O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
lex |
Geplaatst - 23/11/2006 : 15:19:43 Als ik een melodietje opneem met de song controls dan gebruik ik het score display om te kijken of m'n timing een beetje klopt. Het valt me op dat de noten verkeerd worden weergegeven, b.v. ik speel een een g1, deze wordt dan een paar lijnen onder de notatiebalk weeggeven in plaats van op de g sleutel. Is er ergens een instelling om dit te controleren of is dit een fout ?
Lex |
6 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
lex |
Geplaatst - 24/11/2006 : 09:15:14 Hoi Frans,
Je hebt gelijk, dat was het. De oktafen zijn niet in alle variaties getransponeerd, dus soms ging het gewoon goed wat het nog wat verwarrender maakte. In ieder geval weer wat geleerd. Bedankt voor je hulp.
Groeten, Lex |
theplayer |
Geplaatst - 23/11/2006 : 22:47:50 Hoi Lex,
Je weet mij wel aan het werk te houden. Daar ik niets met die musicfinders doe, moest ik dus eerst op zoek naar zo'n ding waar dat liedje in staat. Maar ik heb iets gevonden. Oke, ter zake:
quote: Originally posted by lex Ik heb de oktaaf niet getransponeerd.
Het nadeel van zo'n musicfinder is dat hij met OTS werkt. Als je die inschakelt, weet je vaak niet wat er gebeurd. Kijk eens naar het volgende. Kies het liedje. druk op Mixing Console. Ga naar tabblad TUNE Kijk eens wat daar allemaal bij octave is gebeurd. Je speelt alles met rechts dus één oktaaf lager en links één oktaaf hoger. (G3 wordt dus toch G2) Zonder dat je ergens met je vingers aanzit, verandert er dus toch een hoop. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
lex |
Geplaatst - 23/11/2006 : 21:32:17 Hoi Frans,
Ik heb de oktaaf niet getransponeerd. Ik heb nog wat verder gezocht, het is 100% te reproduceren. Ik ben "stiekem gedanst" van toonje lager aan het instuderen, ik doe het volgende:
- Met musicfinder zoek en kies 'stiekem gedanst' - Start de song record functie - Sla G akkoord, dan Bm en start de eerste paar noten (G3, G3, enz) - Stop de opname - Speel de opname en laat score zien.
Nu worden de noten fout gedisplayed.
Als ik nu be ACM afzet en alleen de melodie speel dan komen ze wel goed in de score. Zet ik nu de ACM weer aan en maak opnieuw een recording dan gaat het wel goed!
Lijkt me toch ergens een fout in de software.
Groeten Lex |
theplayer |
Geplaatst - 23/11/2006 : 18:36:27 Hallo Lex,
De C die in het midden zit is C3. naar boven krijg je dan D3,E3,F3 enz. Dan praten we tenminste over dezelfde toets/noot. Als je nu met Upper Octave een oktaaf - gaat, verschuift alles. C2 zit dan op de plaats van C3, G2 zit op de plaats van G3 enz enz. Als ik dat doe krijg ik het verschijsel dat jij omschrijft. Kijk dus eens of je toevallig een oktaaf getransponeerd hebt. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
lex |
Geplaatst - 23/11/2006 : 16:38:03 Hallo Frans,
Ik bedoel dus de g rechts van de centrale c. Als ik dan verder naar links f e d speel dan gaat ie inderdaad naar een f sleutel. Speel ik de g een oktaaf hoger dan komt ie wel op de goede plaats.
Groeten Lex
|
theplayer |
Geplaatst - 23/11/2006 : 15:30:15 Hallo Lex,
Is het dan nog wel een G-sleutel of gaat ie over naar een F-sleutel. Dat doet ie tenminste bij zo'n lage G. Als je dan weer hoger komt, maakt ie er weer een G-sleutel van. Althans zo gaat het bij mij. Groetjes,
Frans