| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| weijers124 |
Geplaatst - 25/09/2006 : 16:00:50 Hallo Tyrosvrienden,
Ik heb al mijn pedalen ingesteld. Alleen de S-articulation heb ik niet daaronder ingesteld. Nu lees ik in de gebruiksaanwijzing dat je dat ook onder de PItch-wheel kan zetten.( blz 86) Kan iemand mij vertellen hoe je dat dan moet programmeren?
Met groet.
27111 |
| 6 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| Heiko |
Geplaatst - 27/09/2006 : 14:16:09 Dat reken ik ook goed... Ik zit niet in de buurt van m'n T2, maar ik bedoelde inderdaad ook het modulatiewiel. Ik dacht dat BGAAA dat bedoelde.
Ik denk altijd héél goed na voor ik iets stoms zeg.. |
| theplayer |
Geplaatst - 27/09/2006 : 13:40:18 quote: Originally posted by Heiko M.A.W. Met de pitchbendwheel regel je het effect van het instrument dat de op dat moment gebruikt, niet het instrument zelf Succes!, Heiko
Helaas Heiko,
met het pitchbandwheel kun je de toonhoogte regelen van een toon. In te stellen in de mixingcontrole. Tabblad Tune, pitch band range. Bij sommige SA-klanken kun je met het modulatiewheel het effect regelen. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
| Heiko |
Geplaatst - 27/09/2006 : 12:20:04 ER STAAT: Om deze natuurlijke geluiden van bepaalde voices te bespelen in een uitvoering, moet u wellicht het pitchbendwiel of de voetschakelaar gebruiken. M.A.W. Met de pitchbendwheel regel je het effect van het instrument dat de op dat moment gebruikt, niet het instrument zelf Succes!, Heiko |
| weijers124 |
Geplaatst - 27/09/2006 : 11:49:13 Hallo,
Ik bedoel: op blz 86 staat dat je de s-articulation onder de pitch-wheel kan zetten. Dus toch een fout in de handleiding?
27111 |
| T-Rossie |
Geplaatst - 25/09/2006 : 19:54:31 In de handleiding wordt aangegeven dat je, om een instrument natuurgetrouw te laten klinken mogelijk de pitchbend of voetschakelaar kunt gaan gebruiken.
Hiermee worden eventuele glides bedoeld of 'bijgeluiden' zoals ademhaling-geluid..... Zoals Frans (theplayer) al aangeeft heeft ook het modulatie-wheel een toepassing bij SA voices.
Het is me nog niet geheel duidelijk wat Frans Weijers precies wil vastleggen onder het pitchwheel.... kun je dat aangeven ?
Met Superarticulation bedoelt Yamaha alle tools die een keyboardist heeft gekregen om een instrument optimaal te laten klinken. Tools zijn : Meervoudige sampling (afhankelijk van aanslagsnelheid velocity)
Modulatie truuks (bijv. Leslie simulatie)
Intelligent toevoegen van instrument-bijgeliuiden (zoals fretnoises en sax-klep geluid)
Legato / staccato bepaling om soort sample te bepalen.
Hand- of voetmatig toevoegen van instrument bij-geluiden zoals kloppen op gitaarkast, ademhalen etc. |
| theplayer |
Geplaatst - 25/09/2006 : 19:16:59 Hallo,
Ik ben bang dat je het verkeerd begrepen hebt, of de handleiding een fout bevat. Die functies zitten n.l. in de voice ingebakken. Probeer het maar eens met de eerste orgelsound.(jazz Rotary) dacht ik. En dan niet met het pichweel, maar met het modulatiewiel. groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |