| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| MrBoembas |
Geplaatst - 20/08/2006 : 07:13:47 Ik wilde met de Tyros2 midifiles zelf gaan maken maar geen idee hoe dat moet Ik speelde altijd alles in op mijn Roland G600 en Roland VA7 in de Userstyle banken en dan maakte ik een eigen styltje of Orkestband. en daarna speelde ik de melodielijn erover heen zet het muziekje op Floppie en met Cakewalk mixte ik de boel af. Maar met de Tyros2 die ik nu heb, heb ik totaal geen idee van hoe een midifile moet maken. Ik speel nu alles gewoon los en neem alles apart op met Cool edit pro maar dat klinkt ook niet echt geweldig.
Hopelijk weet iemand van jullie raad?
Groetjes,
Daniel, |
| 3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| theplayer |
Geplaatst - 20/08/2006 : 12:23:59 Hallo Daniel,
Druk gelijk op REC en Stop om een nieuwe song te beginnen. Dan druk je op REC en neem je eerst de style op. Aan het eind druk je gewoon op stop. Nu de rest nog opnemen. Als je de rec-knop indrukt krijg je de channels te zien. De style staat nu op 9 t/m 16 Zet alles nu op ON door op de knoppen te drukken. Dan kun je ze tijdens de opname horen. Stel, je wilt nu channel 6 opnemen. Stel op Right1 het juiste instrument enz. in. Houdt nu de knop REC ingedrukt en druk dan op channel 6. Je krijgt nu een Popupvenstertje waar je in kunt stellen waar channel 6 naar moet luisteren. Stel in: Right1. Druk dan op start en speel mee. Alles wat je nu met Right 1 speelt, komt op channel 6 te staan. Op die manier kun je ook de overige channels opnemen. Na een paar keer gaat het als vanzelf. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
| Johntel |
Geplaatst - 20/08/2006 : 12:05:22 He Daniel
Is niet zo moeilijk om op te nemen. Staat duidelijk in de handleiding op paginas: 55 - 58 en 121 - 133 Je kan opnemen met de interne of een externe sequencer.
Muzikale groeten Johnny |
| T-Rossie |
Geplaatst - 20/08/2006 : 08:24:46 Als ik jou was zou ik 's proberen om de handleiding te lezen.... grote kans dat het daar in staat 
Floppy heeft de T2 niet, maar wél USB-stick mogelijkheid, USB-MIDI interface en 'gewone' MIDI-poorten.
Je zult dus af moeten stappen van de floppy methode.
De T2 heeft een aardige sequencer waarmee je midifiles kunt aanmaken. Cakewalk op zich is ook aan midi-sequencer (hij kan véél meer dan alleen midi-afmixen)
Kortom je zult even aan de 'studie' moeten  |