Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Driver voor Tyros 2 op Win 7

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Henkmusic Geplaatst - 21/07/2013 : 15:44:25
Hallo forumleden,

Mijn laatste bericht is gedateerd jan. 2010 dus al weer lang geleden. Maar nu ben ik terug met een vraag. Ik probeer al 3 dagen de Tyros 2 op mijn computer aan te sluiten zodat ik mijn bestanden kan organiseren, maar dat wil niet lukken. Ik heb de Tyros d.m.v. de USB kabel via de Host op de PC aangesloten en geprobeerd de driver te installeren, maar de PC kan de driver niet vinden. De accessoires CD-Rom dateert van 2005, dus ik vermoed dat de driver niet geschikt is voor Win 7. Op de site van Yamaha kan ik geen nieuwe drivers vinden en in de verschillende fora en op internet ben ik ook niet wijzer geworden. De Tyros is geupgraded naar 1.30 en de Voice Editor heb ik wel kunnen installeren op de PC. Graag advies. Groet, Henk
9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Henkmusic Geplaatst - 25/07/2013 : 12:38:41
Helemaal gelukt. Bedankt.
T-Rossie Geplaatst - 25/07/2013 : 11:48:38
Henk,
Als je .PRG bestanden ziet dan doet me dat denken aan 'the good old' Atari ST series uit de jaren 80

Op de site http://download.yamaha.com/usb_midi/ staan de drivers voor zowel de 32 als 64 bit systemen.
Ik zie alleen de setup.exe en wat .PDF files waarin de procedure stap voor stap wordt beschreven. Het feit dat jouw PC al een 'vreugde kreetje' slaakt betekent al wel dat er een gevoel van herkenning is.

Je zou heel eenvoudig kunnen testen of je in de midi-player (bijv. van Basco) op de PC bij setup de Tyros kunt selecteren. (hij heet bij mee dacht ik 'digital workstation1')

Lukt het zo?
Henkmusic Geplaatst - 25/07/2013 : 10:51:40
Hallo allemaal,
Bedankt voor het meedenken. Martijn had het juist: er is geen USB midi driver nodig voor connectie met de PC. Knop MF indrukken en opstarten en voilá. Ik heb gelijk alle files naar de HD van mijn PC gekopieerd, maar dat duurde maar liefst 4 en een half uur door de lage transfersnelheid.
Ik wil toch de USBmidi driver installeren om b.v. in de toekomst met Cubase te kunnen werken. Ik heb de nieuwste drivers van de Yamaha site gedownload maar als ik die wil installeren zie ik alleen PRG files en die herkent Win 7 niet. Er wordt elke keer om exe of inf files gevraagd en die kan ik niet vinden na unzip van de driver. Ook de driver van de CD Rom werkt niet. Probleem oplossers van Windows hebben ook nog niets opgeleverd. Volgens mij herkent de PC de Tyros niet, want als ik de USB kabel inplug geeft de PC een tatadaa signaal i.p.v. tadaa. Wat doe ik verkeerd en hoe moet het wel?
T-Rossie Geplaatst - 22/07/2013 : 19:57:13
Sorry(t) !
Soneg Geplaatst - 22/07/2013 : 18:03:14

soryt
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 22/07/2013 : 08:56:31
Heb je inderdaad mis hahaha
De harde schijf wordt gewoon via de USB-controller benaderd, die plug-'n-play is.
Je PC zal 'm dus gewoon pakken, en een standaarddriver installeren.

Sterker nog, dat moet ook als je de USB-Midi driver hebt geinstalleerd.
't Zijn twee afzonderlijke componenten, elk met hun eigen driver.

Groet,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
T-Rossie Geplaatst - 21/07/2013 : 23:22:15
Hey Arno,
Ik meen me toch te herinneren dat er wel een Yamaha USB driver geïnstalleerd moet worden en dat alleen de MF knop drukken niet afdoende is.... ik kan het nis hebben natuurlijk
Soneg Geplaatst - 21/07/2013 : 21:21:12
Om je bestanden te organiseren heb je helemaal geen driver nodig.
Tijdens het aanzetten van je Tyros de Music-Finder knop ingedrukt houden , dan kom je vanzelf op je Hdd in Windows uit ( net als een externe harddisk)

Soryt
T-Rossie Geplaatst - 21/07/2013 : 16:21:59
Hoi Henk,
Volgens mij kun je gewoon de USB-MIDI driver voor de Tyros4 gebruiken. Deze is te vinden op

http://download.yamaha.com/search/detail/?site=europe.yamaha.com&language=en&category_id1=16277&category_id2=16084&product_id=1072947&asset_file_language=EN&asset_id=37205

Rond deze url vind je de 32- en 64 bits versies en die zijn voor vrijwel alle Windows versies.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000