Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Tweedehands Tyros 2

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
kjw Geplaatst - 11/03/2017 : 22:07:02
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Tyros 2. Ik had er bijna eentje gekocht via marktplaats, maar naast het feit dat er een knopje lam was liep ik tegen een groter probleem aan. Ik had namelijk de servicemanual gedownload en daarin staat dat de Tyros 2 een zelftest kent. Dit heb ik uitgevoerd bij de beste verkoper die de Tyros 2 via marktplaats wilde verkopen. Nagenoeg alle testen verliepen goed, maar helaas test nummer 74 niet. Dit is de zogenaamde Wave ROM chk2. Deze test duurt 2 minuten, maar het resultaat was NG (Not Good). De verkoper gaf aan dat hij geen problemen heeft met de geluiden, maar op youtube staan een paar filmpjes van mensen met een Tyros 2 die wel problemen hebben met geluiden. Ik heb besloten om de Tyros 2 toch maar niet te kopen.
Mijn vraag is nu of de Wave ROM chk2 altijd OK moet zijn of dat het misschien kan dat met de nieuwere firmware (versie 1.31) ten onrechte een NG wordt afgegeven? Weet iemand dat? Misschien dat iemand met een Tyros 2 deze test wil uitvoeren? Om in het testmenu te komen moet je gedurende het inschakelen de toetsen C2#, F2 en G2# ingedrukt houden. Zodra het testscherm verschijnt, met het dialwheel naar test 74 gaan en op Style Control Start/Stop drukken. Alvast bedankt voor reacties!
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
kjw Geplaatst - 17/03/2017 : 21:08:42
Hallo Maarten,

Bedankt voor je reactie.
Het mooiste zou inderdaad zijn om een Tyros 2 met garantie te kopen. Echter bij Oostendorp hebben ze (in ieder geval de afgelopen tijd) geen Tyros 2 staan.
Rook is inderdaad slecht voor apparatuur en ik zou zeker geen Tyros willen hebben die in de rook heeft gestaan.
Ik blijf nog wel even wat rond kijken op de websites. Wie weet komt er de komende weken wat langs.

Klaas Jan
maartenb Geplaatst - 17/03/2017 : 13:09:51
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kjw

Houdt niet weg dat het kopen van een tweedehands Tyros altijd een risico blijft, zeker gezien het feit dat veel Tyros keyboards worden gebruikt op het podium en dus veel te verduren hebben gehad.

Ook veel Tyrossen worden uitsluitend thuis gebruikt, kjw. Je moet dan kijken of de eigenaar (m/v) rookt of niet.

Het veiligste is kopen bij Oostendorp. Deze tweedehands instrumenten zijn volledig nagekeken. Tevens krijg je er garantie op.

Maarten
kjw Geplaatst - 15/03/2017 : 13:24:23
Inmiddels heb ik de vraag ook bij Yamaha Nederland neergelegd, waarop ik (bijna per ommegaande) het volgende antwoord kreeg:
-----
Beste kjw,

de Service Manaual en de Test Mode is alleen voor opgeleid vakpersoneel bedoeld.
Een "NG" betekent niet in iedere geval, dat er echt iets is defect.

In geval van twijfel graag contacteer een van onze service centra voor een checkup van de Tyros 2.:
http://yamaha-corporation.force.com/dealers/nl_servicecenter

Met vriendelijke groeten,

Uw Yamaha Service Team

Bert Marx
-----

Uiteraard was het voor mij als consument te verwachten dat Yamaha zich verder niet al te veel uit laat over een testmode die in een servicemanual staat. Maar goed, NG hoeft dus niet in alle gevallen te betekenen dat er iets defect is. Toch geeft het mij niet helemaal een bevredigend gevoel...
Houdt niet weg dat het kopen van een tweedehands Tyros altijd een risico blijft, zeker gezien het feit dat veel Tyros keyboards worden gebruikt op het podium en dus veel te verduren hebben gehad.
kjw Geplaatst - 13/03/2017 : 11:51:51
Hallo Frans,

Bedankt voor je snelle reactie. Vreemd dat het voor de Tyros 2 standaard lijkt te zijn dat de Wave ROM chk2 een 'Not Good' als resultaat geeft. Misschien dat er dan toch een foutje in de laatste firmware release is geslopen?

Ik heb je advertentie zien staan op MP, maar de prijs ligt wat boven mijn budget. Momenteel worden Tyros 2 keyboards voor zo'n 700 à 800 Euro verkocht.
theplayer Geplaatst - 12/03/2017 : 18:22:32
Hallo,

Ik heb hier een Tyros2 staan (zonder problemen), maar die geeft dezelfde reactie op de test.
Deze Tyros is verder helemaal goed en is ook te koop.
Wie weet is het wat voor je.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000