Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Dames zingen vals

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Heiko Geplaatst - 03/08/2006 : 12:53:51
Ik ben nog in de experimentele fase wat betreft het gebruik van de harmonizer. Maar nu is me opgevallen dat de "dames" niet toonvast zijn en zelfs vals "zingen", terwijl de "heren" het goed doen.
Om mijn huisgenoten niet al teveel hoofdpijn te bezorgen maak ik gebruik van een headset, wat volgens mij tevens het voordeel zou moeten hebben dat de harmonizer niet wordt beinvloed door de geluiden van de T2. Hoe kan ik de "dames" goed laten klinken? Moet ik mischien een instelling aanpassen?

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt...
en uit je T2 natuurlijk!
(Alleen de dames moeten nog even hun kop houden)
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Heiko Geplaatst - 09/08/2006 : 21:41:14
Weet ik. Ze zijn me trouwens al voor geweest. Die stem heb je al voor je mobieltje. Je kent natuurlijk Mad Frog?
Johntel Geplaatst - 09/08/2006 : 17:04:14
He Heiko

Al eens gedacht aan een fles HELIUM gas. Dan krijg je ook een hoog stemmetje maar het is zo duur om aan te schaffen.

Muzikale groeten
Johnny
Heiko Geplaatst - 07/08/2006 : 20:45:59
Bedankt voor de opkikker + een idee voor een artiestennaam:
Joe Kikker!!
ruudje Geplaatst - 07/08/2006 : 10:59:58
ach zo,n stem als Joe Cocker is natuurlijk ook niet verkeerd!

groet ruudje
Heiko Geplaatst - 05/08/2006 : 09:27:39
Sis, bedankt voor de tip, honing is nog lekker ook, Ik ben alleen bang dat die honing niet veel zal helpen.
Nu wil ik van dit forum geen medisch forum maken, maar ik wil het toch wel even uitleggen.
Ik ben namelijk ooit zo stom geweest om te gaan roken
En dit heb ik 42 jaar lang vol weten te houden!!
4 jaar geleden ben ik gestopt. Vroeger kon ik eigenlijk echt niet zingen, maar door mijn werk moest ik wel, al zong ik dan alleen de background vocals. Maar sinds ik gestopt ben met roken is mijn stem duidelijk verbeterd. Daarbij kan ik nu gecontroleerd fibreren, wat ik vroeger helemaal niet kon. Wat nu het probleem geeft is mijn slokdarm die niet goed werkt, en dus kan het maagzuur naar boven terugkomen en worden mijn stembanden aangetast. Ik heb wel permanent maagzuurremmers te slikken, maar die werken niet 100%.
Nou dat was dan het verhaal van mijn kikker
n/a Geplaatst - 05/08/2006 : 09:05:01
quote:
Originally posted by Heiko

Dus mensen als ik het goed begrijp: aan mijn spullen ligt het niet!
Nu alleen nog die kikker uit mijn keel halen...
Als ik maar niet de dierenbescherming achter me aan krijg...

Een goed recept is kamille-tea of magere melk met een goeie lepel honing , dit werkt prima op de stembanden
Als dit niet helpt moet je het volgende eens proberen :

Doe mij een toppertje en een breezer-ananas
en doe er ook maar een dubbele whisky bij enz...

sis
Heiko Geplaatst - 05/08/2006 : 00:41:30
Dus mensen als ik het goed begrijp: aan mijn spullen ligt het niet!
Nu alleen nog die kikker uit mijn keel halen...
Als ik maar niet de dierenbescherming achter me aan krijg...
n/a Geplaatst - 04/08/2006 : 22:47:34
Dat scheerapparaat is een leuke mike, die spraak/muziek schakelaar is een handig hulpmiddel. Heb Michel Voncken eens op een demo avond dat nummer (Stand by your man)van Tammy Wynette horen zingen. Met een hoog en licht stemmetje een beetje door z'n neus zingende met dat vrouwenkoortje op de achtergrond, we lagen in een deuk heel leuk!

.
n/a Geplaatst - 04/08/2006 : 09:46:50
ja, ik ken hem !
Hij wordt ook weleens "scheerijzer" genoemd door zijn vorm.
Prima micro
sis
Heiko Geplaatst - 04/08/2006 : 09:01:31
Het is een Sennheiser, type weet ik niet zeker, maar op het plaatje aan de onderkant staat MD421-U-4. Volgens mijn collega werd dat type vroeger gebruikt bij het NOS journaal. Op zich is het een fijne microfoon.
n/a Geplaatst - 04/08/2006 : 06:19:07
Welke micro is dat ? merk ? type ?
gelukkig is het opgelost
sis
Heiko Geplaatst - 03/08/2006 : 23:23:47
.....Ben ik weer
Cis, Cees, en natuurlijk de rest van Nederland en omstreken, ik denk dat ik er een beetje uit ben na 4 uurtjes ploeteren.
Mijn microfoon heeft een 4 standen-schakelaar, die het geluid regelt van laag naar hoog. Ik had hem helemaal op laag staan. Met mijn headset op klonk het wel goed (een goedkope headset geeft niet zoveel lage tonen door) maar via de speakers van de T2 was het geluid veel te zwaar. Dus ik mijn mike wat lichter gezet, heb wat laag weggefilterd, en het probleem was grotendeels verholpen.
Toen ontdekte ik nog een instelling voor de harmonizer, vocal range. Die heb ik op high gezet. en weer klonk het een stuk beter
wordt vervolgd

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt...
en uit je T2 natuurlijk!
(De dames mogen nu ook mee doen)
n/a Geplaatst - 03/08/2006 : 21:40:13
Volgens mij ligt het probleem in het feit dat je een man bent, en die mannenstem wordt door de harmonizer omgezet naar een vrouwenstem. En dat is geen gehoor. Je moet als het ware zelf een vrouwenstem nabootsen wil het een beetje aan te horen zijn met dat vrouwen koortje.

Heiko Geplaatst - 03/08/2006 : 18:53:55
Hoi sis,
Je hebt mischien wel eens gelezen over die kikker in mijn keel?
Nou, die beinvloed wel de timbre van mijn stem, maar niet de toonhoogte!
Ik heb nooit echt een mooie (solo)zangstem gehad, maar 2e 3e en 4e partij gingen me altijd prima af al zeg ik het zelf. Natuurlijk maak ik wel eens een slippertje, zeker wanneer ik aan het oefenen ben maar structureel zing ik niet vals. Als dat zo was zouden ook de mannenkoren (van de harmonizer) vals moeten klinken, toch?
Om even op die dames terug te komen, kan het kloppen dat wanneer ik bijvoorbeeld een D zing bij een G-accoord dat de vrouwenstem een G zingt?
n/a Geplaatst - 03/08/2006 : 18:17:39
Het ligt niet aan de dames, het ligt aan jezelf
Oplossing :
1) Zelf toonvast zingen !!!!!!!!!!
2) Accoorden op de juiste plaats ( tijd ) nemen !!!!!!!
Als je dit in 8 neemt, moet het goedkomen
succes
sis

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000