| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| Jeaninne |
Geplaatst - 25/05/2006 : 22:22:54 Hey, mijn probleem is het volgende : ik ben in het bezit van een Tyros 2 zonder harde schijf. Zelf gespeelde muziek sla ik op in de folders van Tyros 2 met behulp van een memorystick op de usb uitgang. Kopieer ik deze bestanden en brand ze dan op cd. Als ik deze cd op een cd speler wil afspelen hoor ik niets, ze worden niet gelezen. Wat doe ik fout??? Jeaninne |
| 6 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| Johntel |
Geplaatst - 27/05/2006 : 10:59:15 Hoi Jeaninne
Ik windows zit ook een sound recorder om op te nemen. Nadien afspelen of branden met windows media player 10. Je kan ook een gratis programmaatje van het net halen zoals Audacity.
Muzikale groeten Johnny |
| Jeaninne |
Geplaatst - 26/05/2006 : 23:01:59 Thanks voor de tips. Zal eens gaan informeren. Groetjes Jeaninne |
| T-Rossie |
Geplaatst - 26/05/2006 : 22:44:15 Volgens mij levert elke fabrikant van geluidskaarten een 'recorder' programma mee. Gewoon stereo opnemen is goed mogelijk is zonder de prachtige mogelijkheden van bijv. Soundorge, Wavelab, Cooledit of CubaseSX3 (De laatste is mijn favoriet)
Frans heeft wel een beetje gelijk : De kortste klap is een harddisk (laten) inbouwen.... zo hou je alles in de Tyros2
|
| theplayer |
Geplaatst - 26/05/2006 : 22:24:36 Hallo,
Dat kan ook, maar dan moet je wel een goed audio-opnamaprogramma hebben. Dat is denk ik uurder dan een harde schijf. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
| T-Rossie |
Geplaatst - 26/05/2006 : 09:16:22 Jaaninne,
Wat Frans schrijft klopt, maar het kan ook op een andere manier:
Sluit de uitgangen (L+R) van jouw Tyros2 aan op de INgangen (line) van de PC. Maak gebruik van de audio-opname mogelijkheden van de PC, terwijl de Tyros2 de song afspeelt die je hebt gemaakt.
|
| theplayer |
Geplaatst - 25/05/2006 : 22:42:26 Hallo Jeaninne,
Eerst even een paar begrippen. 1. Midi: dit is data die aan de Tyros vertelt welke toon met welke klank moet worden gemaakt. Dit kan over 16 channels tegelijk gebeuren met een totaal van 128 noten. Dus geen geluid, maar echt data. (ongeveer 50 tot 100 Kb groot.)
2. Wave: Dit is een audio bestand. Hier kun je niets meer aan veranderen, want dit audiobestand is gelijk aan b.v. een opname op een cd, of op een cassette. (ongeveer 50 MB groot)
Midi-opnames kun je maken met gebruik van het user-geheugen. Om Wave/audio-bestanden te maken moet je gebruik maken van de harde schijf. Omdat je die niet hebt, neem ik aan dat je een midi-file hebt gemaakt. (Met het opnamegedeelte dat links zit.) Om een CD te kunnen branden moet je audio-bestanden maken. (Met het opnamegedeelte dat aan de rechter kant zit.) Je zult dus eerst een harddisk in moeten bouwen om je audio-CD te kunnen maken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |