| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| thomusic |
Geplaatst - 14/08/2006 : 16:38:55 volgens styles en patterns zou ik een c majeur accoord kunnen nemen met bv een Ab als bas waarom neemt hij dan de Es in het acoord mee ???? iemand een antwoord of doe IK iets fout ???
thomusic@home.nl
thomusic@home.nl |
| 3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| thomusic |
Geplaatst - 19/08/2006 : 09:28:11 volgens styles&patterns dvd boek zou ik het zgn 2 vingersysteem kunnen toepassen waarbij ik met de bovenste vinger het accoord aangeef bv c en met de andere vingers een zgn walking bas kan uitvoeren op het ( in dit geval ) C accoord maar ik merk zodra ik de As als walking bas neem ook het accoord veranderd in mineur dud een Es in het accoord meeneem dit kan een fout betekenen of inderdaad zou ik even compleet c+ moeten nemen............... ( dus de e er weer bij vanuit C3 gezien..
het was maar een vraagje ....lig er verder niet wakkker van.....lol
thomusic@home.nl |
| theplayer |
Geplaatst - 18/08/2006 : 10:52:28 Hallo Thomas,
Zorg dat je de automaat op AI FINGERED hebt staan. Dan wil je een Cmaj met een Ab bas hebben. Grappig genoed kom je dan in een ander akkoord terecht. Je krijgt dan Abaug.(Ab-C-E) Je kunt wel in deze mode de bas beïnvloeden. Probeer de volgende volgorde eens. G-C-E B-C A-C G-C F-A-C E-F D-F G-B-D Op deze manier kun je mooi aflopen. Heb je hier wat aan? Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
| T-Rossie |
Geplaatst - 17/08/2006 : 21:37:00 Thomas,
Jouw omschrijving lijkt me iets te magertjes.... althans ik heb moeite om het probleem te zien.
Een Cmaj heeft geen As en/of Es
Kun je uitlegeen welk type fingering je gebruikt, waar je het accoord herkend wilt zien (fullkeyboard of anders) ?
Hoe pak je het accoord Cmaj : C-E-G of G-C-E of C-E-G-C of E-G-C-E og nog anders ? Hoe speel je de As is dat accoord?
Wat had je verwacht en wat doet ie ? |