O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
MrBoembas |
Geplaatst - 25/05/2016 : 19:51:57 Al enige tijd heb ik last van een uitgelubberde USB poort op mijn Tyros-2 als ik midi's wil laden of audiofiles wil overbrengen naar de PC dan herkend hij mijn USB stick soms niet, soms wel en dan als die aan het laden is weer niet, en dan moet ik het een paar keer opnieuw doen, of de tyros-2 uitzetten en dan weer laden.
Heeft iemand een idee om dit te omzeilen ? Het gaat om de USB gang aan de voorkant "USB to device" Of gewoon een nieuwe USB poort inzetten? Ook helpt het vaak om een klap op de USB stick te geven.
Groetjes !!! |
6 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
maartenb |
Geplaatst - 28/06/2016 : 16:19:27 Je kunt de contactspray eerst in een USB stick spuiten en die daarna een paar keer in en uit de Tyros steken en trekken. Dan hoef je niet in de Tyros te spuiten.
Als je handig bent met een soldeerbout, kun je de USB stekker (laten) vervangen.
Zodra het weer werkt, kun je het beste voortaan werken met een USB verlengkabel (zoals hierboven al gezegd).
Maarten |
dick1947 |
Geplaatst - 28/06/2016 : 07:00:55 Hai, Ik heb een USB-kabeltje [10cm] in de voorkant zitten werkt perfect. Dick |
MrBoembas |
Geplaatst - 05/06/2016 : 19:28:22 Hey Maarten,
Met contactspray ben ik voorzichtig dat durf ik niet te wagen :-)
|
maartenb |
Geplaatst - 26/05/2016 : 14:17:23 Contactspray (met mate) geprobeerd?
Maarten |
MrBoembas |
Geplaatst - 25/05/2016 : 22:52:45 Thanks voor de tip Eddy !! |
eddy vanzee |
Geplaatst - 25/05/2016 : 20:06:21 Ik heb een kleine (1 poort) USB-Hub met kabeltje achteraan op de USB-uitgang aangesloten (USB to Device-Tyros5)). Ik gebruik enkel deze hub, die veelvuldig gebruikt wordt om m'n USB-sticks aan te sluiten. Gevolg : geen slijtage van originele USB-poorten van de Tyros, geen dure vervangkosten. VrGr eddy
|