen ,zo'n linksys ,maar het lukt mij nog steeds niet om verbinding te krijgen met internet in m'n tyros 2. Kan er mij soms iemand een tip geven. |
| 2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| apach |
Geplaatst - 22/05/2006 : 13:14:35 Ok Berend,alvast bedankt voor je tip,zal het eens uitpoberen , groetjes vanuit west vlaanderen,Leslie |
| Berend |
Geplaatst - 20/05/2006 : 21:07:56 Hallo,
Over USB adapters en internetverbindingen is hier op het forum al heel veel geschreven. Zelf heb ik deze week ook een USB adapter gekocht voor wireless internet connection. Van Asus voor 2 tientjes. Niet direct voor mijn Tyros2 maar voor een micro-ITX computer. Mijn verbinding komt binnen via een Moterola Surfboard kabelmodem. Deze loopt weer naar een router van SMC met ingebouwde firewall. Aan deze router hangen verschillende pc's en 1 wireless accespoint. Van Linksys, zo'n afschuwlijk blauw geval met 2 sprietjes.... Heb de USB adapter eigenlijk gewoon voor de gein in een USB 2.0 slot gepropt en de drivers geinstalleerd. Na het invullen van het ip-adres van de gateway (het wireless accespoint) en de juiste WEB key, zat ik al op internet voor ik er erg in had. Je kunt het beste alles in een bepaalde volgorde doen. Ik heb éérst alle netwerkverbindingen uitgezet. Dus op dat moment staan alle netwerkkaarten etc. uit. En heb je geen internet verbinding, dan pas de USB adapter inpluggen. Van tevoren heb je al een tekstbestandje gemaakt met de WAN gegevens van het accespoint. Het ip-adres van de gateway, de codeersterkte van de WEB encryption 64 of 128 bits en de sleutel index. Dan prop je de driver cdrom in een drive, Windows meld dan gelijk nieuwe hardware gevonden...Dan geef je hem opdracht om op het CDrom te zoeken naar drivers, die had hij bij mij al direct gevonden. De applicatie software heb ik bewust nog niet geinstalleerd. Daarna heb ik de internetexplorer gestart en het ip-adres van de gateway ingetikt. Als het goed is dan zit je gelijk in het accespoint (192.168.1.1:88) Daar kun je het mac nummer van de USB adapter ingeven voor de zekerheid. Toen heb ik de USB adapter uit de pc getrokken en in de Tyros2 gestopt in de USB achterzijde. Na op de Tyros2 de WEB-key en encryption 128bits ingegeven te hebben, zat ik al op de site van Yamaha. Ik heb geen credit card dus kan daar niets kopen. Maar gewoon leuk om voor de gein effe uit te proberen.
Groetjes, Berend
|
|
|