Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Yamaha's icons

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
lacobo Geplaatst - 05/06/2006 : 09:21:33
Omdat ik naast keyboard spelen ook kan programmeren heb ik het plan opgevat om iets te maken om de iconen van styles te kunnen veranderen. Nu zit er bij de voice-editor ongeveer de helft van de bestaande iconen (alleen de instrument iconen, niet voor de styles). Heeft iemand een idee waar ze allemaal te vinden zijn? Of is 't mogelijk deze uit de Tyros2 te halen?

Update: Zelf al gevonden, alle iconen zijn er wel, maar de helft heeft een afwijkende naam. Kortom: Alle Tyros2 styles downloaden en dan plaatje voor plaatje gaan zoeken en hernoemen. Zodra ik iets zinnigs gemaakt heb zal ik 't hier posten...

Update2: Styles hebben nu allemaal 't juiste plaatje. Sounds zijn nu bijna klaar. Zit al wel een uurtje of 6 werk in, maar wordt wel leuk om het T2 scherm zo dicht mogelijk te benaderen (vanavond maar 's de Live Mega Cool etc. berichten boven de Sounds tevoorschijn toveren).

Update3: Vandaag de resterende icons benoemd en de nog ontbrekende via de Tyros2 gevonden (S nummer in een style veranderen en kijken naar 't plaatje). Ook een manier gevonden om 't tempo van een style te achterhalen (waarom kan de T2 dit niet met niet-fabriek-ingebakken styles?). 't Begint nu echt op een programma te lijken. Herkent live!, S.art, Cool!, Mega, Sweet!, Drum, Live!SFX, SFX geluiden en Basic, Pro, Session en gewone styles + 't tempo.

Een (nieuw) voorbeeldje dan:

Bert.

lacobo Geplaatst - 06/06/2006 : 19:09:10
Dag Berend,

Dank je voor de tips maar..

't Programmeren is niet 't probleem. Dat zie je aan m'n voorbeeldje, die trekt ook gewoon de S nummers uit de style, zoekt 't bijbehorende icoon en laat 't zien. Die icoontjes haal ik inderdaad uit de Voice editor (kopie naar andere directory natuurlijk). Yamaha zelf doet of er geen lijst van S nummers met bijbehoren iconen bestaat (onzin natuurlijk, 't is ook ooit de Tyros2 in geslingerd, dus zo'n lijst bestaat heus wel). Ik moet dus maar doorgaan met m'n rename project. En tenslotte: Ik wil uiteraard de iconen niet gaan editen, ze moeten wel 't zelfde zijn als op de T2

Bert.

Berend Geplaatst - 05/06/2006 : 22:02:31
Bert,

Ik heb eens effe gekeken in de Voice Editor's installatie directory.

"H:\Program Files\YAMAHA\OPT Tools\Tyros2 Voice Editor\Module\MVEditor\Tyros2\Bitmap\Icon"

Daar staan de .bmp's (of icoontjes) van 1 tot 5 Kb.
Zo te zien kijkt het programma, en ook de T-2 naar de x-karakters
Waarvoor 'x' staat voor de functie zoals instrument, background, style etc.
In programeertaal is dat vrij gemakkelijk te definieren.
In o.a. VBasic kun je de Len, Lefth en Trim functions gebruiken in een IF...statement.
Je kunt denk ik ook de icoontjes uit de T-2 gemakkelijk downloaden.
Veel kun je er niet meer aan veranderen qua uiterlijk.
De naam kun je veranderen, maar ik vermoed dat je dan het probleem krijgt, dat je nu hebt.
Hij gooit alles door elkaar, je hebt de 1e 'x' karakters misschien gewijzigd.
Wat je kunt doen is voor jezelf een lijst maken met al de 'x' functie's
van de iconen of .bmp bestanden met een BMP-editor b.v. MS-Paint.
B.v. i04Rose_Red.bmp is een styl-icoon. Ik zou eerder denken aan instrument-icoon...
dan zijn fouten snel gemaakt. Overigens kun je de custom-styles een icoon toewijzen,
ze worden alleen niet weergegeven. Alleen van de .RGT registratie's zijn de icoontjes op de T-2 zichtbaar. Het standaard icoon voor .RGT bestanden is "S917, taD05Regist.bmp".
(Met zichtbaar bedoel ik dus in het main scherm bij knop J)

Groetjes, Berend

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000