Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Display Tyros 2

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Henkmusic Geplaatst - 01/06/2015 : 01:20:13
Hallo forumleden,
Gisteren geconfronteerd met een probleem want ook andere Tyros spelers wel zullen hebben meegemaakt. Ik moest op een manifestatie in de open lucht, in de zon spelen. Daarbij was het nauwelijks mogelijk om de informatie op het LCD scherm te zien en daarom vrijwel onmogelijk om te spelen, immers alle informatie wordt weergegeven op de display, ook de instellingen. Ik heb geprobeerd om met een kartonnen schermpje nog iets te zien, maar dat mocht weinig baat hebben. Het was niet mogelijk om in de schaduw te gaan staan, dus heb ik het optreden moeten staken. Ik vraag me af wat hier aan te doen is. Heeft iemand een oplossing hier voor? Ik ben benieuwd naar de reacties. Groeten, Henk.
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
BramvT Geplaatst - 11/06/2015 : 12:48:49
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zofman

Goed insmeren!

Je Tyros ? (LOL)

Tyros-3
Zofman Geplaatst - 10/06/2015 : 18:19:38
Goed insmeren!
omer Geplaatst - 10/06/2015 : 17:21:38
Dag iedereen, ik vraag mij af of het gezond is om eender welk toestel in de volle zon te plaatsen, ik kan me vergissen. Het gebruik van een paraplu lijkt mij toch aangeraden, grt. Omer
Zofman Geplaatst - 06/06/2015 : 21:36:55
Oke krijg jij gelijk.... Hou deze tip gewoon maar in het achterhoofd, topicstarter
Je kunt simpel testen met een zaklantaarn voordat je verder gaat ( beschijnen van de zijkant, zorgen dat je niet in de lamp van de zaklantaarn kijkt.
Werkt het niet, kost het je ook niets.
T-Rossie Geplaatst - 06/06/2015 : 19:42:41
Leesbaar in de zon:
Een echte e-reader heeft een e-ink scherm. Een e-ink scherm is goed leesbaar in de zon of fel licht. Dit is niet te vergelijken met een LCD, TFT, LED of ander soort scherm dat licht geeft zoals in een tablet, smartphone of Tyros zit.
Zofman Geplaatst - 06/06/2015 : 19:21:51
Let op dat het helpt, wel eens een ebook op een ereader gelezen met frontverlichting in de zon?
T-Rossie Geplaatst - 06/06/2015 : 18:25:59
Jan,
Volgens mij worstelt Henk juist met een teveel aan licht op het schermpje
Zofman Geplaatst - 06/06/2015 : 15:05:58
Misschien met wat knutselwerk:
Maak een frame van hout of plastic strips ter grootte van de display en plak daarin een ledstrip. Zodanig dat je de leds op het display laat schijnen en je de leds niet ziet.
Even op de site van conrad kijken, die hebben vast wel de onderdelen.
Of ikea....
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00191735/

Jan
Henkmusic Geplaatst - 06/06/2015 : 12:52:52
Ik zei dat ik mij verbaasde dat Yamaha dit probleem niet heeft opgelost. Ik baseer mij daarbij op het feit dat er heel veel Tyros keyboards wereldwijd zijn verkocht, ook in landen met heel veel zon en er zullen ongetwijfeld veel muzikanten met hetzelfde probleem zijn geconfronteerd. Zie ook de diverse fora zoals Synthzone. Toch een probleem dat ze bij Yamaha over het hoofd hebben gezien lijkt mij. Maar goed, het zij zo. Zoals gezegd, onder de parasol dan maar. Grtz. Henk.
T-Rossie Geplaatst - 06/06/2015 : 00:01:06
Ik betwijfel of de anti-glare folie enige verbetering brengt in direct zonlicht. De intensiteit wordt immers niet hoger- maar zelfs lager.
@Henk: Je ziet dit blijkbaar als een 'probleem' wat de fabrikant zou moeten oplossen en dat begrijp ik niet. Voor professionele apparatuur zijn er inderdaad displays die dermate veel power hebben dat die leesbaar zijn in de zon, maar die zijn behoorlijk aan de prijs en 99,9% van de Tyros klanten zal dat extra er niet voor willen betalen.

Zoals reeds aangegeven kun je een aparte monitor aanschaffen.... maar wat ga je doen om de (in fel zonlicht) LEDjes van bijvoorbeeld de knoppen 'leesbaar' te maken??
Ronde Geplaatst - 05/06/2015 : 20:03:02
Hoi Henk,

Tip voor jou. Het merk 3m heeft speciale statischefolie welke het typenaam "anti glare" heet. Je kunt die in allerlei maten kopen en zijn evt. op maat te snijden.
Kijk wel dat je niet de "cristal clear" neemt werkt alleen maar averechts dan.
Ze zijn niet goedkoop maar het lost wel probleem voor 90% op

Vr.gr,
Frank
Henkmusic Geplaatst - 05/06/2015 : 13:36:17
Dank jullie voor de reacties. Ook op het internet gekeken naar oplossingen, maar die komen allemaal neer op een extra LCD monitor voor direct zonlicht. Toch verbazend dat ze bij Yamaha dit probleem niet hebben opgelost. Een beter display met Backlight zou de oplossing moeten zijn. Ook op de latere Tyros modellen is dit naar verluid niet opgelost. Dus dan maar zoals jullie adviseerden onder de parasol. Grtz. Henk.
T-Rossie Geplaatst - 02/06/2015 : 23:16:08
Jazeker is het probleem meer bekend. Iedereen die 's in de felle zon heeft moeten spelen kent dit. Overigens is het niet alleen het display wat amper te lezen is maar ook alle ledjes bij/in knoppen worden 'onzichtbaar'...... je ziet niet welke brandt.

Alleen met een kap rond het display ben je er nog niet. De grote parasol is de mooiste oplossing en bijkomend voordeel ervan is dat hij ook beschermt tegen regen.
Henkmusic Geplaatst - 02/06/2015 : 22:37:39
Hallo Heiko. Dank voor je reactie. Ik had gedacht dat er wel meer reacties zouden zijn, maar kennelijk is het probleem niet bekend. Zou het niet mogelijk zijn om dit probleem met een plastic kap die over het display wordt geschoven op te lossen? Misschien zijn er ook nog oplossingen gevonden in andere (buitenlandse) fora. Ik ga nog wel even zoeken. Grtz, Henk
Heiko Geplaatst - 01/06/2015 : 12:37:18
Dat probleem heb ik ook één keer gehad. daarna sprak ik altijd met de opdrachtgever af dat er een grote parasol aanwezig zou zijn.
Met mijn T5 heb ik nog geen buiten-optreden gehad, dus weet ik niet
of daar verschil in is.
Succes met het oplossen!

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000