| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| Heiko |
Geplaatst - 04/09/2006 : 19:19:21 Het is al eerder ter sprake gekomen op dit forum, maar ik kan het niet zo snel terug vinden. Het gaat om het volgende. Mijn zoon gaat voor mij een website bouwen. Nu wil ik een domeinnaam aanvragen. Weet iemand of daar de naam Tyros2 in mag voorkomen? Bv: tyros2-heiko.com. Of gaat Yamaha dan moeilijk doen? |
| 15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| Heiko |
Geplaatst - 07/09/2006 : 13:45:28 Nou, oké mensen, allemaal bedankt voor het meedenken en meeleven. Vanavond gaan we husselen. I'll be back! |
| admin |
Geplaatst - 07/09/2006 : 13:39:35 Klopt als een bus. Ik heb er destijd mee te maken gehad. Vooral omdat wij het ook comercieel gebruiken. Een particulier kunnen ze niet heel veel tegen doen. Tyros2.net bestaat ook nog steeds. Maar gebruik maar gewoon een andere leuke naam, dan zit je sowieso niemand in de weg.
MVG, Henk Oostendorp |
| U.H.F. |
Geplaatst - 07/09/2006 : 11:56:12 Ok ben er definitief uit voor je Heiko: HET MAG NIET!!!!!!! Je mag de naam tyros gebruiken zoveel je wilt, zolang je op je site maar geen enkele verwijzing gebruikt naar een keyboard of yamaha, op het moment dat je dat wel doet pleeg je merkinbreuk en kunnen ze een procedure starten. Of dat zo'n vaart zal lopen denk ik niet maar toch......een gewaarschuwd mens telt voor (tyros)2. Dit geld in principe ook voor deze site t2 is vastgelegd door warner brothers ivm de film terminator 2, zolang oostendorp geen verwijzingen maakt, zowel positief als negatief naar de film is er niks aan de hand. Stom dat ik er niet eerder aan dacht, een vriend van mij ontwerpt sites voor een groot ict bedrijf en werkt dagelijks met dit soort zaken, 1 telefoontje gaf uitsluitsel.
hopende u hiermede voldoende te hebben ingelicht verblijf ik etc etc. |
| U.H.F. |
Geplaatst - 07/09/2006 : 11:44:45 Goods and Services IC 015. US 002 021 036. G & S: Musical instruments, namely, electronic musical keyboards. FIRST USE: 20021108.
zoals je kan zien geld het recht op de naam enkel voor het gebruik van keyboards, en niet voor overige zaken die niet hiermee in verband staan. |
| Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 07/09/2006 : 08:57:20 De eerste van hierboven moetgewoon kunnen, want het is een plaatsnaam. Een plaatsje in Griekenland heet namelijk Tyros, en ze hebben een site gemaakt over de plaats. Ik ben benieuwd of Yamaha hier uberhaupt iets over te zeggen heeft.... de plaats was er eerder dan de Tyros keyboard Groetjes, Tijn
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen |
| theplayer |
Geplaatst - 06/09/2006 : 23:23:38 Hallo,
Ik denk dat ze op onze Henk een beetje druk kunnen uitoefenen. Dat lukt kennelijk niet overal.
http://www.tyros.gr/en/index.html http://www.tyros.it/ http://www.tyros.fr/
Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
| Heiko |
Geplaatst - 06/09/2006 : 22:53:48 Okeetjes, bedankt zover. Ik zet er voor vandaag een punt achter. Morrege de rest za'k moar zegge wah? |
| U.H.F. |
Geplaatst - 06/09/2006 : 22:45:07 Typed Drawing
-------------------------------------------------------------------------------- Word Mark TYROS Goods and Services IC 015. US 002 021 036. G & S: Musical instruments, namely, electronic musical keyboards. FIRST USE: 20021108. FIRST USE IN COMMERCE: 20021108 Mark Drawing Code (1) TYPED DRAWING Design Search Code Serial Number 76412995 Filing Date May 21, 2002 Current Filing Basis 1A Original Filing Basis 1B Published for Opposition November 12, 2002 Registration Number 2754281 Registration Date August 19, 2003 Owner (REGISTRANT) YAMAHA CORPORATION CORPORATION JAPAN 10-1, Nakazawa-cho, Hamamatsu-shi Shizuoka JAPAN Attorney of Record Mark S. Sommers Type of Mark TRADEMARK Register PRINCIPAL Live/Dead Indicator LIVE
hij is dus wel vastgelegd. |
| Heiko |
Geplaatst - 06/09/2006 : 22:36:52 Kijk even bij pagina NIEUWS van deze site. Ik was even aan het snuffelen en zag daar its staan over url's. Nieuws van 15-12-2005 Waarschijnlijk mag het dus toch niet. Alleen meen ik mij te herinneren gelezen te hebben dat het achteraf eigenlijk wel toegestaan was, maar zeker weten doe ik het niet. Mischien dat ook Henk Admin hier antwoord op kan geven...? |
| U.H.F. |
Geplaatst - 06/09/2006 : 22:28:31 Je verdient niet door verkoop van de tyros en maakt ook geen misbruik van de naam, je gaat zelfs reclame voor ze maken, toch kunnen ze ten alle tijde bezwaar maken doordat het zich hier een geregistreed handelsmerk betreft. In de praktijk zal dit niet gebeuren daar jij op geen enkele manier jezelf negatief uit zal laten over hun naam en product, integendeel zelfs.
|
| Heiko |
Geplaatst - 06/09/2006 : 22:21:13 Oké, dan zijn we er bijna. Ik gebruik mijn site niet rechtstreeks om iets te verkopen, maar ik wil er wel zoals lacobo en anderen "een Paar" mp3tjes op zetten als reclame voor mijzelf, voor T2 en fa Oostendorp (willekeurige volgorde) Dus indirect zou ik er weer aan kunnen verdienen omdat het werk (schnabbels) op zou kunnen leveren. Is dat ook geen probleem? |
| U.H.F. |
Geplaatst - 06/09/2006 : 22:07:20 Om je website bij zo veel mogelijk mensen onder de aandacht te krijgen, is een mooie domeinnaam erg handig. En wat is er nu een mooiere domeinnaam voor een site die tegen bijv tyros2 ageert dan 'tyros2-sucks.com'?
Een probleempje dat zich hierbij voordoet, is dat het woord 'tyros2' een geregistreerd handelsmerk is. Dat wil zeggen dat niemand dat woord zomaar mag gebruiken, in ieder geval niet bij de verkoop van producten of diensten. Wie zijn eigen gefabriceerde keyboard verkoopt als "tyros2 Superboard" pleegt merkinbreuk.
Ook het gebruik van merknamen bij kritische sites wordt vaak gezien als merkinbreuk, met name door de bekritiseerde bedrijven. Volgens de Nederlandse wet is het ook niet toegestaan om een merk commercieel te gebruiken als daarmee afbreuk wordt gedaan aan de reputatie van het merk. Zo was er in 1981 een zaak voor de Hoge Raad van Philips tegen het blad de Haagse Post. Dit blad had een kritisch artikel gepubliceerd over de rol van Philips tijdens de Tweede Wereldoorlog, en gebruikte daarin natuurlijk de merknaam "Philips". Het probleem was echter dat zij ook het logo van Philips op de voorpagina voerden, met de sterretjes vervangen door hakenkruizen. De Hoge Raad oordeelde dat dit commercieel gebruik was van het logo (ook een merk), omdat dit slechts diende om de verkoop van het blad te stimuleren en niet nodig was voor de kritiek op het bedrijf.
Oftewel Heiko zolang je je site niet gebruikt voor verkoop, smaad of handelingen anderzijds die het merk schaden, is het geen probleem mijns insziens.
met vriendelijke groet, mr B. Boerman
|
| Heiko |
Geplaatst - 06/09/2006 : 21:18:40 Na de grappenmakerij op de andere strings nu toch weer even serieus: Weet iemand of je tyros2 in je domeinnaam mag gebruiken? Anders ga ik maar t2-* gebruiken denk ik. Wie? |
| n/a |
Geplaatst - 05/09/2006 : 05:30:32 quote: Originally posted by Heiko
Sis, bedankt voor het meedenken. De laatste was trouwens wel grappig. t-2-heiko.nl zou ook nog kunnen, maar dat ligt wel erg dicht bij de naam van deze website.ik weet niet of dat gewaardeerd wordt. Alhoewel ik maak wel (gratis) reclame voor de firma O te W natuurlijk! We gaan er over nadenken. En mischien komen er nog meer ideeën binnen.....
Volgens mij is bvb T-2 geen probleem :
T is een letter, kan voor alles staan en verwijst niet naar de Tyros. vb. Travestiet Trompet Toonwiel Toog enz...
2 is een getal en verwijst eveneneens niet naar de tyros.
Dus deze voorbeelden: T2, T-2, t2, t-2 met Uw eigen voornaam erbij zou geen probleem mogen geven omdat niemand kan bewijzen dat je de tyros 2 bedoeld, ook al heb je er één in huis
Een beetje grappig bedoeld maar je snapt me wel  sis
ps.deze is wel leuk : www.T-heiko-2.nl 
|
| Heiko |
Geplaatst - 04/09/2006 : 22:22:59 Sis, bedankt voor het meedenken. De laatste was trouwens wel grappig. t-2-heiko.nl zou ook nog kunnen, maar dat ligt wel erg dicht bij de naam van deze website.ik weet niet of dat gewaardeerd wordt. Alhoewel ik maak wel (gratis) reclame voor de firma O te W natuurlijk! We gaan er over nadenken. En mischien komen er nog meer ideeën binnen..... |