Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Welke sound set??

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
hgdyhet Geplaatst - 09/11/2006 : 16:02:19
Weet iemand welke soundset ik moet kiezen als ik via een notatieprog. (bijv. Finale/Sibelius oid) de midi wil laten afspelen op mijn T2? Ik kan wel general midi doen natuurlijk, maar wil uiteraard toegang tot mijn specifieke tyrosvoices, en niet alleen naar de GM2 en XG sounds die ook in de tyros zitten.

Alvast bedankt!!
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
hgdyhet Geplaatst - 10/11/2006 : 11:04:15
Wat je trouwens nog vertelt over dat revoicen daar was ik al achter. Punt is dat je bij zoiets alleen steeds je score moet opslaan, exporteren als midi en dan op usb-stick of via een usbkabel naar je Tyros moet sturen, en dan pas wat andere voices voor de partijen kunt gaan selecteren, hetzij met die revoice, hetzij met de mixing console gewoon andere voices kiezen.
Ik was juist op zoek naar een methode om via het programma op de pc diverse voices van mijn Tyros te kunnen aanroepen zonder steeds dat hele verhaal te moeten doorlopen. Maar dat kan dus slechts door een eigen soundset van de Tyros te maken denk. Aan de slag dan maar...

quote:
Originally posted by theplayer

Hallo Hgdyhet???,

Wat die drivers betref, dat is gewoon dezelfde. USB Midi drver.
Was misschien wat onhandig door mij neergezet. Zal er in het vervolg op letten>

Wat het invoeren van die klanken betreft, is het probleem wat groter.
Bij sommige sequence-programma's heb je de mogelijkheid om uit een lijst de klanken te kiezen. Meestal is dit 'n lijst met de keuze voor voor de GM-klanken.
Bij sommige programma's kun je een lijst laden voor verschillende instrumenten. Maar die lijst werkt dan alleen voor het bijbehorende programma.
(Op mijn site staat wel een link voor een T1-patch voor xgworks)
Er is er ook een voor Cubase in omloop en volgens mij ook nog een voor Cakewalk.
Het probleem is echter dat iemand er voor moet gaan zitten om nieuwe files voor de Tyros2 te schrijven. Daar gaat heeeel veeel werk in zitten.
En dan heb je nog maar voor één programma een klankenlijst.
Maar er is nog iets anders wat wellicht een uitkomst voor jou is.
Dat is de REVOICE-functie.
Als je op mixing-controle drukt zie je meteen op de eerste pagina rechts boven de functie Song Auto Revoice staan. Zet deze op ON.
Nu worden alle XG-klanken automatisch vervangen door Tyros-voices.
Via Setup kun je zelfs zelf een aangepaste lijst maken.
Dat gaat denk ik sneller, maar de data wordt niet in de song weggeschreven.
Dat moet je dan toch echt handmatig doen.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

hgdyhet Geplaatst - 10/11/2006 : 10:59:10
Ja ik denk dat ik dat dan toch maar doe; zelf gewoon de voice-list erin programmeren dus een eigen soundset maken. Effe wat werk maar goed... Ben al op een kwart :.))))
Je kunt zo'n set trouwens ook opslaan als tekstbestand en niet perse in het formaat wat het notatieprogr. gebruikt, in mijn geval Sibelius. Dit is denk gedaan om te kunnen 'sharen' met diverse andere programma's ofzo, of om zo'n soundset later als je ooit eens ergens anders Sibelius wilt installeren, weer te kunnen importeren.
Blijft vreemd dat Yamaha of bijv. Sibelius nergens een soundset van de Tyros2 in haar downloadlinks op hun site heeft staan. Het gaat hier om de pionier der keyboards for Gods sake...

quote:

Hallo Hgdyhet???,

Bij sommige sequence-programma's heb je de mogelijkheid om uit een lijst de klanken te kiezen. Meestal is dit 'n lijst met de keuze voor voor de GM-klanken.
Bij sommige programma's kun je een lijst laden voor verschillende instrumenten. Maar die lijst werkt dan alleen voor het bijbehorende programma.
Er is er ook een voor Cubase in omloop en volgens mij ook nog een voor Cakewalk.
Het probleem is echter dat iemand er voor moet gaan zitten om nieuwe files voor de Tyros2 te schrijven. Daar gaat heeeel veeel werk in zitten.
Als je op mixing-controle drukt zie je meteen op de eerste pagina rechts boven de functie Song Auto Revoice staan. Zet deze op ON.
Groetjes,

Frans

theplayer Geplaatst - 10/11/2006 : 09:38:22
Hallo Hgdyhet???,

Groetjes,

Frans

hgdyhet Geplaatst - 10/11/2006 : 00:03:37
Hmmm... sorry dit snap ik niet helemaal. Midi-driver?? Ik heb uiteraard wel de usb driver geinstalleerd die op de cd zat die bij de Tyros zat.
Maar de enige mogelijkheid is dus om al de voices in te voeren in een nieuwe soundset bij het notatieprogramma??? Mijn vraag was eigenlijk of zo'n dergelijke soundset al ergens bestaat ofzo, of te downloaden is ergens. In ieder geval iets wat sneller is dan al dat werk om al die voices erin te programmeren.

quote:

Hallo,

Zorg dat je de midi-driver geïnstalleerd hebt.
Je kunt die dan meestal ook terug vinden in het rijtje.
Als je dan de specifieke Tyros voices wilt aanspreken, moet je de juiste klanken ingeven met MSB (contr 1), LSB (contr 32)en prg.
Welke waarde je precies in moet geven voor welke klank kun je vinden in de datalist die je er bij hebt gekregen, of op de tyros aflezen als je ingesteld hebt dat die nummers boven de klanknaam zichtbaar moeten zijn.
Function, > Utility, > Config 2, > pnt 2: Display voice number:ON
Groetjes,

Frans

theplayer Geplaatst - 09/11/2006 : 17:10:44
Hallo,

Zorg dat je de midi-driver geïnstalleerd hebt.
Je kunt die dan meestal ook terug vinden in het rijtje.
Als je dan de specifieke Tyros voices wilt aanspreken, moet je de juiste klanken ingeven met MSB (contr 1), LSB (contr 32)en prg.
Welke waarde je precies in moet geven voor welke klank kun je vinden in de datalist die je er bij hebt gekregen, of op de tyros aflezen als je ingesteld hebt dat die nummers boven de klanknaam zichtbaar moeten zijn.
Function, > Utility, > Config 2, > pnt 2: Display voice number:ON
Groetjes,

Frans

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000